Підволочиська районна державна адміністрація
47800, смт.Підволочиськ, вул.Д.Галицького, 80
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

До відома

 

    

В відділі економічного розвитку райдержадміністрації відкрито «гарячу» телефонну лінію з питань підтримки та розвитку підприємництва. Зауваження, пропозиції щодо діяльності адміністративних структур, що регламентують інвестиційну та підприємницьку діяльність в частині надання адміністративних послуг, роботи центрів з надання адміністративних послуг, консультування з питань захисту прав споживачів -  телефонуйте на номер «гарячої лінії»  2-24-92 , у понеділок – четвер з 8.00 до 17.15, у п’ятницю з 8.00 до 16.00, або надсилайте інформацію на електронну адресу: ekon_pidv@ukr.net.

 

************************

Районним координаційним центром підтримки сімей, що прибувають у Підволочиський район  з території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь відкрито цілодобову «гарячу» телефонну лінію для координації роботи щодо розселення сімей, які виїжджають з території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь 2-12-78 (приймальня голови Підволочиської райдержадміністрації)

    Для надання роз'яснень стосовно можливості отримання соціальної підтримки за місцем тимчасового перебування звертайтеся:

2-35-22 – управління праці та соціального захисту населення (9.00-17.00)

2-26-43 – управління Пенсійного фонду (9.00-17.00)

2-26-95, 2-22-85 – районний центр зайнятості (9.00-17.00)

   

    *********************

    При службі з гуманітарних питань райдержадміністрації діє "гаряча" телефонна лінія. З питань оздоровлення та відпочинку дітей, видачі посвідчень та надання пільг багатодітним сім’ям, жорстокого поводження з дітьми, насильства в сім’ї та інших звертатися за телефоном 2-23-87 щовівторка з 9 до 13 години.

На головну / Регуляторна політика

ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА ПОЛІТИКА У СФЕРІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ


ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА ПОЛІТИКА У СФЕРІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

(окремі терміни щодо державної регуляторної політики)

З 15 січня 2004 року набрав чинності Закон України від 11.09.2003 № 1160-IV „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (далі – Закон), згідно з яким:

державна регуляторна політика  у сфері господарської діяльності –  це напрям державної політики, спрямований на вдосконалення правового регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами  або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, зменшення втручання держави у діяльність суб'єктів господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності, що здійснюється у межах, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією та Законами  України;

регуляторний акт прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання;

прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами  господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом;

регуляторний орган Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, Національний банк України, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, інший державний орган, центральний орган виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, а також посадова особа будь-якого із зазначених органів, якщо відповідно до законодавства ця особа має повноваження одноособово приймати регуляторні акти. До регуляторних органів також належать територіальні органи центральних органів виконавчої влади, державні спеціалізовані установи та організації, некомерційні самоврядні організації, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо ці органи, установи та організації відповідно до своїх повноважень приймають регуляторні акти;

регуляторна діяльність діяльність, спрямована на підготовку, прийняття, відстеження результативності та перегляд регуляторних актів, яка здійснюється регуляторними органами, фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями, територіальними громадами в межах, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією України, цим Законом та іншими нормативно-правовими актами;

розробник проекту регуляторного акта регуляторний орган або інший орган, установа, організація, особа чи група осіб, що уповноважені розроблювати або організовувати, спрямовувати та координувати діяльність з розроблення проекту регуляторного акта;

аналіз регуляторного впливу документ, який містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб'єктами господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики;

відстеження результативності регуляторного акта заходи,спрямовані на оцінку стану впровадження регуляторного акта у відповідність з принципами державної регуляторної політики;

звіт про відстеження результативності регуляторного акта - документ, який містить дані про результати відстеження результативності регуляторного акта та про методи, за допомогою яких було здійснено таке відстеження;

показники результативності регуляторного акта - показники, на підставі яких при проведенні відстеження результативності регуляторного акта здійснюється оцінка стану впровадження цього регуляторного акта та досягнення ним цілей, задекларованих при його прийнятті;

перегляд регуляторного акта заходи, спрямовані на приведення регуляторним органом прийнятого ним регуляторного акта у відповідність з принципами державної регуляторної політики.

 

РЕГУЛЯТОРНА ДІЯЛЬНІСТЬ

ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

відповідно до Закону України  від 11.09.2003 № 1160-ІV “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”

 

І. Планування діяльності з підготовки

проектів регуляторних актів

Планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів регламентовано  статтями 7 та 32 Закону і спрямоване на забезпечення реалізації державної регуляторної політики щодо передбачуваності, тобто послідовності регуляторної діяльності, відповідності її цілям державної політики, що дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності.

План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів повинен містити визначення видів і назв проектів регуляторних актів, цілей їх прийняття, строків підготовки проектів, найменування органів та їх підрозділів, відповідальних  за розроблення проектів.

Згідно із статтею 32 Закону, планування діяльності сільських, селищних, міських, районних та обласних рад з підготовки проектів регуляторних актів здійснюється у рамках  підготовки та затвердження планів роботи відповідних рад у порядку, встановленому Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні” та регламентами відповідних рад, з урахуванням вимог статті 7 Закону, а саме:

- план та зміни до нього оприлюднюються шляхом опублікування у друкованих засобах масової інформації регуляторного органу, у разі їх відсутності – у засобах масової інформації, визначених цим регуляторним органом, та/або розміщення на офіційний сторінці відповідного регуляторного органу у мережі Інтернет (стаття 13 Закону);

- зміни до плану вносяться при підготовці або розгляді  проекту регуляторного акта, який не був внесений  до плану. При цьому зміни до плану повинні бути внесені не пізніше 10 робочих днів з дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд регуляторного органу, але не пізніше дня оприлюднення проекту.

 

ІІ. Розробка проекту регуляторного акта

1.Підготовка аналізу регуляторного впливу

Стаття 8  Закону  регламентує обов'язковість підготовки  розробником стосовно кожного проекту регуляторного акта аналізу регуляторного впливу.

Вимоги до підготовки аналізу регуляторного впливу встановлені  статтею 8 Закону та Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 „Про затвердження методик проведення аналізу  впливу та відстеження результативності регуляторного акта” (копія постанови додається), згідно з якими у процесі проведення аналізу:

-       визначається проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання;

-       визначаються цілі державного регулювання;

-       визначаються та оцінюються усі прийнятні альтернативні способи досягнення цілей, наводяться аргументи щодо переваги обраного способу;

-       описуються механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні  заходи;

-       обгрунтовуються можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта;

-       визначаються  очікувані результати прийняття акта;

-       обгрунтовується запропонований строк дії акта (у разі обмеження цього строку);

-       визначаються  показники результативності акта;

-       визначаються заходи, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження  результативності  акта.

Згідно з пунктом 10 цієї Методики, обов'язковими серед  показників результативності  регуляторного акта повинні бути:

-     розмір надходжень  до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта;

-     кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься  дія акта;

-     розмір коштів і час, що витрачатимуться  суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта;

-     рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта. 

Аналіз регуляторного впливу  підписується розробником проекту регуляторного акта.

Методика підготовки аналізу регуляторного впливу є обов'язковою для застосування розробниками проектів регуляторних актів.

Відповідно до статті 33 Закону у разі внесення на розгляд сесії  ради проекту  регуляторного акта без аналізу регуляторного впливу  постійна комісія ради,  на яку покладені повноваження з питань  реалізації  державної регуляторної політики (далі – відповідальна постійна комісія),  приймає рішення про направлення проекту регуляторного акта  на  доопрацювання органу чи особі, яка внесла цей проект.

У разі внесення на розгляд засідання виконавчого органу ради чи на затвердження відповідним головою проекту регуляторного акта без аналізу регуляторного впливу цей проект  повертається його розробникові на доопрацювання.

 

2. Особливості розгляду проектів

Стаття 34 Закону регламентує, що кожен проект   регуляторного акта,  що внесений на розгляд до сільської, селищної, міської, районної, обласної ради подається до відповідальної постійної комісії для вивчення та надання висновків про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статті 4 Закону „Принципи державної регуляторної політики” та статті 8 Закону  „Підготовка аналізу регуляторного впливу”.

 

3. Оприлюднення

Стаття 9  Закону регламентує, що кожен проект регуляторного акта разом з аналізом регуляторного впливу оприлюднюється  з метою одержання  зауважень і  пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань у спосіб, передбачений статтею 13 Закону , тобто шляхом опублікування у друкованих засобах масової інформації розробника проекту, у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених розробником, та/або розміщення на офіційній  сторінці  розробника проекту у мережі  Інтернет.

Процедура оприлюднення передбачає:

- повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта;

  - оприлюднення проекту регуляторного акта разом з аналізом регуляторного впливу не пізніше 5 робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення проекту.

Статтею 9 Закону встановлені  вимоги до змісту повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта, згідно яких повідомлення повинно містити:

- стислий виклад  змісту   проекту;

- поштову та електронну, за її наявності, адресу розробника проекту та  інших органів, до яких за ініціативою розробника надсилаються зауваження та пропозиції;

- інформацію про спосіб оприлюднення проекту разом з аналізом регуляторного впливу (назва друкованого засобу масової інформації, адреса сторінки у мережі Інтернет, ін. згідно із статтею 13 Закону);

- інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань. Строк встановлюється розробником проекту, який повинен бути не менше 1 місяця і не більше 3 місяців з дня оприлюднення проекту з аналізом регуляторного впливу;

             - інформацію про спосіб надання пропозицій.

Особливості оприлюднення проектів регуляторних актів, прийняття яких належить до компетенції  органів та посадових осіб місцевого самоврядування, з метою одержання зауважень та пропозицій, регламентує стаття 35 Закону.

Оприлюдення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій не може бути перешкодою   для проведення  громадських слухань та будь-яких інших форм відкритих обговорень цього проекту (стаття 9 Закону).

 

4.Розгляд зауважень та пропозицій

Відповідно до статті  9 Закону усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та аналізу його регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов’язковому розгляду розробником  цього проекту.

За результатами розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.

Згідно із статтею 14 Закону України “Про звернення громадян” органи місцевого самоврядування та посадові особи зобов’язані розглянути пропозиції (зауваження) та повідомити громадянина про результати розгляду.

 

5. Особливості прийняття регуляторних актів

органами місцевого самоврядування

Стаття 36 Закону регламентує, що регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом  чи  посадовою особою місцевого самоврядування, якщо наявна хоча б одна з таких обставин:

          - відсутній аналіз регуляторного впливу;

          - проект регуляторного акта не був оприлюднений.

У разі виявлення  будь-якої з цих обставин орган чи посадова особа місцевого самоврядування має право вжити передбачених законодавством заходів для припинення виявлених порушень, у тому числі відповідно до закону скасувати або зупинити дію регуляторного акта, прийнятого з порушеннями.

 

6. Відстеження результативності регуляторних актів

Стаття 10 Закону регламентує, що стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне та періодичне відстеження його результативності, яке включає:

        - виконання заходів з відстеження результативності;

        - підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.

Для відстеження результативності можуть бути використані статистичні дані, дані наукових дослідженьсоціологічних   опитувань.

 Базове відстеження - здійснюється до набрання чинності регуляторного акта або більшості його положень. Якщо використовуються виключно статистичні дані, то це відстеження може бути здійснене після набрання чинності регуляторного акта або більшості його положень, але не пізніше дня, з якого починається повторне відстеження.

 Повторне відстеження - здійснюється через рік з дня набрання чинності регуляторного акта або більшістю його положень   та не пізніше двох років, якщо регуляторним органом не встановлено більш ранній строк. Строк такого відстеження визначається у самому регуляторному акті або в іншому акті цього регуляторного органу.

 Періодичні відстеження - здійснюються раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення повторного відстеження.

   Якщо строк дії регуляторного акта є меншим року, періодичні відстеження не здійснюються, а повторне відстеження проводиться за три місяці до закінчення визначеного строку, якщо інше не встановлено регуляторним органом. 

Стаття 37 Закону регламентує, що виконання заходів з відстеження результативності регуляторних актів забезпечується:

       - щодо регуляторних актів, прийнятих сільськими, селищними, міськими радами -  виконавчими органами відповідних рад;

        - щодо регуляторних актів, прийнятих районними та обласними радами – виконавчим апаратом відповідних рад, а у разі, якщо рішеннями цих рад повноваження щодо забезпечення  виконання заходів з відстеження результативності  регуляторних актів делеговано  відповідно районним або обласним державним адміністраціям – районними, обласними державними адміністраціями;

   - щодо регуляторних актів, прийнятих сільськими, селищними, міськими головами – виконавчими органами цих рад, визначеними  для виконання головами цих рад.

Регуляторний орган готує звіт про відстеженння результативності регуляторного акта та не пізніше як у 10-денний строк з дня його підписання оприлюднює цей звіт у спосіб, передбачений статтею 13 Закону (шляхом опублікування у друкованих засобах масової інформації регуляторного органу, у разі відсутності – у засобах масової інформації, визначених цим регуляторним органом та/або розміщення на офіційній сторінці відповідного регуляторного органу у мережі Інтернет).

Звіт про відстеження результативності регуляторного акта не пізніше наступного робочого дня з дня його оприлюднення подається до головної постійної комісії відповідної ради (постійної комісії, до сфери відання якої належало супроводження розгляду проекту  регуляторного акта у відповідній раді).

У звіті  про результати відстеження зазначаються:

-       вид та назва регуляторного акта,  дата його прийняття та номер;

-       назва виконавця заходів з відстеження;

-       цілі прийняття акта;

-       строк виконання заходів з відстеження;

-       тип відстеження (базове, повторне або періодичне);

-       методи одержання результатів відстеження;

-       дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність,  способи одержання даних;

-       кількісні та якісні значення показників результативності акта;

-       оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

Звіт про відстеження підписується керівником регуляторного органу.

Методика відстеження результативності регуляторних актів затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308  є обов'язковою для застосування регуляторними органами.

 

7. Перегляд регуляторних актів

 Стаття 11 Закону регламентує, що на підставі аналізу звіту про відстеження результативності регуляторного акта здійснюється перегляд цього акта, за результатами якого регуляторний орган може прийняти рішення про зупинення дії цього регуляторного акта, його скасування, залишення без змін або про необхідність його перегляду.

Згідно із статтею 37 Закону, рішення про необхідність перегляду регуляторного акта, прийнятого сільською, селищною, міською, районною, обласною радою, на підставі аналізу звіту про відстеження його результативності, приймає головна постійна комісія відповідної ради або розробник цього проекту.

 

8. Заслуховування звітів про здійснення

 державної регуляторної політики

 

Згідно із статтею 38 Закону, сільська, селищна, міська рада заслуховує щорічний звіт  сільського, селищного, міського голови про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами відповідної ради.

Районна, обласна рада заслуховує щорічний звіт  голови районної, обласної ради про здійснення державної регуляторної політики виконавчим апаратом відповідної ради.

 

ІІІ. Оприлюднення інформації

про здійснення регуляторної діяльності

Стаття 14 Закону регламентує, що регуляторні органи публікують у друкованих засобах масової інформації та/або розміщують на своїх офіційних сторінках у мережі Інтернет або оприлюднюють в інший спосіб, у тому числі через телебачення і радіо, інформацію про здійснення ними регуляторної діяльності.

Стаття 38 Закону регламентує, що щорічні звіти голів сільських, селищних, міських, районних та обласних рад оприлюднюються шляхом їх опублікування у друкованих засобах масової інформації рад, які заслуховують відповідні звіти,  у разі їх відсутності  - в інших місцевих друкованих засобах масової інформації.

 

 

ОСОБЛИВОСТІ

ПРИЙНЯТТЯ РЕГУЛЯТОРНИХ АКТІВ

ОРГАНАМИ ТА ПОСАДОВИМИ ОСОБАМИ

МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

(згідно із статтею 36 Закону України від 11.09.2003 № 1160-ІV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»)

Регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо наявна хоча б одна з таких обставин:

відсутній аналіз регуляторного впливу;

проект регуляторного акта не був оприлюднений.

 

              У разі виявлення будь-якої з цих обставин орган чи посадова особа місцевого самоврядування має право вжити передбачених законодавством заходів для припинення виявлених порушень, у тому числі відповідно до закону скасувати або зупинити дію регуляторного акта, прийнятого з порушеннями.

 

 

 

                 

 

 

 

 

 


 

ЗРАЗОК

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення проекту регуляторного акта

_________________________________________________________________

(для проектів регуляторних актів органів місцевого самоврядування)

 

Відповідно  до  вимог  Закону  України від 11.09.2003 № 1160-ІV  “Про  засади  державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”,  з метою одержання зауважень  і  пропозицій  від  фізичних  та  юридичних осіб, їх об’єднань оприлюднюється проект __________________________________________________________________ , розроблений __________________________________________________________________ .

Проект спрямований на  __________________________________________________________________

з метою     ___________________________________________________________________                 і   передбачає __________________________________________________________________.

Підставою для розробки проекту є _________________________________________________________________.

 

Проект  разом з аналізом регуляторного впливу  оприлюднюється   у

________________________________________

(назва друкованого засобу масової інформації), у мережі Інтернет на сторінці _________________________________________.

 

З текстом проекту та аналізом його регуляторного впливу можна ознайомитися також у  _____________________________________________,  каб. № ___________________.

 

Зауваження та пропозиції у письмовій формі від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються протягом місяця  (або протягом іншого терміну, але не більше трьох місяців – норма статті 9 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”) до ------------- (вказується дата)  з дня оприлюднення на адресу розробника:________________________________________________________

 

 

 


 

ЗРАЗОК

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ (впливу регуляторного акта)

(відповідно до статті 8 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308)

 

Назва регуляторного акта______________________________________________________

Регуляторний орган_______________________________________________________________________

Розробник  документа_________________________________________________________

Відповідальна особа_______________________________________________________________________

Контактний телефон,

е-mail_______________________________________________________________________

 

№ з/п

Розділ

Опис

1

2

3

1.

Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом  державного регулювання:

  - опис проблеми та її проявів

  - причини та умови виникнення проблеми

  - обгрунтування неможливості її розв’язання  за   допомогою ринкових механізмів

  - обгрунтування неможливості її  розв’язання за допомогою чинних регуляторних актів

  - суб’єкти, на яких проблема справляє негативний вплив

 

 

2.

 Цілі державного регулювання:

що передбачається зробити для вирішення проблеми

 

 

3.

Альтернативні способи досягнення цілей державного регулювання - наводяться  не менше 2-х альтернатив,

 у тому числі  ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання:

  - оцінка кожної альтернативи

  - причини відмови від застосування альтернативних способів

  - аргументи щодо  переваги обраного способу

 

 

4.

Механізм, який пропонується застосувати  для розв’язання проблеми, і відповідні заходи:

  - опис механізму досягнення цілей  державного регулювання

  - основні заходи, які будуть вжиті

 

 

5.

Обгрунтування можливості  досягнення визначених цілей у разі прийняття  регуляторного акта:

  - оцінка впливу зовнішніх факторів на дію акта з визначенням та порівнянням позитивних і негативних обставин, які можуть впливати на виконання вимог акта

  - оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта органами влади, фізичними та юридичними особами

  - характеристика механізму повної  або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта

  - зазначається періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог акта

 

 

6.

Визначення  очікуваних результатів прийняття  акта:

  - проводиться із застосуванням методу аналізу вигод та витрат у простій(перелік очікуваних позитивних та негативних факторів) або складній (із застосуванням  різноманітних економічних моделей) формі

  - для проведення аналізу вигод та витрат установлюється певний період

  - розмір кожної вигоди/витрати обчислюється з використанням статистичних даних, даних наукових досліджень, опитувань, інших джерел

  - у разі неможливості обчислення розмірів тієї чи іншої вигоди/витрати наводиться текстовий  опис

 

Аналіз вигод і витрат подається у табличній формі

(зразок додається):

  - групи, на які документ має вплив

  - опис впливу (позитивний, негативний)

  - оцінка вигод і витрат у грошовій формі

  - сумування результатів

 

 

7.

Обгрунтування строку дії акта:

  - здійснюється з урахуванням достатності цього строку для розв’язання проблеми та досягнення цілей регулювання

 

8.

Визначення показників результативності акта – показники,  за допомогою яких через певний період часу можливо перевірити, чи досягає регуляторний акт задекларованих цілей, чи ні.

Прогнозні значення цих показників встановлюються протягом різних періодів після набрання чинності актом , можуть бути виражені у кількісній формі, у разі неможливості обчислення розмірів тієї чи іншої вигоди/витрати наводиться текстовий опис результативності регуляторного акта.

  Обов’язковими серед показників результативності  повинні бути:

   - розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта

   - кількість суб”єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

   - розмір коштів і час,  що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта

  - рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта

 

 

                                                         

9.

Визначення заходів з відстеження результативності акта:

  - зазначаються строки базового та повторного відстеження результативності акта

  - зазначається вид даних, які використовуються для відстеження (статистичні, наукові дослідження, опитування)

  - вказується група осіб, що відбиратимуться для участі в опитуванні

  - визначаються наукові установи, що залучатимуться для відстеження

  - вказується, хто проводить ці заходи,  та хто готує  зведений результат

 

 

     

Підпис розробника проекту регуляторного акта

(якщо розробником є регуляторний орган, інший орган, установа чи організація – керівником цього органу, установи чи організації)

 

 

 

 


 

ЗРАЗОК

АНАЛІЗ ВИГОД І ВИТРАТ

проекту ___________________________________________________________________

(назва регуляторного акта)

 

 

 

Категорія суб’єктів, на яких впливає документ

 

Органи влади

 

Вигоди

Витрати

Опис

Оцінка

 

Опис

Оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суб’єкти господарювання

 

Вигоди

Витрати

Опис

Оцінка

Опис

Оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Громада (громадяни)

 

Вигоди

Витрати

Опис

Оцінка

Опис

Оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ЗРАЗОК

Примірна таблиця вигод і витрат*

(кожну вигоду і витрату треба оцінити у грошовій формі)

 

 

Вигоди

Витрати

 

 

Сфера інтересів держави

 

Збільшення бази оподаткування та обсягу надходжень до бюджету та державних цільових фондів

Втрати бюджетів та державних цільових фондів через скорочення бази оподаткування

Зменшення обсягів тіньової економіки

Витрати на збільшення персоналу та документообігу, пов’язані з адмініструванням регуляторного акта

Зменшення бюджетних видатків на соціальні потреби

Витрати на контроль за виконанням регуляторного акта

Зменшення видатків на утримання державних органів

Компенсації, що виплачуються з бюджетів 

Збільшення прибутку державних підприємств

Витрати на проведення експертиз, одержання послуг у недержавних організацій, витрати на розробку регуляторного акта

Збільшення інвестицій

Витрати державних підприємств

 

 

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

 

Збільшення прибутку внаслідок зменшення бази оподаткування

Обов’язкові платежі неподаткового характеру

Зібльшення попиту на продукцію обсягів виробництва, ринків збуту

Обов?язкові платежі неподаткового характеру

Зменшення витрат часу, пов’язаних з виконанням регуляторних актів

Вартість обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації, страхування

Зменшення витрат на “компенсації” (відшкодування за судовими рішеннями)

Вартість на витрати на отримання дозволів, ліцензій, патентів тощо

Зменшення неофіційних видатків внаслідок зменшення рівня корупції

Капітальні вкладення: придбання основних фондів, ремонт, модернізація, що викликані необхідністю виконання вимог регуляторного акта

Збільшення обсягів вільних оборотних коштів

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо) та документацію, які необхідні для виконання регуляторного акта

Зменшення вартості кредитних ресурсів

Витрати часу основного персоналу, пов’язані з виконанням вимог регуляторного акта

 

Оплата праці додатково найнятого персоналу

 

Штрафні санкції, внески до різних “фондів” тощо

 

Збитки, у зв’язку із можливими простоями, пов?язаними з виконанням регуляторного акта

 

Зменшення прибутку внаслідок зменшення обігових коштів

 

Зменшення прибутку внаслідок введення обмежень щодо продукції, що виробляється (реалізується)

 

 

Сфера інтересів громадян

 

Покращення соціального забезпечення

Зменшення кількості робочих місць та розміру оплати праці

Стабілізація, зменшення цін

Зменшення бюджетних видатків на соціальні потреби

Покращення показників безпеки або якості продукції

Збільшення ціни на продукцію

Покращення стану навколишнього природного середовища, здоров’я населення

Зменшення пропозиції, вибору продукції або послуг, зниження показників якості продукції

Збільшення обсягів доходу (у тому числі заробітної плати)

Збільшення витрат часу, пов’язаних із виконанням регуляторного акта (збільшення часу на обслуговування споживачів)

Зменшення кількості нещасних випадків

Виникнення негативних впливів (погіршення стану навколишнього природного середовища тощо)

 

 

 

 

 

 

 

ЗРАЗОК

 

ЗВІТ ПРО ВІДСТЕЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ
РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

(відповідно до статті 10 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308)

 

(готується окремо для базового, повторного і періодичних відстежень)

 

 

№ з/п

 

У звіті зазначається

 

 

Опис

1.

Вид та назва регуляторного акта, дата його прийняття та номер

 

 

2.

Назва виконавця заходів з відстеження

 

 

3.

Цілі прийняття акта

 

 

4.

Строк виконання заходів з відстеження

 

 

5.

Тип відстеження

(базове, повторне або періодичне)

 

 

6.

Методи одержання результатів відстеження

 

 

7.

Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, способи одержання даних

 

 

8.

Кількісні та якісні значення показників результативності

 

 

9.

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

 

 

 

Підпис керівника регуляторного органу

 

 

 

 


 


 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анонси подій

Інформаційні послуги