Підволочиська районна державна адміністрація
47800, смт.Підволочиськ, вул.Д.Галицького, 80
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

ДО ВІДОМА

---------------

---------------

Підволочиське бюро правової допомоги

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/pidvolochyska/ua/oprosbody/00.pnghttp://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/pidvolochyska/ua/oprosbody/0.jpg---------------

Управління Пенсійного фонду України в Підволочиському районі

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/pidvolochyska/ua/oprosbody/01.jpg

В умовах карантину - послуги Пенсійного фонду онлайн!

https://portal.pfu.gov.ua/ 

Для вирішення індивідуальних питань, пропонуємо телефонувати на «гарячу лінію» Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області: (0352) 23 48 93, або Підволочиський відділ обслуговування громадян (сервісний центр) тел.: (03543) 2 26 43

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/pidvolochyska/ua/oprosbody/92830420_2752750271519781_7872314954919968768_o.png

---------------

 

УВАГА! Підволочиська райфілія ОЦЗ переходить у дистанційний режим роботи

 

Контактні телефони у Підволочиській райфілії ОЦЗ:

(03543) 2-26-95 - з питань реєстрації в службі зайнятості

(03543) 2-11-43 - з питань надання послуг роботодавцям

 

---------------

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/pidvolochyska/ua/oprosbody/04.jpg

Підволочиське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області

«Гаряча телефонна лінія» Фонду.

В управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в  Тернопільській області діє «гаряча телефонна лінія» за номером (0352) 52-72-21; (03543) 2-17-35 щодня, крім вихідних та святкових днів, з 8.00 до 17.00, у п’ятницю – з 8.00 до 15.45

---------------

Підволочиська ДПІ Теребовлянського управління ГУ ДПС у Тернопільській області

У зв’язку з поширенням вірусу COVID-19, в ГУ ДПС у Тернопільській області рекомендують платникам податків зайвий раз не відвідувати податкову службу та максимально використовувати електронні сервіси ДПС та Електронний кабінет https://cabinet.tax.gov.ua 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/pidvolochyska/ua/oprosbody/11.jpg

 

---------------

В райдержадміністрації відкрито «гарячу» телефонну лінію з питань підтримки та розвитку підприємництва. Зауваження, пропозиції щодо діяльності адміністративних структур, що регламентують інвестиційну та підприємницьку діяльність в частині надання адміністративних послуг, роботи центрів з надання адміністративних послуг, консультування з питань захисту прав споживачів -  телефонуйте на номер «гарячої лінії»  2-12-78 , у понеділок – четвер з 8.00 до 17.15, у п’ятницю з 8.00 до 16.00, або надсилайте інформацію на електронну адресу: ekon_pidv@ukr.net.

 

---------------

Районним координаційним центром підтримки сімей, що прибувають у Підволочиський район  з території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь відкрито цілодобову «гарячу» телефонну лінію для координації роботи щодо розселення сімей, які виїжджають з території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь 2-12-78 (приймальня голови Підволочиської райдержадміністрації)

Для надання роз'яснень стосовно можливості отримання соціальної підтримки за місцем тимчасового перебування звертайтеся:

2-35-22 – управління праці та соціального захисту населення (9.00-17.00)

2-26-43 – управління Пенсійного фонду (9.00-17.00)

2-26-95, 2-22-85 – районний центр зайнятості (9.00-17.00)

 

---------------

При службі з гуманітарних питань райдержадміністрації діє "гаряча" телефонна лінія. З питань оздоровлення та відпочинку дітей, видачі посвідчень та надання пільг багатодітним сім’ям, жорстокого поводження з дітьми, насильства в сім’ї та інших звертатися за телефоном 2-23-87 щовівторка з 9 до 13 години.

На головну

Новини

Роздрукувати 27.11.19 | 10:52

Підволочиська ДПІ Теребовлянського управління ГУ ДПС інформує

Тернопільські податківці перевіряють тих, хто має ризики

Фахівці управління податкових перевірок, трансферного ціноутворення та міжнародного оподаткування ГУ ДПС у Тернопільській області провели перевірок на 20,8 відсотка менше, ніж минулоріч. Так, у січні-жовтні 2019 року кількість перевірок склала 259, а минулого року їх було 327. При цьому зросла сума донарахувань на 23,2 млн грн порівняно з січнем-жовтнем 2018 року. За десять місяців цього року порушникам донарахували 79,2 млн грн платежів. Зокрема, кількість позапланових контрольних заходів скоротилась майже на 46 відсотків: 153 перевірки у цьому році проти 223 минулоріч. Важливо, що рівень узгодження донарахувань склав майже 83 відсотки. Тож до бюджету надійшло 58,6 млн грн платежів.

Варто зауважити, що збільшення нарахувань відбулося у зв’язку з ризикоорієнтованим підходом до вибору платників. Адже для включення їх у графік планових та позапланових перевірок враховується наявність значних ризиків щодо несплати податків та зборів платниками.

До того ж податківці зменшили суб’єктам господарювання  неправомірно задекларовані збитки на суму 60,1 млн грн та неправомірно задеклароване від’ємне значення податку на додану вартість на суму 4,5 млн гривень.   

Нагадаємо, що з планом-графіком проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік можна ознайомитись на офіційному порталі ДПС України у розділі «Діяльність», підрозділ «Плани та звіти роботи». 

Помилково або надміру сплачені суми грошового зобов’язання та пені: повернення платнику

Головне управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику, зокрема, відповідно до ст. 43 Податкового кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

При наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов’язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Для повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені (крім єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) платник податків має подати протягом 1095 днів від дня їх виникнення до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені (далі – заява) у довільній формі з зазначенням напряму перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

При цьому платник податків має можливість подати заяву в електронній формі через приватну частину Електронного кабінету за ідентифікатором форми J/F 1302001 або у довільній формі через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету.

 Яку адресну допомогу виплачують без оподаткування

Головне управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що підпунктом 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України передбачено випадки, коли адресна грошова допомога, що виплачується фізичним особам за рахунок коштів бюджету не підлягає оподаткуванню, зокрема, це суми державної та соціальної матеріальної допомоги у вигляді адресних виплат коштів, які отримуються платником податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2006 року №1361 «Про надання одноразової адресної грошової допомоги деяким категоріям випускників закладів вищої освіти» із змінами та доповненнями (далі – Постанова №1361) установлено, що випускникам закладів вищої освіти, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста, ступінь молодшого бакалавра, бакалавра або магістра спеціальностей галузі знань «01 Освіта/Педагогіка», або ступінь бакалавра, магістра іншої спеціальності і галузі знань та уклали на строк не менш як три роки договір про роботу на посадах педагогічних працівників у закладах загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, визначених органами управління освітою, надається у порядку, затвердженому Міністерством освіти і науки, одноразова адресна грошова допомога в п’ятикратному розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня календарного року.

Таким чином, адресна грошова допомога, яка виплачується випускникам закладів вищої освіти, не є об`єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб за умови дотримання вимог п. 1 Постанови №1361.

Скористатись правом податкової знижки можна і маючи іпотечний кредит

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що підпунктом 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.

Відповідно до п. п. 166.3.8 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподаткованого доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням п. 164.6 ст. 164 ПКУ фактично здійснені ним протягом звітного року суми витрати на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі та процентів за ним.

Згідно з п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).

У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Оригінали зазначених у п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ (п. п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

Враховуючи викладене, щоб скористатися правом на отримання податкової знижки, платник податку – резидент подає до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи та на вимогу контролюючого органу зобов’язаний пред’являти документи і відомості, пов’язані з правом на отримання податкової знижки.

Завдяки операції «Урожай» легалізували майже 47 млн грн доходу

Повнота сплати податкових платежів, виплата належного рівня зарплати та оформлення трудових відносин суб’єктами господарювання агропромислової сфери діяльності стали об’єктом контролю в рамках операції «Урожай», яка триває на теренах Тернопілля. Відтак фахівці Головного управління ДПС у Тернопільській області вживають заходи як роз’яснювального, так і контролюючого характеру.

Так, за наслідками індивідуальних співбесід керівники 303 суб’єкти господарювання підвищили рівень виплати заробітної плати 3788 найманим працівникам. Це сприяло тому, що додатково до бюджету надійшло 6 млн 162 тис. грн податку на доходи фізичних осіб, 7 млн 518 тис. грн єдиного соціального внеску та 508 тис. грн військового збору.

Крім цього, 279 суб’єктів підприємницької діяльності збільшили кількість найманих працівників на 3019. Отож, сума легалізованого доходу склала 46 млн 662 тис. грн, а додаткові надходження за рахунок добровільно оформлених найманих працівників – 8 млн 398 тис. грн ПДФО, 10 млн 268 тис. грн єдиного внеску, 698 тис. грн військового збору.

До порушників застосували 38 перевірок. Їм нарахували 863,8 тис. грн платежів та штрафних санкцій.

З початку року залучили до декларування 3713 осіб, які одноосібно обробляють земельні ділянки, площі яких перевищують 2 гектари. Вони задекларували 8 млн 518,3 тис. грн доходу та визначили до сплати 1 млн 533,3 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 127,8 тис. грн військового збору.

Туристичний збір: нюанси заокруглення при сплаті готівкою

 

Відповідно до п. п. 268.6.1 п. 268.6 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники туристичного збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

Згідно з п. 2 постанови Правління Національного банку України від 20 червня 2019 року №82 «Про вилучення з готівкового обігу монет дрібних номіналів» (далі – Постанова №82) з 01 жовтня 2019 року монети номіналами 1, 2 та 5 копійок перестають бути засобом платежу під час здійснення розрахунків готівкою.

Відповідно до п. 6 Постанови №82 юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (крім банків), відокремлені підрозділи юридичних осіб, фізичні особи, які здійснюють підприємницьку діяльність зобов’язані з 01 жовтня 2019 року припинити приймати монети номіналами 1, 2 та 5 копійок за всіма видами готівкових операцій, проводити заокруглення загальних (у чеку) сум розрахунків готівкою за товари (роботи, послуги) за правилами, визначеними постановою Правління Національного банку України від 15 березня 2018 року №25 «Про оптимізацію обігу монет дрібних номіналів» (далі – Постанова №25).

Отже, якщо сума туристичного збору, нарахована податковим агентом платнику туристичного збору, визначена з копійками розміром 1, 2 та 5 копійок, то на виконання Постанови №82 податковий агент зобов’язаний заокруглити суму збору відповідно до Постанови №25.

Щодо обмеження граничної суми готівкового розрахунку до каси банку для подальшого її перерахування на рахунок отримувача

Відповідно до п. 6 розд. ІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 (далі – Положення №148), суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:

1) між собою – у розмірі до 10000 (десяти тисяч) грн уключно;

2) з фізичними особами – у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн уключно.

Суб’єкти господарювання у разі зняття готівкових коштів із поточних рахунків з метою здійснення готівкових розрахунків із фізичними особами зобов’язані надавати на запит банку (філії, відділення) підтвердні документи, на підставі яких здійснюються такі готівкові розрахунки, необхідні банку (філії, відділенню) для вивчення клієнта з урахуванням ризик-орієнтованого підходу.

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

Обмеження, установлене в п. 6 розд. II Положення № 148, стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.

Враховуючи викладене, обмеження граничної суми готівкового розрахунку 10000 (50000) грн не поширюється на розрахунки, які здійснюються платниками податків шляхом внесення готівки до каси банку для подальшого її перерахування на рахунок отримувача.

«Нова податкова служба проти наповнення бюджету за будь-яку ціну», — Сергій Верланов у інтерв’ю виданню «Мінфін»

Реформа Державної фіскальної служби йде повним ходом. Відомство, яке кілька років пропрацювало в форматі єдиної структури, недавно знов розділилося на два органи — митну і податкову служби. Останню очолив ексзаступник міністра фінансів Сергій Верланов. Штат нової структури все ще формується.

У оновленій ДПС грандіозні плани. Там пообіцяли відмовитися від силових методів «вибивання» податків, скоротити кількість судових суперечок з платниками податків і не мучити бізнес перевірками. До того ж, у податковій на носі грандіозний проєкт — боротьба з «тінню» і тотальна фіскалізація ФОПів.

Закони про РРО та кешбек, які депутати прийняли у вересні, наробили багато шуму. Бізнес побоюється тотальних репресій, штрафів і витрат на обслуговування касових апаратів.

«Мінфін» поговорив з головним податківцем країни про реформи в ДПС, наповнення бюджету і про те, як насправді буде відбуватися впровадження РРО для ФОПів.

Розкажіть, будь-ласка, як просувається реформа ДПС?

Ми успішно запустили роботу нової Державної податкової служби. Виокремлення з Державної фіскальної служби пройшло абсолютно безболісно для платників податків. Не відбулося жодних збоїв в роботі, і це надважливо. Відшкодування ПДВ не зупинялося, реєстрація податкових накладних – теж.

28 серпня документи реєструвалися в електронному кабінеті ДФС, а 29-го – вже в електронному кабінеті ДПС. Уявіть, яка колосальна внутрішня робота була проведена, аби перезапустити таку величезну структуру без збоїв. Але тут всі підрозділи спрацювали чітко, як годинник.

Ми вчасно виплатили людям зарплати, попри те, що для цього також потрібно було вирішити багато процедурних питань, в тому числі і через зміни рахунків. Бо в такі переломні моменти всі викладаються на двісті відсотків. Але головне, що з перших днів роботи ДПС почала повноцінно виконувати свої функції із наповнення бюджету.

І наскільки успішно? Що зараз з виконанням планів по наповненню бюджету?

За результатами 10 місяців надходження до зведеного бюджету зросли майже на 20%. Це якщо порівнювати із минулорічними показниками за цей же період. Хоча база оподаткування практично не змінилася. По загальному фонду при плані 360,7 млрд грн сплачено 359,1 млрд грн. Але, по-перше, ми мислимо категоріями кварталу. А це означає, що ми розуміємо і повністю контролюємо динаміку надходжень.

По-друге, нова податкова служба проти наповнення бюджету за будь-яку ціну. А тому я поставив чітке завдання – зупинити витискання податків, примушування до переплат по податку на прибуток і інші подібні ганебні практики. Бо це все одне, що рубати гілку, на якій сидиш: сьогодні ти витиснув із бізнесу все і навіть більше. А завтра, через скорочення обігових коштів, через погіршення умов ведення бізнесу підприємства просто зменшать відрахування до бюджету.

То як саме збираєтесь виконувати план?

Ми змінили підходи до адміністрування податків. Залишили силові методи наповнення бюджету у минулому. Натомість сконцентрувались на аналітичній роботі. Тобто сфокусували увагу на ризикових операціях і платниках. Вперше за багато років ми почали послідовно боротися з податковими схемами. Статистика податкових надходжень до бюджету говорить про те, що нам це вдається. Наприклад, за серпень-жовтень нарахування ПДВ зросли на 20,3%, а обсяги постачання (бази податку) зросли лише на 5,3%. Я впевнений, що боротьба з тінню — єдино правильний шлях і можливість збільшувати надходження до бюджету. Підвищення рівня аналітичної роботи і зміщення фокусу уваги податкової на мінімізаторів – це ще і неабиякий позитив для сумлінних платників.

Тобто податкова їх менше перевірятиме?

Саме так. Вже з червня порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість позапланових перевірок скоротилася з 6500 до 4600, планових – з 2300 до 1900. Максимальна увага до ризикових операцій і максимальна свобода для тих, хто чесно платить податки. Це наш сьогоднішній принцип роботи. І ДПС вже врахувала його і при формуванні графіку планових перевірок на наступний рік. Уявіть собі, скільки годин і нервів платників податків буде зекономлено.

Що ще будете змінювати найближчим часом?

ДПС одразу була задумана, перш за все, як сервісна організація. Чому обрано саме такий підхід? Я багато років віддав юридичні практиці, тобто був по іншу сторону барикад. А тому добре розумію, що потрібно робити, щоб податки сплачувалися добровільно. Адже саме це – головна мета всіх наших реформ. Для цього потрібно прибрати ті самі барикади, змінити ставлення: платники податків – це не мішень, не хлопчик для биття, це наші клієнти. І якщо ми хочемо, щоб клієнти самостійно платили податки, маємо поставити на чільне місце якість і високий рівень сервісу.

Вже є бачення, як виконати це завдання?

Тут не потрібно винаходити велосипед. Нам потрібно розвивати електронні сервіси. Якщо говорити простіше, платник податків повинен взагалі забути дорогу в податкову інспекцію. Ми повинні зробити так, щоб всі сервіси, будь-яку допомогу і будь-яке питання наш клієнт міг отримати онлайн. І це має бути максимально просто.

Логічно, коли всі послуги платнику надаватимуться через електронний кабінет. Зараз електронний кабінет платника податків обслуговує 1,8 млн користувачів. Це і фізособи-підприємці, і компанії, і громадяни. Тобто нам є куди рости і є для кого розвивати цю послугу. Тому зараз ми працюємо над тим, аби перезавантажити цей сервіс, зробити його більше до користувача.

Поки що робота з платниками повністю не перейшла в онлайн. І багато хто ще спілкується напряму з інспекторами. Наскільки укомплектований кадровий склад ДПС?

Державна податкова служба – один з найбільших центральних органів виконавчої влади із штатом близько 25 тис осіб. На даний момент ми закінчили активну фазу переведень персоналу з ДФС до ДПС. Приміром, гранична чисельність по центральному апарату – 1248 співробітників. Переведено до нової податкової служби 75%. По регіонах до нової структури переведено 92% персоналу або близько 22 тисяч. Доля інших, хто залишився ще у складі фіскальної служби, буде вирішена найближчим часом.

Ви говорите про реформи, про створення нової податкової. Але нове обличчя податкової створюють люди. Де шукатимете нові кадри?

Ви абсолютно праві. Неможливо проводити такі масштабні реформи, які ми намітили, без кадрового перезавантаження. Я не кажу, що ми маємо всіх звільнити і найняти нових. Але ми маємо, як то кажуть, додати «свіжу» кров. Передусім це стосується керівного складу. Ми перевели всіх керівників головних управлінь в нову податкову з приставкою «в.о.». Далі будуть конкурси, на яких відбиратимемо людей, здатних довести вміння мислити і працювати по-новому, здатних сформувати сучасну команду фахівців.

Вже об’явлено перший конкурс на 82 вакантних посад в Офісі великих платників податків. На цьому конкурсі «відкатаємо» всі процедури і будемо запускати конкурси в регіонах. Паралельно будемо набирати на службу молодих амбітних випускників. Повірте, практика в податковій – зовсім непоганий старт для подальшого кар’єрного зростання. Але ми також зацікавлені, аби найкращі кадри залишалися у нас.

Чим будете їх затримувати?

Звичайно, фінансову мотивацію ніхто не скасовував. І я вдячний уряду і депутатам за те, що вони підтримали нашу ініціативу і передбачили в бюджеті можливість у наступному році підняти зарплати податківцям. Якщо зараз люди, що працюють в регіонах, отримують у нас в середньому 12700 гривень, то в наступному році середня зарплата складе 16700 гривень. По центральному апарату середня зарплата зараз – 21500 гривень, а з наступного року буде 31500 гривень. Це розмір планової середньої заробітної плати з урахуванням посадового окладу, надбавок та додаткових виплат, виходячи із затвердженого обсягу видатків на оплату праці закону про державний бюджет на відповідний рік.

Це, звичайно, ще не той рівень, який би я хотів забезпечити нашим працівникам. Але прибавка суттєва. І тут ще спрацьовує психологічний фактор – люди бачать, що про них турбуються, що є позитивна динаміка, це є хорошим стимулом для того, щоб не просто залишитися, а щоб змінюватись разом із змінами податкової.

Вочевидь, змінюються не тільки підходи в адмініструванні. Верховна Рада прийняла закони, які розширюють обов'язкове використання касових апаратів для ФОПів, а також запроваджують механізм кешбек. Чому точкові податкові реформи вирішили почати саме з фізосіб-підприємців?

А тут я з вами не погоджуся. Вперше податкова політика в нашій державі будується на принципах рівності сплати податків. І цю політику послідовно впроваджують всі гілки влади. На законодавчому рівні почали послідовно перекриватися схеми мінімізації податків, які використовує крупний бізнес. Вже ухвалено і підписано Президентом низку міжнародних угод про уникнення подвійного оподаткування, в тому числі і з країнами, які традиційно використовуються для податкового планування – Кіпр, Швейцарія. Тобто створені такі умови, за яких використовувати традиційні для мінімізацій юрисдикції стає просто невигідним. Також готуються до першого читання законопроєкти, які покликані боротися із розмиванням податкової бази і виведенням капіталів в офшори. Це стосується імплементації в вітчизняне законодавство плану BEPS. Цим влада дає чіткий меседж крупному бізнесу – податки мають сплачуватися до бюджету в повному обсязі.

Давайте все ж таки повернемося до нових правил застосування РРО. Зараз є багато чуток і спекуляцій навколо цього. Багато хто говорить про знищення ФОПів через збільшення перевірок та посилення штрафних санкцій за порушення касової дисципліни…

В тому то і справа, що все це – не більше, ніж чутки. А що ж відбуватиметься насправді? По-перше, у підприємців буде достатньо часу, аби підготуватися до змін. З 1 жовтня наступного року обов’язковим стане використання РРО лише для окремих груп- торговців ювеліркою, автозапчастинами, лікарськими засобами, секонд-хендом (але тільки в магазинах!), а також для сфери громадського харчування, турагентств, готелів, продажу товарів та надання послуг через інтернет. Підприємці — платники єдиного податку ІІ – IV груп мають перейти на роботу з РРО аж з 1 січня 2021 року. При цьому в законі прописано, як на мене, дуже важливі, я б сказав, революційні речі. Вперше законодавство дозволило відмовитись від цих старих коробок – РРО і перейти на сучасні програмні реєстратори розрахункових операцій, які можна встановити на будь-який гаджет.

Так, але опоненти закидають, що далеко не всі підприємці мають гаджети. Отже, їм таки доведеться придбавати традиційні РРО, а потім ще й платити за їх обслуговування…

Друзі, ну давайте бути ближче до життя. Чи бачили ви підприємця, в якого немає комп’ютера, планшету чи мобілки? Ми ж зараз не говоримо про найдрібніших спрощенців третьої групи. Бо для них РРО взагалі не потрібне. Ми говоримо про мікробізнес з річним обігом до 5 мільйонів гривень. Адже нагадаю, закон також з 1 січня 2021 року підняв планку річного обігу для другої групи з 1,5 млн до 2,5 млн.

Друга важлива новація, яка прямо записана в законі – ДПС зобов’язана надати безкоштовну для скачування і обслуговування програму. Крапка. Все інше і про якісь платні програми від податкової і про «своїх» розробників, і про абонентську плату за обслуговування – як би так сказати м’якіше, відверта брехня.

Коли з’явиться безкоштовна програма від ДПС?

Можливість протестувати цю безкоштовну програму ДПС надасть всім бажаючим вже з 1 січня 2020 року. Підприємці можуть обрати і будь-яку іншу зручну для них програму від інших розробників, ми нікого не обмежуємо. Але разом з тим буде і наш, безкоштовний варіант. Повірте, в нас є достатньо ресурсу і можливостей, аби забезпечити виконання цієї вимоги.

І останнє. Є указ президента, де уряду надається доручення розробити і подати до парламенту законопроєкт про дворічний мораторій на перевірки дотримання правил застосування РРО. Впевнений, що уряд і депутати зроблять все, аби на законодавчому рівні заморозити такі перевірки на два роки.

Так, але навіть за використання програмного РРО витрати дрібних підприємців зростуть. Принаймні, на ведення обліку товарів.

Нові правила роботи з РРО не порушують «статус-кво». Тобто для спрощенців не запроваджено жодної нової вимоги щодо будь-якої обов’язкової форми обліку товарів за виключенням окремих груп – продавців побутової техніки, яка підлягає гарантійному ремонту, лікарських та медичних засобів та «ювелірки». Тобто для більшості єдинників нові закони про РРО не встановлюють штрафів за такі випадки.

Так, але як тоді запрограмувати РРО?

Підприємець в будь-якому випадку має обліковувати проданий товар «для себе», щоб визначати результати власної діяльності. Але програмні РРО буде істотно легше інтегрувати з будь-якими системами такого «внутрішнього обліку», навіть якщо для цього застосовується Excel. До речі, штрафи за відсутність програмування товару у чеку не змінюються для «звичайних» товарів. На сьогодні це 85 грн одноразово за всі виявлені під час перевірки випадки порушень.

Жодної додаткової звітності теж не буде. В програмних РРО Z-звіт буде створюватися в автоматичному режимі, без ризику санкцій для платника.

І, нарешті, при застосуванні традиційних РРО вже не потрібно буде вести книгу обліку реєстратора розрахункових операцій. Для програмних вона взагалі не передбачена.

Чи не найстрашніший жах підприємців зараз – норма про «кешбек». Чи є взагалі «запобіжники», які не дозволять споживачам зловживати своїм правом або використовувати цю систему у нечесній конкурентній боротьбі?

Ви, напевно, здивуєтесь, якщо я скажу, що нові правила навпаки роблять підприємця більш захищеним від подібних ризиків. Податкова і зараз зобов'язана реагувати на письмові заяви покупців і перевіряти «нефіскальні» чеки. Що це означає? От ви прийшли до магазину, зробили покупку і отримали чек. Але цей чек залишився тільки для вас і продавця, а до податкової інформація про нього не була надіслана. Це і є нефіскалізований чек. Як це робиться, інше питання. Але навіщо так робиться, цілком зрозуміло – аби приховати реальні обороти.

Так от сьогодні покупець також може поскаржитися, якщо отримав такий нефіскальний чек. Але зараз немає електронної системи, в якій такі заяви фіксуються. Отже, залишаються можливості для маніпуляцій. Часом ідентифікувати такого заявника та оцінити обґрунтованість його скарги контролюючим органам набагато складніше.

І що ж зміниться?

Норма про кешбек почне застосовуватись з жовтня наступного року. Тоді будь-який заявник, що інформує про отримання нефіскального чеку, має ідентифікувати себе через власний електронний кабінет платника податків. Тобто такий покупець фактично погоджується із тим, що податкова служба буде перевіряти не лише правомірність дій продавця стосовно нього, але, в першу чергу – оцінювати достовірність документів, доданих до скарги. А це зводить до мінімуму ризики можливих маніпуляцій із підробкою документів чи навмисним викривленням інформації. Будь-яка компенсація можлива лише після стягнення санкцій. Вартість товару, чек на який можна буде оскаржувати, стартуватиме від 850 грн, в тому числі, щоби запобігти спробам «затролити» підприємців. І, до речі, застосування саме програмних РРО буде ще одним запобіжником від можливих маніпуляцій з кешбеком.

Поясніть чому?

При застосуванні програмних РРО фіскалізація чеку відбуватиметься на сервері ДПС. Тому перевірка полягатиме не просто у розгляді факту подання якогось чеку продавцем, а у доведенні факту його нереєстрації чи викривлення. При виявленні розбіжностей податкові органи мають довести, що продавець дійсно допустив порушення. Для цього доведеться проаналізувати багато додаткової унікальної інформації. Зокрема, попередні та наступні чеки, видані таким продавцем в той же день, відповідність їх фіскальних номерів, накладання цифрового підпису при їх реєстрації. Отже, застосувати штраф лише по факту надходження скарги буде просто неможливо!

Але якщо все ж таки провина підприємця буде доведена, які санкції на нього чекають?

Щодо розміру штрафів, то на сьогодні, за невидачу чеку або неповну інформацію в ньому порушник сплачує одну гривню. І тільки якщо таке порушення буде скоєне вдруге – 100% вартості проданого товару (послуги).

Що змінили нові закони? Змінився підхід до застосування штрафних санкцій. Він став жорсткішим. Але і тут підприємцям дали можливість адаптуватись. Підвищення відбуватиметься у два етапи: спочатку за перше порушення стягуватимуть 10% вартості проданого товару (послуги), потім, з жовтня 2020 року, з моменту запровадження механізму «кешбек» – цей штраф за перший випадок порушення буде збільшено до 100%. Тобто такий самий розмір що і за другий випадок зараз. Чому я вважаю це правильним?

Зараз деякі крупні компанії, і це ви добре знаєте, бо, напевно, і самі з цим не раз стикались, продають товар через ФОпів. І такий ФОП може безкарно порушувати касову дисципліну. Бо ж кого налякає штраф в одну гривню. Тож схема така: попався на порушенні, заплатив гривню і «завмер». Далі товар реалізується вже через іншого ФОПа. І все повторюється знову. Коли почнуть діяти нові правила застосування штрафів, все зміниться: порушив – доведеться відповісти фінансово. Але, звісно, порушення має бути належним чином доведене, задокументоване. А кожний платник податку має право на оскарження рішень податкового органу за процедурами Податкового кодексу.

В наступному році нас також очікує податкова реформа. Уряд вже анонсував її проведення. Які основні кроки будуть зроблені? Що зміниться для пересічних громадян?

Є стратегічне бачення – у людей має залишатися більше грошей. А це означає, що буде переглядатися система оподаткування доходів фізичних осіб. І обговорюватиметься, як розмір ставки, так і інші елементи цього податку. З великих доходів платитимуть більше. І це справедливий підхід до оподаткування. Також переглядатиметься адміністрування екологічного податку. І це комплексне питання, яке виходить за межі Податкового кодексу. Адже екологічне оподаткування має декілька рівно важливих аспектів – не лише фіскальний, а і економічний, соціальний. Наприклад, одна із умов — гроші мають йти на поліпшення інфраструктури і вирішення екологічних проблем там, де такі проблеми є.

 На Тернопільщині понад 12,5 тисяч мешканців задекларували доходи

Свій конституційний обов’язок щодо декларування доходів з початку 2019 року вже виконали 12512 громадян Тернопільської області. Порівняно з минулим роком кількість декларантів зросла на 3525. Про отримані минулоріч неоподатковані доходи заявили 7459 мешканців регіону. Правом на податкову знижку за цей період скористалися 5053 осіб.

Загальна сума самостійно нарахованих податкових зобов’язань становить 22,6 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 4,3 млн грн військового збору.

Найчастіше декларанти заявляли про отримання спадщини, дарування. Вони подали 1474 декларації, де зазначили 162 млн грн доходу. Статки від продажу рухомого чи нерухомого майна та здачі в найм майна задекларували 692 та 368 краян. Вони задекларували відповідно 74,7 млн грн та 11,5 млн грн доходу. Доходи, отримані від незалежної професійної діяльності, задекларували 306 мешканців області на суму 25,5 млн гривень. Про отримання інвестиційного прибутку на суму 28,7 млн грн заявили 77 громадян.

Найбільші суми податку на доходи фізичних осіб, а це 7,7 млн грн та 4,6 млн грн визначили мешканцям області, які отримували минулоріч подарунки та спадщину та збагатились за рахунок незалежної професійної діяльності. Тим, хто отримував доходи від продажу нерухомого чи рухомого майна, іноземні доходи доведеться сплатити відповідно 3,2 млн грн та 3 млн грн податку. Адже 96 мешканців нашої області повідомили про отримання доходів за кордоном. Вони задекларували 17,4 млн грн доходу.

Крім цього, 47 осіб заявили про отримання мільйонних статків на загальну суму 130,8 млн гривень. Основними джерелами доходів мільйонерів є продаж чи здача в оренду нерухомого та рухомого майна, спадщина чи дарування тощо. Мільйонери мають додатково сплатити 6,1 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 900 тис. грн військового збору. 

Тернопільські податківці отримали сертифікати за вивчення практичних аспектів протидії корупції

Фахівці сектору з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління ДПС у Тернопільській області нещодавно пройшли курси підвищення кваліфікації. Проводилося навчання Українською школою урядування для державних службовців та уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції. Податківці навчалися за загальною короткостроковою програмою «Запобігання та виявлення корупції – практика застосування».

Це дуже доречно саме зараз. Адже у жовтні набув чинності Закон України «Про запобігання корупції», який вносить суттєві зміни до визначення окремих термінів та понять. Відтак державні службовці декларуватимуть свої доходи в нових умовах – дії цього закону. Звісно, що виникатимуть питання, які потребуватимуть роз’яснення, а фахівці підрозділів з питань запобігання та виявлення корупції надаватимуть їх.

За підвищення кваліфікації податківцям вручили сертифікати «Запобігання та виявлення корупції – практика застосування»  та «Фінансовий контроль – проблемні аспекти».

Помилка в обов’язкових реквізитах податкової накладної: право покупця на кредит

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.

Правила формування податкового кредиту та вимоги до його документального підтвердження встановлені ст. 198 та ст. 201 ПКУ.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з п. п. «а» п. 198.1 ст. 198 ПКУ до складу податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані при здійсненні платником податку операцій з придбання або виготовлення товарів.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 ПКУ (п. 198.6 ст. 198 ПКУ).

Із врахуванням норми ст. 198 та п. 201.10 ст. 201 ПКУ покупець формує податковий кредит за операцією з придбання товарів/послуг на підставі податкової накладної, складеної за такою операцією, за допомогою якої можливо ідентифікувати здійснену операцію, та не має права включити до податкового кредиту суму ПДВ, зазначену у податковій накладній, у якій допущено помилку в обов’язкових реквізитах визначених п. 201.1 ст. 201 ПКУ, якщо помилки в реквізитах такої накладної заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст, навіть за умови реєстрації такої податкової накладної в ЄРПН.

При цьому, відповідно до п. 192.1 ст. 192 ПКУ у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, складається розрахунок коригування до податкової накладної.

Право на податковий кредит на підставі податкової накладної, складеної з порушенням податкового законодавства виникає лише після виправлення помилок шляхом складання до такої податкової накладної розрахунку коригування та реєстрації його в ЄРПН.

Разом з цим, покупець має право включити до податкового кредиту суму ПДВ, зазначену у податковій накладній, у якій допущено помилку в обов’язкових реквізитах, визначених п. 201.1 ст. 201 ПКУ, якщо така податкова накладна зареєстрована в ЄРПН, а помилки в реквізитах такої накладної не заважають підтвердити зміст операції, період, сторони та суму сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг.

Розширено перелік видів діяльності, які заборонені для застосування спрощеної системи оподаткування

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп суб'єкти господарювання, зокрема, які здійснюють: діяльність з надання послуг пошти (крім кур'єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв'язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв'язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв'язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв'язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв'язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв'язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж.

Нагадаємо, що зазначене обмеження внесене Законом України від 20.09.2019 №129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг».

Методи нарахування амортизації основних засобів або нематеріальних активів для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток

Відповідно до п. п. 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених п. п. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, підпунктами 138.3.2 – 138.3.4 п. 138.3 ст. 138 ПКУ. При такому розрахунку застосовуються методи нарахування амортизації, передбачені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, крім «виробничого» методу.

Для розрахунку амортизації відповідно до положень цього пункту визначається вартість основних засобів та нематеріальних активів без урахування їх переоцінки (уцінки, дооцінки), проведеної відповідно до положень бухгалтерського обліку.

Зокрема, згідно з п. 26 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби» (далі – П(с)БО 7), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92 зі змінами та доповненнями, амортизація основних засобів (крім інших необоротних матеріальних активів) нараховується із застосуванням таких методів:

- прямолінійного, за яким річна сума амортизації визначається діленням вартості, яка амортизується, на строк корисного використання об’єкта основних засобів;

- зменшення залишкової вартості, за яким річна сума амортизації визначається як добуток залишкової вартості об’єкта на початок звітного року або первісної вартості на дату початку нарахування амортизації та річної норми амортизації. Річна норма амортизації (у відсотках) обчислюється як різниця між одиницею та результатом кореня ступеня кількості років корисного використання об’єкта з результату від ділення ліквідаційної вартості об’єкта на його первісну вартість;

- прискореного зменшення залишкової вартості, за яким річна сума амортизації визначається як добуток залишкової вартості об’єкта на початок звітного року або первісної вартості на дату початку нарахування амортизації та річної норми амортизації, яка обчислюється, виходячи із строку корисного використання об’єкта, і подвоюється;

- кумулятивного, за яким річна сума амортизації визначається як добуток вартості, яка амортизується, та кумулятивного коефіцієнта. Кумулятивний коефіцієнт розраховується діленням кількості років, що залишаються до кінця строку корисного використання об’єкта основних засобів, на суму числа років його корисного використання;

- виробничого, за яким місячна сума амортизації визначається як добуток фактичного місячного обсягу продукції (робіт, послуг) та виробничої ставки амортизації. Виробнича ставка амортизації обчислюється діленням вартості, яка амортизується, на загальний обсяг продукції (робіт, послуг), який підприємство очікує виробити (виконати) з використанням об’єкта основних засобів.

Відповідно до п. 27 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 8 «Нематеріальні активи», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.10.1999 №242 метод амортизації нематеріального активу обирається підприємством самостійно, виходячи з умов отримання майбутніх економічних вигод. Якщо такі умови визначити неможливо, то амортизація нараховується із застосуванням прямолінійного методу. Розрахунок амортизації при застосуванні відповідних методів нарахування здійснюється згідно з П(с)БО7.

Податківці Тернопільщини вшанували Героїв Небесної Сотні

Звернення в.о. начальника ГУ ДПС у Тернопільській області Валерія Лісницького з нагоди Дня Гідності та Свободи

 

Шановні краяни!

Починаючи з 2014 року, 21 листопада – День Гідності та Свободи. Це історична дата, яка об'єднала дві революції, що продемонстрували світові політичну волю українського суспільства –  гідне життя в цивілізованій незалежній державі з чесними правилами. У 2004 році ми були змушені захищати свій вибір, а  з листопада 2013  –  європейський шлях розвитку нашої країни. Адже у той важкий період випробування для держави, українці продемонстрували свою гідність, утвердили своє прагнення до свободи.

З нагоди Дня Гідності та Свободи схиляю голову перед учасниками національно–визвольної  боротьби, всіх тих, хто відстояв перемогу Революції Гідності та сьогодні мужньо боронить рідну землю. Нехай буде мирне небо над українською землею, добробут й родинна злагода у домівках  краян, не згасає віра в щасливе майбутнє Української держави.

Вічна слава Героям, що полягли за свободу рідної землі!

Слава Україні! Героям слава!

З повагою і шаною – Валерій Лісницький,

в.о. начальника ГУ ДПС у Тернопільській області

Шість років тому в Україні відбулися історичні події, які докорінно змінили її майбутнє. Українська молодь на весь світ заявила про свою проєвропейську позицію, своє право на честь, гідність та свободу. Адже вона зрозуміла, що країна стрімко рухається до цілковитого авторитаризму з його зневагою до засадничих прав людини, тотальною корупцією, свавіллям тодішньої влади, репресіями та терором, тому й вийшла спочатку на вулиці Києва, а потім й інших міст України.

Події розвивалися дуже стрімко. Свобода та демократія перемогли. Проте за прагнення до волі герої заплатили найвищу ціну – віддали свої життя. Починаючи із 2014 року, в нашій державі відзначають День Гідності та Свободи.

З цієї нагоди сьогодні у Тернополі відбулася поминальна хода до пам’ятника Небесній Сотні. До пам’ятних заходів долучилися й фахівці Головного управління ДПС у Тернопільській області. Вони взяли участь у мітингу-реквіємі, панахиді за загиблими воїнами. Після цього податківці поклали квіти до підніжжя пам’ятника.

На думку фахівців податкової служби краю, обраний українським народом шлях, хоч і важкий, проте незворотній, оскільки відголосок подій на Євромайдані і досі лунає на східних кордонах нашої держави. Наше завдання сьогодні дбати про те, щоб цінності, сповідувані активістами революції, розвивалися та примножувалися, демократичні засади утверджувались та укріплювались. Це можливо за умови суспільного єднання та твердої громадянської позиції.

Підприємці Тернопілля сплатили майже 550 млн грн єдиного податку

Єдиний податок – платіж, який спрямовується в повному обсязі до місцевих скарбниць. Відтак територіальні громади можуть його використовувати для розвитку своєї інфраструктури.

Упродовж січня-жовтня 2019 року суб’єкти господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, спрямували до місцевих скарбниць Тернопільщини 549 млн 795,5 тис. грн єдиного податку, це на19,6 млн грн більше, ніж очікувалося. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження цього платежу зросли на 75 млн 67,8 тис. гривень.

Значна частка сплаченого податку – внесок приватних підприємців. За десять місяців цього року вони сплатили 335 млн 34,1 тис. грн єдиного податку, що на 63 млн 121 тис. грн більше, ніж минулоріч. Юрособи-спрощенці перерахували за цей період 70 млн 395,6 тис. грн єдиного податку. Це перевищило надходження січня-жовтня 2018 року на 7 млн 305,3 тис. гривень.

Платники фіксованого сільськогосподарського податку, а це четверта група спрощенців, сплатили у з початку 2019 року 144 млн 365,9 тис. грн єдиного податку. Приріст до минулого року склав 4 млн 641,5 тис. грн цього платежу.

Контроль за своєчасною сплатою єдиного внеску – спільне завдання податківців та пенсійного фонду краю

Спільна нарада щодо своєчасної сплати єдиного внеску платниками відбулася нещодавно у ГУ ДПС у Тернопільській області. У заході взяли участь заступник начальника податкової служби Тернопільщини Петро Якимчук, начальник Головного управління Пенсійного фонду в Тернопільській області Ігор Москалик та його перший заступник Алла Якубовська, а також начальник управління оподаткування податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДПС у Тернопільській області Лариса Березюк.

«Своєчасна сплата єдиного внеску – це соціальна захищеність усіх громадян, оскільки безпосередньо впливає на виплату пенсій сьогоднішнім пенсіонерам та дає право на її отримання в майбутньому. Тому належне оформлення трудових відносин із найманими працівниками, виплата їм достойної зарплати та своєчасних відрахувань із неї – питання, які контролює наше відомство», – наголосив Петро Якимчук. Посадовець зазначив, що задля результативності фахівці податкової служби та пенсійного фонду Тернопільщини повинні й надалі працювати спільно.

Серед іншого обговорювали погашення заборгованості з єдиного внеску фізичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності, застосування заходів стягнення такої заборгованості.

Учасники засідання вирішили продовжити спільну роботу з платниками та органами Державної виконавчої служби області щодо погашення заборгованості та щодо легалізації трудових відносин і виконання заходів, спрямованих на забезпечення дотримання підприємцями своєчасної сплати єдиного внеску.

Розрахунки платіжними картками – без граничних обмежень

Відповідно до п. 6 розд. ІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 (далі – Положення №148), суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:

1) між собою – у розмірі до 10000 (десяти тисяч) грн уключно;

2) з фізичними особами – у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн уключно.

Суб’єкти господарювання у разі зняття готівкових коштів із поточних рахунків з метою здійснення готівкових розрахунків із фізичними особами зобов’язані надавати на запит банку (філії, відділення) підтвердні документи, на підставі яких здійснюються такі готівкові розрахунки, необхідні банку (філії, відділенню) для вивчення клієнта з урахуванням ризикоорієнтованого підходу.

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

Обмеження, установлене в п. 6 розд. II Положення №148, стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.

Згідно з ст. 1 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» електронний платіжний засіб – це платіжний інструмент, який надає його держателю можливість за допомогою платіжного пристрою отримати інформацію про належні держателю кошти та ініціювати їх переказ; платіжна картка – це електронний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової чи іншого виду картки, що використовується, зокрема для ініціювання переказу коштів з рахунка платника або з відповідного рахунка банку з метою оплати вартості товарів і послуг, перерахування коштів зі своїх рахунків на рахунки інших осіб.

Враховуючи викладене вище, обмеження щодо граничної суми розрахунків не поширюється на розрахунки, які проводяться із застосуванням електронних платіжних засобів (платіжних карток).

Довідка про взяття на облік платника податків: випадки заміни

Відповідно до п. 9.4 розд. ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1127 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Порядок), при внесенні змін у дані, що вказуються у довідці за формою №34-ОПП (найменування (прізвище, ім’я, по батькові), місцезнаходження (місце проживання) платника податків, керівника контролюючого органу, в якому платник податків перебуває на обліку, тощо), довідка за формою №34-ОПП підлягає заміні у контролюючому органі.

Для отримання нової довідки платник податків подає до контролюючого органу за основним місцем обліку звернення із зазначенням причин заміни та доданою до нього старою довідкою. Контролюючий орган протягом двох робочих днів після такого звернення видає (надсилає) платнику податків нову довідку.

У такому ж порядку видається дублікат довідки замість зіпсованої чи втраченої або копія довідки. При втраті довідки нова видається за заявою платника податків, у якій надані пояснення і викладені обставини втрати довідки або до якої додані документи, що підтверджують факт втрати довідки.

Про видачу кожної довідки за формою №34-ОПП робиться запис у журналі за формою №14-ОПП, а відповідний запит зберігається у реєстраційній частині облікової справи платника податків.

Декларація акцизного податку: розділи та додатки для заповнення реалізаторами пального

Підпунктом 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що платником акцизного податку є особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне або спирт етиловий.

Відповідно до абзацу першого п. 2 розд. І Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14 (далі – Порядок №14), особи, визначені ст. 212 ПКУ як платники акцизного податку (далі – платник), складають та подають декларацію акцизного податку (далі – Декларація).

Згідно з п. 2 розд. ІІ Порядку №14 Декларація складається, зокрема, із загальної частини, що містить необхідні обов’язкові реквізити платника, шести розділів, що складаються платниками залежно від виду підакцизних товарів, додатків, що містять розрахунки для обчислення суми податку залежно від виду встановлених ставок акцизного податку.

Платником заповнюються лише відповідний розділ і додатки до Декларації, які відповідають виду господарської діяльності платника, виду підакцизних товарів (продукції). Якщо платник є одночасно платником акцизного податку за різними видами господарської діяльності згідно зі ст. 212 ПКУ, він подає одну Декларацію з відповідними розділами та додатками до неї.

Платник, визначений п. п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ зобов’язаний подавати Декларацію за кожний звітний (податковий) період незалежно від того, чи провадив такий платник господарську діяльність у цьому періоді, чи ні.

Згідно з п. 5 розд. ІV Порядку №14 платниками, визначеними п. п. 212.1.1 та п. п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ, які здійснюють реалізацію пального у розумінні абзацу другого п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ заповнюється Розділ В «Податкові зобов’язання з реалізації пального» Декларації.

Об’єкт оподаткування для зазначених платників акцизного податку виникає у випадку, визначеному у п. п. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 ПКУ. Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального здійснюється у додатку 1 прим. 1 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального згідно із підпунктом 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Кодексу» (далі – Додаток 1прим. 1) до Декларації.

Додаток 1 прим. 1 заповнюють усі платники акцизного податку з реалізації пального (в тому числі виробники). Дані заносяться за акцизними складами/акцизними складами пересувними із зазначенням їх унікального номера в розрізі товарів (продукції) за кодами згідно з УКТ ЗЕД.

Додаток 9 «Заява про порушення особою, яка реалізує пальне або спирт етиловий, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування» – подається у разі допущення особою, яка реалізує пальне, помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів акцизної накладної, передбачених п. 231.1 ст. 231 ПКУ, та/або порушення особою, яка реалізує пальне, граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних акцизної накладної та/або розрахунку коригування.

Додаток 13 «Інформація про повітряні судна, які були заправлені, та про обсяги бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, використані для заправлення таких суден, яка надається згідно із підпунктом 229.8.10 пункту 229.8 статті 229 розділу VI Кодексу» – подається суб’єктами господарювання, які на умовах, визначених п. 229.8 ст. 229 ПКУ, здійснюють авіапаливозабезпечення згідно з чинним сертифікатом на відповідність вимогам авіаційних правил України щодо здійснення наземного обслуговування.

Для успішного проведення реформи ДПС дуже важливим є залучення передових міжнародних практик та освітніх програм, – Сергій Верланов

Перспективи та пріоритетні напрями подальшого співробітництва обговорювалися сьогодні під час зустрічі Голови ДПС Сергія Верланова з регіональним директором Німецького Товариства Міжнародного Співробітництва GIZ Ukraine Сабіне Мюллер і представниками GIZ Ukraine, серед яких – Др. Томас Маєр, керівник проєкту «Good Governance».

«Державна податкова служба сьогодні впроваджує низку проєктів з вдосконалення сервісного обслуговування платників та адміністрування податків. Тому так важливо для нас - залучення передових міжнародних практик та освітніх програм, які успішно використовуються в інших країнах», – зазначив Сергій Верланов.

За словами очільника ДПС, одним із пріоритетів податкової служби визначено розвиток людського капіталу. Саме тому особливу цінність для нової податкової служби представляє спільний проєкт з GIZ Ukraine «Дуальна освіта: нова форма підготовки кадрів для органів ДПС».

 «Це перший в Україні проєкт у сфері публічної служби для якісного кадрового оновлення, формування команди фахівців, здатних швидко адаптуватися та реалізовувати нові тренди», – зазначив Сергій Верланов.

Для ДПС є дуже важливим залучення перспективних молодих кадрів. Тому окрема увага приділяється роботі із студентами. Проєкт «Дуальна освіта» допомогає  студентам не просто адаптуватися в колективі, а й швидко і успішно влитися у робочий процес, залишитися працювати в податкових органах. Вирішувати ці завдання допомагає інститут наставників, які також у рамках проєкту вчаться передавати досвід роботи молодим кадрам.

GIZ Ukraine в рамках проєкту навчає менторів-податківців на базі Київської школи економіки. Ментори вже пройшли перший етап навчання.

Ще одним напрямом успішної співпраці ДПС та GIZ Ukraine стала реалізація проєкту «Підтримка реформи управління державними фінансами». У рамках якого для представників ДПС було проведено низку семінарів GIZ за напрямами: міжнародні бази даних у сфері трансфертного ціноутворення, підготовка тренерів з питань ТЦ, система оподаткування підакцизних товарів у ЄС, а також застосування непрямих методів перевірки платників податків – юридичних осіб.

Під час зустрічі сторони відзначили гарні перспективи подальшої співпраці та висловили впевненість в успішній реалізації всіх спільних проєктів.

Довідково.

20 червня 2019 року між ДПС, Університетом ДФС, Німецьким Товариством Міжнародного Співробітництва (GIZ) ГмбХ та Київською школою економіки (KSE) підписано Меморандум про імплементацію елементів дуальної освіти на базі магістерської програми «Фіскальне адміністрування» Навчально-наукового інституту економіки, оподаткування та митної справи Університету ДФС. 

Тернопільщина: за землю до місцевих скарбниць сплачено 317,4 млн гривень

Упродовж десяти місяців 2019 року платники податків спрямували до місцевих бюджетів Тернопільщини 317,4 млн грн плати за землю. Це перевищило очікувані надходження на 19,1 відсотка. Відтак бюджети додатково отримали 50,9 млн гривень. Приріс цього платежу до січня-жовтня минулого року склав 21,8 відсотка або плюс 56,8 млн гривень.

Майже 76 відсотків сплати цього платежу – внесок юридичних осіб. Адже вони перерахували з початку року понад 243 млн грн плати за землю, що на 47 млн грн більше, ніж очікувалось. Порівняно з минулорічними надходженнями цьогоріч сплата зросла на 49,4 млн гривень.

Фізособи поповнили скарбниці місцевих громад, сплативши за землю 74,3 млн грн плати за землю. Порівняно з аналогічним періодом минулого року приріст платежу склав 7,4 млн гривень.

Принагідно нагадуємо, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Особливості розгляду запитів на публічну інформацію

Сплата єдиного внеску не залежить від фінансового стану платника

Головне управління ДПС у Тернопільській області звертає увагу суб’єктів господарювання. Відповідно до статті 9 Закону України від 08 липня 2010 року №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон №2464) сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 51 частини першої статті 4 Закону №2464, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

От платники єдиного внеску, зазначені у пунктах 4, 5 та 51частини першої статті 4 Закону №2464, а саме:

- фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування;

- особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності;

- члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.

Зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Звертаємо увагу, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

При несвоєчасній або не в повному обсязі сплаті єдиного внеску до платника застосовують фінансові санкції, передбачені Законом №2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

 

У січні-жовтні 2019 року до Головного управління ДПС у Тернопільській області надійшло 59 інформаційних запитів, що на 6 запитів менше, ніж минулого року.

За формою подання 28 запитів надійшло поштою, а 31 – електронкою. Щодо категорії запитувачів, які зверталися до податкового відомства, 37 громадян, 20 юридичних осіб, а також журналіст та об'єднання громадян без статусу юрособи.

Найчастіше запитувачі цікавилися інформацією щодо внесків до фондів, доходами та сплаченими податками суб‘єктів господарювання, деталями сплати екологічного податку,  кадровими питаннями, а також особливостями акцизного збору, податкового боргу, розміром отриманого доходу від дивідендів та діяльністю митної служби.

Фахівці податкової служби області розглянули 39 запитів та надали вичерпні відповіді, 14 запитувачам відмовили у наданні інформації, ще 5 заяв переадресували належному розпоряднику інформації. На розгляді перебуває один запит.

Термін для розгляду скарги про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що відповідно до п. 15 Порядку розгляду скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» за результатами розгляду скарги комісія приймає рішення щодо скарги, та надсилає його платнику податку у строк, визначений п. 56.23 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Підпунктом 56.23.3 п. 56.23 ст. 56 ПКУ визначено, що скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує, зокрема, державну податкову політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим.

Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку (п. п. 56.23.4 п. 56.23 ст. 56 ПКУ).

Форма №20-ОПП: інформація про об’єкти оподаткування відокремлених підрозділів

Відокремлений підрозділ юридичної особи (філія, представництво), який згідно з п. 15.1 ст. 15 ПКУ є платником податків, зобов’язаний стати на облік у контролюючих органах, повідомляти про всі об’єкти оподаткування, що знаходяться на його балансі, шляхом подання до контролюючого органу повідомлення за ф. №20-ОПП.

Юридична особа подає до контролюючого органу повідомлення за ф. №20-ОПП та інформує про всі об’єкти оподаткування крім тих, відомості щодо яких надані до відповідних контролюючих органів відокремленими підрозділами такої юридичної особи.

При закритті відокремленого підрозділу відокремлений підрозділ подає до контролюючого органу повідомлення за ф. №20-ОПП з інформацією про закриття об’єктів оподаткування, а юридична особа – повідомлення за ф. №20-ОПП з інформацією про відкриття об’єктів оподаткування, що не припиняються із закриттям відокремленого підрозділу. Так само подаються повідомлення і у разі передачі об’єкта відокремленого підрозділу на баланс іншого відокремленого підрозділу чи юридичної особи або якщо внаслідок організаційних чи інших змін об’єкт перестав бути об’єктом оподаткування відокремленого підрозділу.

Відомості повідомлення за ф. №20-ОПП вносяться до Єдиного банку даних юридичних осіб:

- не пізніше наступного робочого дня після їх надходження до контролюючого органу засобами електронного зв’язку в електронній формі (про результати опрацювання документу платнику направляється в електронному вигляді квитанція 2);

- не пізніше 15 днів (30 днів для великих за обсягом) від дня їх надходження до контролюючого органу на паперових носіях.

Платники податків можуть переглянути інформацію про об’єкти оподаткування в приватній частині Електронного кабінету.

 До місцевих скарбниць Тернопілля спрямували майже 2,4 млрд грн податку на доходи фізичних осіб

Одним із основних джерел наповнення місцевих скарбниць є надходження від податку на доходи фізичних осіб. Цьогоріч упродовж десяти місяців платники Тернопільщини сплатили 3 млрд 161 млн 220,7 тис. грн цього платежу. Це перевищило очікувані надходження на 3,9 відсотка, відтак бюджети додатково отримали 118 млн 480,7 тис. гривень. Порівняно з січнем-жовтнем минулого року приріст податку склав 559 млн 675,6 тис. грн або плюс 21,5 відсотка.

Із загальної суми даного платежу майже 75 відсотків отримали місцеві скарбниці. На розвиток територіальних громад надійшло 2 млрд 360 млн 58,8 тис. грн, що на 419,8 млн грн більше, ніж у січні-жовтні 2018 року. До державного бюджету платники спрямували 801 млн 161,9 тис. грн податку на доходи фізичних осіб. Порівняно з аналогічним минулорічним періодом надходження платежу зросли на 140 млн гривень.

Варто мати на увазі, що податок на доходи фізичних осіб спрямовується на втілення соціальних програм громад, виплату стипендій та зарплат, розвиток соціокультурної сфери тощо. Тому збільшенню надходжень від цього платежу сприятиме легальне працевлаштування працівників та підвищення рівня середньої зарплати.

Варто взяти на замітку юридичній особі при зміні системи оподаткування

Головне управління ДПС у Тернопільській області звертає увагу суб’єктів господарювання. Згідно із п. п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому п. п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 ПКУ.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 розд. XIV ПКУ.

Форма розрахунку доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 №308.

Враховуючи вищенаведене, при прийнятті юридичною особою рішення про перехід а спрощену систему оподаткування з 01 січня наступного року заява до контролюючого органу подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку нового року разом із розрахунком доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування.

Отже, дохід за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, визначається на момент подання заяви із врахуванням запланованої суми отримання доходу, за період, що залишився до кінця року після подання заяви.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анонси подій

Інформаційні послуги