Монастириська районна державна адміністрація
48300, м.Монастириська, вул.Шевченка, 19
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

.
На головну

Бучацьке відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області інформує


 

 

 

 

 

 

 

 

 

З 01 липня набуде чинності новий порядок розслідування нещасних випадків

Нова редакція Порядку розслідуваннятаоблікунещаснихвипадків, професійнихзахворюваньтааварійнавиробництві була затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 337 та набуде чинності 01.07.2019.

Дія документу розширена на всіх застрахованих (офіційно працевлаштованих) осіб, фізичних осіб-підприємців, осіб, які провадять незалежнупрофесійнудіяльність, членів фермерських господарств, осіб, якіпрацюютьнаумовахцивільно-правовогодоговору та ін.

Відповідно до нового Порядку рішення щодовизнаннянещасноговипадкута/абогострогопрофесійногозахворювання (отруєння) пов’язанимичинепов’язанимизвиробництвомприймаєтьсякомісією (спеціальноюкомісією) шляхомголосуванняпростоюбільшістюголосів. Уразірівноїкількостіголосівчленівкомісіїголосголовикомісіїєвирішальним.

Також з 01 липня вступає у силу строкдавностідлярозслідуваннянещаснихвипадківнавиробництві і професійних захворювань, який становитиме трирокиздняїхнастання. Водночас, у разівстановленняфактунещасноговипадкурішеннямсуду, розслідуванняпроводитьсянезалежновіддатиїхнастання.

Крім того, документом подовжено строки проведення розслідуваннянещасноговипадкута/абогострогопрофесійногозахворювання (отруєння) до 5 робочих днів (проти 3  днів у попередній редакції),  спеціального розслідування – до 15 робочихднів (проти 10 днів).

Зменшено кількість документів, які оформлюються за результатами роботи комісії з розслідування: складається акт за формою Н­?1/П (якщо нещасний випадок пов'язаний із виробництвом) або Н-1/НП (якщо не пов'язаний), акт за формою Н-5скасовано.

Нагадаємо, за даними Фонду соціального страхування України рівень професійної захворюваності у І кварталі 2019 року зріс на 22,2% порівняно з тим же періодом минулого року. Кількість нещасних випадків на виробництві зменшилась на 4,7%, кількість смертельних нещасних випадків – на 1,1%.

 

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

 

60% заяв на фінансування лікарняних подаються в електронному вигляді

Охоплення електронним документообігом по заявам-розрахункам, на підставі яких Фонд соціального страхування України здійснює фінансування матеріального забезпечення, сягає 60%. Щодня до Фонду в електронному вигляді надходить близько 5 тис. заяв-розрахунків.

 Для подання до Фонду електронних документів із застосуванням електронного підпису/печатки страхувальники мають звернутись до відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду для укладення відповідних договорів. Клієнтське спеціалізоване програмне забезпечення для створення та подання електронних документів роботодавець обирає самостійно.

 Нагадаємо, фінансування матеріального забезпечення, у тому числі допомоги по тимчасовій втраті працездатності (оплата за лікарняними) та допомоги по вагітності та пологах, здійснюється Фондом на підставі прийнятої від роботодавця заяви-розрахунку.

 Можливість подання заяв-розрахунків і повідомлень про виплату коштів застрахованим особам в електронному вигляді була впроваджена з 01 жовтня 2018 року відповідно до рішення правління Фонду від 19.07.2018 № 12.

 

Прес-служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області

 

 

 

 

 

Кількість застрахованих осіб збільшилась на понад 2 млн осіб за два роки

Станом на сьогодні під опікою Фонду соціального страхування України знаходиться понад 12,7 млн застрахованих осіб – працевлаштованих і самозайнятих осіб, ФОП, осіб, що працюють на умовах цивільно-правових договорів. Зазначені особи мають право на отримання допомог, страхових виплат, медичних і соціальних послуг за рахунок коштів Фонду у разі настання страхового випадку в період роботи.

Кількість застрахованих осіб, які відповідно до законодавства підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню і сплачують (сплачували) та/або за яких сплачується чи сплачувався ЄСВ, упродовж останніх років зросла на 2,3 млн – з 10,4 млн у 2017 році до 12,7 млн у 2019 році.

Зокрема, зростання чисельності застрахованих у Фонді осіб пов’язано із віднесенням з 01.01.2016 фізичних осіб-підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, до застрахованих осіб, оскільки вони є платниками єдиного внеску на загальних підставах.

Крім того, страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають особи, які виконують роботи (надають послуги) на умовах цивільно-правових договорів, на підприємствах, в установах, організаціях будь-якої форми власності та господарювання.

Нагадаємо, Фонд соціального страхування України в разі настання страхового випадку здійснює надання допомоги по тимчасовій втраті працездатності, допомоги по вагітності та пологах, допомоги на поховання; за наявності медичних показів фінансує проходження курсу реабілітаційного лікування на базі санаторно-курортних закладів; у разі нещасних випадків на виробництві або набуття професійних захворювань здійснює оплату лікування всіх прямих наслідків нещасних випадків, у разі часткової або повної втрати працездатності здійснює надання одноразової допомоги та щомісячних страхових виплат, фінансує санаторно-курортне лікування, забезпечення технічними засобами реабілітації, ліками та медичними виробами тощо.

 

 

 

Представники Фонду взяли участь у заходах до Дня охорони праці

До Дня охорони праці, який відзначається 28 квітня, відбувся брифінг Державної служби України з питань праці, у якому, зокрема, взяв участь начальник управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Сергій Таровик. Під час заходу було обговорено аналітичні дані щодо виробничого травматизму в Україні та світі, його причин та методи профілактики. Учасники звернули увагу на потребі імплементації вимог ЄС щодо умов праці до українського законодавства, обговорили реалізацію права кожної людини на безпечні і здорові умови трудової діяльності.

Сергій Акопян, заступник начальника управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції Фонду, взяв участь у заході з вшанування пам’яті загиблих під час виконання трудової діяльності та покладання квітів до меморіального каменю на Алеї загиблим на виробництві.

Також Сергій Акопян взяв участь у нагородженні переможців Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей».

Зазначимо, у Міжнародній організації праці наголошують, що заходи навколо теми безпечного та здорового майбутнього праці мають ґрунтуватись на базі багаторічного досвіду із профілактики виробничого травматизму як загалом МОП, так і окремо кожної країни. За даними організації робочі дні, втрачені від причин, пов'язаних з виробничими факторами, становлять майже 4% світового ВВП, у деяких країнах – 6%.

 

Прес-служба виконавчоїдирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

У І кварталі страхові експерти з охорони праці Фонду виявили на підприємствах 10,5 тис. порушень

Упродовж січня–березня 2019 року страхові експерти з охорони праці Фонду соціального страхування України здійснили перевірки 1 483 підприємств щодо стану профілактичної роботи по створенню здорових та безпечних умов праці. Під час заходів виявлено 10 551 порушення законодавства про охорону праці.

Зазначені перевірки Фонду соціального страхування України спрямовані на запобігання нещасним випадкам і усуненню загрози здоров’ю працівників, викликаної умовами праці. Так, у І кварталі 2019 року порівняно з тим же періодом минулого року кількість страхових нещасних випадків зменшилась на 4,7% та становила 1 212 випадків, кількість смертельно травмованих осіб зменшилась на 1,1% та становила 90 випадків.

За підсумками перевірок внесено 1 481 подання роботодавцям про порушення законодавства про охорону праці. До органів Державної служби України з питань праці внесено 4 подання щодо застосування адміністративних стягнень або притягнення до відповідальності посадових осіб, які допустили порушення законодавства про охорону праці, а також 17 подань про заборону подальшої експлуатації робочих місць, робота на яких загрожує здоров’ю або життю працівників. Крім того, упродовж І кварталу 2019 року страховими експертами з охорони праці складено 97 протоколів про адміністративні правопорушення за несвоєчасне повідомлення про нещасний випадок на виробництві, розглянуто 48 скарг та заяв застрахованих осіб.

Нагадаємо, 28 квітня в Україні та світі відзначається День охорони праці. За даними Міжнародної організації праці щороку у світі понад 374 млн людей травмуються або хворіють через нещасні випадки на виробництві. З них майже 7 тис. – працівники українських підприємств. Так, у 2018 році Фондом було зареєстровано 4 895 потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві (з них 350 – смертельно) та зафіксовано 1 879 випадків професійних захворювань.

 

Прес-служба виконавчоїдирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

 

 

Додаток до листа від 24.04.19р

Звіт по заборгованості не подається у разі самостійного виявлення роботодавцем завищення суми допомоги від Фонду

При виявлені страхувальником (роботодавцем) надлишково нарахованих сум матеріального забезпечення, що були профінансовані Фондом соціального страхування України, за умови повернення коштів і надання письмового пояснення, Звіт по заборгованості страхувальника зі сплати страхових коштів до Фонду не подається.

Якщо страхувальник самостійно виявив помилку при нарахуванні виплат за минулі періоди (за межами діючого бюджетного року), внаслідок якої сума допомоги, що надається за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, була завищена, страхувальнику необхідно:

1) повернути зазначені кошти на рахунок робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення за своїм місцезнаходженням (місцем проживання);

2) письмово листом повідомити відповідний робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення, в якому:

– зазначити суму повернутих коштів, дату їх повернення та копію платіжного документу з відміткою банківської установи про його виконання, а також зазначити за який період повертаються кошти (реквізити заяви-розрахунку або дату нарахування матеріального забезпечення страхувальникам по страхових випадках до 01.01.2011);

– у разі здійснення фінансування видатків на підставі заяви-розрахунку зазначити дані про застрахованих осіб, по яких здійснено зменшення сум профінансованого матеріального забезпечення, а саме: прізвище, ім'я, по батькові застрахованої особи, її номер страхового свідоцтва (ідентифікаційний номер) або серію та/або номер паспорта, серію та номер листка непрацездатності, у разі необхідності, виправлену кількість днів тимчасової непрацездатності та суму матеріального забезпечення;

– зазначити причини зменшення суми матеріального забезпечення (причини, що призвели до невірного розрахунку суми матеріального забезпечення).

Водночас, якщо сума неправомірно використаних страхових коштів на виплату матеріального забезпечення та/або вартість надання соціальних послуг, що підлягають відшкодуванню страхувальником до Фонду, була виявлена за результатами перевірки страхувальника та не повернута до кінця звітного періоду, страхувальник зобов'язаний подати до відділення робочого органу виконавчої дирекції Фонду Звіт по заборгованості.

У разі погашення всієї суми заборгованості зі сплати страхових коштів до кінця звітного періоду (останній календарний день останнього місяця кварталу), Звіт по заборгованості до відділення робочого органу виконавчої дирекції Фонду не подається.

Нагадаємо, Звіт по заборгованості за І квартал, І півріччя і 9 місяців має бути поданий не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, Звіт по заборгованості за рік – не пізніше 15 січня року, наступного за звітним роком.

Якщо останній день строку подання Звіту по заборгованості припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем подання Звіту по заборгованості вважається перший після нього робочий день.

______________________________________________________________________ 

Додаток до листа від 23.04.2019

Безпека праці при проведенні весняно-польових робіт у сільському господарстві

Фонд соціального страхування України наполегливо рекомендує роботодавцям, керівникам сільськогосподарських підприємств, головам фермерських господарств, інженерам з охорони праці під час розпалу весняно-польових робіт посилити профілактичну роботу із запобігання виробничому травматизму; організувати роботу згідно з Правилами з охорони праці в сільськогосподарському виробництві; дотримуватись нормативних актів з охорони праці, а саме:

- закінчити проведення навчання працівників безпечним методам роботи;

- провести інструктажі з охорони праці та пожежної безпеки з усіма працівниками, які братимуть участь у весняно-польових роботах;

- забезпечити працюючих спецодягом, засобами індивідуального захисту (рукавиці, окуляри, респіратори тощо), засобами пожежогасіння та поповнити медичні аптечки для надання першої долікарської допомоги;

- відвести місце для відпочинку, споживання їжі та куріння;

- до роботи на тракторах й інших транспортних засобах допускати працівників віком не молодше 18 років, які пройшли медогляд, навчання та інструктаж з охорони праці та пожежної безпеки і мають посвідчення на право управління такою сільськогосподарською технікою;

- ознайомити під розписку всіх водіїв та механізаторів із безпечними маршрутами руху транспортних засобів;

- не допускати до роботи осіб хворих, перевтомлених, у нетверезому стані або тих, що не пройшли інструктаж з охорони праці та медогляд;

- провести заходи щодо зміцнення трудової та виробничої дисципліни;

- для виконання технологічних процесів не допускати машини й обладнання, які мають технічні несправності;

- замінювати, регулювати та очищати робочі органи машин дозволяється тільки при непрацюючому двигуні трактора, після того, як будуть опущені або встановлені на підставки робочі органи;

- не допускати експлуатацію машин без передбачених конструкцією огорож рухомих елементів;

- здійснювати постійний контроль за дотриманням правил безпеки під час весняно-польових робіт.

Виходячи з проведеного аналізу причин і обставин виробничого травматизму за останні роки та враховуючи рекомендації комісій з розслідування нещасних випадків на виробництві, визначено, що основними причинами нещасних випадків є послаблення контролю з боку безпосередніх керівників робіт, служб охорони праці за дотриманням безпечних правил роботи, невиконання працівниками інструкцій з охорони праці, невикористання працівниками засобів індивідуального захисту, формальний підхід до проведення навчання та інструктажів з охорони праці.

З настанням весняного періоду інтенсивність роботи в полі значно збільшується, потребуючи постійної уваги щодо забезпечення безпечної організації праці. Тому закликаємо при виконанні польових робіт особливу увагу приділяти дотриманню вимог нормативно-правових актів з охорони праці, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту. Ці заходи не вимагають від керівників сільгосппідприємств значних фінансових, трудових та матеріальних витрат, в той же час сприятимуть збереженню життя і здоров'я працюючих, зменшенню матеріальних та моральних збитків.

Шановні роботодавці, здійснюйте профілактичні заходи, спрямовані на запобігання нещасним випадкам на виробництві та профзахворюванням, це збереже здоров’я і життя ваших працівників та дозволить уникнути трагедій!

 

 

 

Додаток до листа від 19.04.2019

УФондіпройшланарадащодорезультатів контролю за обґрунтованістю видачі лікарняних

В.о. директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Сергій Нестеров провів селекторну нараду щодо аналізу результатів заходів із контролю за обґрунтованістю видачі листків непрацездатності. У заході взяли участь заступники начальників профільних управлінь виконавчої дирекції Фонду, а також керівники і фахівці робочих органів в областях та місті Києві.

Як наголосив Сергій Нестеров,моніторинг та аналіз виданих і продовжених листків непрацездатності здійснюється по всім регіонам України з метою ефективного контролю за видатками Фонду на матеріальне забезпечення, упередження нецільового використання коштів і виявлення фальсифікованих листків. За його словами, для збільшення ефективності з 01.04.2019 в робочих органах виконавчої дирекції Фонду збільшена чисельність фахівців, які безпосередньо проводять перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності.

За підсумками березня 2019 року ефективна реалізація заходів із контролю за обґрунтованістю видачі листків непрацездатності дозволила скоротити або залишити на попередньому рівні видатки на допомогу по тимчасовій втраті працездатності по 18 регіонам. Про це під час наради повідомила заступник начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції ФССУ Ганна Харченко.

Заступник начальника управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції ФССУ Марина Біляєва акцентувала увагу на чіткому дотриманні ризикоорієнтованих підходів при плануванні перевірок закладів охорони здоров’я. Зокрема, перевірка може бути ініційована у разі стрімкого зростання кількості виданих листків непрацездатності порівняно з попередніми періодами.

Начальники управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві проінформували щодо даних моніторингу виданих (продовжених) листків непрацездатності, а також впроваджених заходів по контролю та їх результатів.

 

Затверджено новий порядок розслідування нещасних випадків на виробництві

Рішенням Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 затверджено нову редакцію порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві. Документом удосконалено процедуру проведення розслідувань та ведення обліку нещасних випадків і професійних захворювань, що сталися з працівниками на підприємствах незалежно від форми власності.

Дія порядку поширюється, серед іншого, на осіб, які працюють на умовах цивільно-правового договору або на інших підставах, передбачених законом, фізичних осіб-підприємців та ін.

Зокрема, порядком передбачено визначення вимог до санітарно-гігієнічних умов праці, спрощення процедури оформлення документів, що пов’язують нещасний випадок чи захворювання із професійною діяльністю, встановлення строку давності для розслідування нещасних випадків на виробництві тощо.

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

 

                                        "Гаряча телефонна лінія" Фонду

 

В управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області діє «Гаряча телефонна лінія»  за номером 

 (0352) 52-72-21

 

щодня, крім вихідних тасвяткових днів, з 8.00 до 17.00, у п'ятницю - з 8.00 до 15.45

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до листа від 18.04.2019 року

5 етапів отримання допомоги за лікарняними

Допомога по тимчасовій втраті працездатності надається Фондом соціального страхування України у разі настання страхового випадку у період роботи та повністю або частково компенсує втрачений за період хвороби заробіток. Фонд здійснює фінансування, починаючи з шостого дня непрацездатності й до відновлення здоров’я або встановлення інвалідності. Перші п’ять днів фінансуються за рахунок коштів роботодавця.

Право на допомогу по тимчасовій непрацездатності (компенсація втраченого заробітку за лікарняними листками) виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи час випробування та день звільнення), а її розмір залежить від тривалості страхового стажу та складає від 50% до 100% середньої заробітної плати особи.

Порядок отримання матеріального забезпечення:

1. Отриманий у закладі охорони здоров’я листок непрацездатності працівник передає до уповноваженої особи на підприємстві (кадровика, табельника або бухгалтера) для заповнення зворотної сторони листка непрацездатності (визначення страхового стажу застрахованої особи та кількості днів, за які буде надаватись матеріальне забезпечення).

2. Листок непрацездатності передається на розгляд до Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації (приймається рішення щодо надання матеріального забезпечення).

3. Бухгалтерія страхувальника (роботодавця) розраховує суми матеріального забезпечення та оформлює заяву-розрахунок для отримання фінансування від робочого органу виконавчої дирекції Фонду.

4. Страхувальник подає заяву-розрахунок до робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцем обліку, на її підставі здійснюється фінансування шляхом перерахування Фондом заявлених коштів на спеціальний рахунок страхувальника. Заява-розрахунок може бути подана в електронному вигляді.

5. Страхувальник виплачує матеріальне забезпечення застрахованим особам у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати.

 

.

Прес-служба виконавчоїдирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У І кварталі кількість профзахворювань зросла на 21,7%

Рівень професійної захворюваності за оперативними підсумками І кварталу 2019 року зріс на 21,7% порівняно з тим же періодом минулого року.Водночас, кількість нещасних випадків на виробництві зменшилась на 5%, кількість смертельних нещасних випадків – на 1,1%. Про це під час селекторної наради з фахівцями робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України повідомив начальник управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції Фонду Сергій Таровик.

За словами С.Таровика, значна кількість осіб, які мають професійне захворювання, в останні роки до встановлення діагнозу були визнані придатними до роботи у важких і шкідливих умовах праці відповідно до заключних актів комісій з проведення медичних оглядів.

«Ми фіксуємо випадки, коли працівник був визнаний здоровим за результатами медогляду, проведеного лише за рік до виявлення в нього профзахворювання. Невиявлення ранніх ознак професійних захворювань не дозволяють вчасно почати заходи зі збереження та відновлення здоров’япрацівників та скорочують періоди їх працездатності. Тому робота із забезпечення проведення якісних та ефективних медичних оглядів дуже важлива. Зокрема, потрібно налагоджувати співпрацю із закладами охорони здоров’я, які проводять медичні огляди», – зазначив Сергій Таровик.

Основними причинами професійних захворювань залишаються недосконалість механізмів та робочого інструменту, недосконалість технологічного процесу та неефективність роботи засобів індивідуального захисту. Водночас, як наголосив С.Таровик, для організації більш ефективної профілактичної роботи зазначені обставини мають бути деталізовані, виявлені конкретні механізми та інструменти, що становлять загрозу для працівників.

Під час наради було акцентовано увагу на потребі в організації дієвої співпраці із роботодавцями щодо створення належних умов праці, а також зі спеціалізованими лікувально-профілактичними закладами, що встановлюють профзахворювання, облдержадміністраціями, органами Держпраці тощо.

Управління виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві надали інформацію щодо здійснених упродовж І кварталу 2019 року профілактичних заходів та їх ефективності.

 

.

 

 

 

 

 

Працівники в складі комісій зобов’язані перевіряти правильність видачі лікарняних

Відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на кожному підприємстві незалежно від форми власності утворюється комісія із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності або, у разі чисельності працівників 15 і менше, обирається уповноважений. Комісія складається з працівників, що були делеговані до неї роботодавцем і профспілковою організацією підприємства, та має широкий перелік обов’язків, прав і повноважень.

Так, комісія (уповноважений) із соціального страхування приймає рішення про призначення або відмову в призначенні застрахованим особам допомоги по тимчасовій втраті працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомоги по вагітності та пологах і на поховання. На підставі цього рішення роботодавцем оформлюється та подається заява-розрахунок, за якою Фонд соціального страхування України здійснює фінансування матеріального забезпечення.

Серед іншого, комісія зобов’язана розглядати підставу і перевіряти правильність видачі та заповнення листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення. За необхідності комісія має право звертатись до робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України або їх відділень щодо перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам підприємства.

За наявності підстав комісія може як відмовити в призначенні матеріального забезпечення працівнику, так і прийнятирішення про припиненнявиплатиматеріального забезпечення (повністюабочастково).

Права та обов’язки комісії (уповноваженого) врегульовані постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13 «Про затвердження Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності».

 

 

 

 

 

 

        

Відбулась селекторна нарада з питань надання медичних і соціальних послуг застрахованим особам

У виконавчій дирекції Фонду соціального страхування України під головуванням заступника директора виконавчої дирекції Фонду Світлани Лапчик відбулась селекторна нарада з питань забезпечення реабілітаційним лікуванням застрахованих осіб, а також медичними та соціальними послугами потерпілих на виробництві. Участь у заході взяли начальник управління медичних та соціальних послуг виконавчої дирекції ФССУ Олена Пухка, заступники начальника Любов Лисенко і Сергій Слєпєнков, керівники та фахівці управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях і місті Києві.

На нараді було розглянуто актуальні питання забезпечення потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань лікуванням, лікарськими засобами, виробами медичного призначення,  санаторно-курортним лікуванням, технічними та іншими засобами реабілітації. Зокрема, акцентовано увагу, що на офіційному веб-сайті Фонду розміщено інформаційний перелік санаторно-курортних закладів, який системно поновлюється. Перелік розміщено з метою надання допомоги потерпілим у виборі санаторно-курортних закладів, відповідно до визначених профілів санаторно-курортного лікування.

Також учасникам наради надано практичні рекомендації щодо подальшої роботи із забезпечення ефективного та раціонального використання коштів у межах затверджених кошторисів, надання потерпілим на виробництві необхідної медико-соціальної допомоги.

Було обговорено стан забезпечення відновним лікуванням застрахованих осіб після перенесених захворювань і травм у реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів. Розглянуто зміни, внесені до механізму забезпечення працюючих відновним лікуванням з метою посилення контролю за якістю та обсягами реабілітації, озвучено оперативні дані забезпечення реабілітацією за рахунок коштів Фонду у першому кварталі 2019 року.

 

 

 

 

 

Щомісячні виплати потерпілим на виробництві зросли на 5%

З першого березня 2019 року Фондом соціального страхування України було здійснено перерахунок страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, а також членам їх сімей. Відповідно до рішення Кабінету Міністрів України коефіцієнт перерахунку щомісячних виплат становить 1,05.

Виплати зросли на 5% для понад 208 тис. осіб, на здійснення перерахунку у бюджеті Фонду закладено 298,3 млн гривень. Водночас, за підсумками першого півріччя 2019 року коефіцієнт перерахунку може бути підвищено, виходячи із фінансових можливостей Фонду соціального страхування України.

Перерахунок здійснено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 року № 160 «Про перерахування розміру щомісячних страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, та особам, які мають право на страхові виплати у разі смерті потерпілого». 

У 2018 році Фонд соціального страхування України провів три етапи перерахунків щомісячних страхових виплат. За підсумками першого етапу осучаснення з 01.01.2018 сума виплат збільшилась для майже 170 тисяч осіб. Крім того, з 01.03.2018 розмір страхових виплат було збільшено на 20% для всіх потерпілих на виробництві. Під час третього етапу перерахунків виплати було підвищено для 4,2 тис. потерпілих з низьким розміром заробітної плати перед настанням страхового випадку, середній розмір щомісячних виплат у них збільшився на 49,5%.

Зазначимо, упродовж минулого року Фонд фінансував щомісячні страхові виплати для понад 208 тис. осіб, з яких понад 47 тис. є внутрішньо переміщеними особами. Загальна сума видатків склала 7,6 млрд грн.

.

 

 

 

 

Фондом відновлено планові перевірки страхувальників

Фондом соціального страхування України з березня 2019 року відновлено проведення планових перевірок страхувальників щодо використання ними коштів Фонду. Водночас, система контролю отримала нові ризикоорієнтовані підходи, що мають на меті зменшити навантаження на страхувальників (роботодавців) та упередити можливі порушення. На цьому під час селекторної наради з фахівцями управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві наголосила начальник управління по роботі зі страхувальниками ВД Фонду Наталія Зеленська.

«Планові перевірки проводяться фахівцями Фонду виключно за умови наявності вагомих приводів, які чітко визначені напрацьованими ризикоорієнтованими критеріями. Тобто перевірки здійснюються лише тоді, коли страхувальник дає для цього об’єктивні підстави. Це дозволяє як не допустити тиск на законослухняних роботодавців, так і забезпечити захист Фонду від неправомірних видатків. Наприклад, підставою для перевірки може бути суттєве зростання кількості днів тимчасової непрацездатності на підприємстві, відсутність повідомлення про виплату коштів застрахованим особам упродовж трьох місяців з дня проведення фінансування Фондом за умови, що страхувальник не зміг пояснити цю затримку, системні порушення тощо», – говорить Н.Зеленська.

Квартальні плани-графіки проведення планових перевірок розміщуються на веб-порталах робочих органів виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві.

З метою підвищення ефективності системи соціального страхування, зменшення навантаження на страхувальників та забезпечення прозорості аудиту, з 2019 року скасовано щоквартальний звіт по використанню коштів Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП. Натомість, з 01.10.2018 було розширено форму заяви-розрахунку та почала працювати система інформування роботодавцем про здійснені виплати застрахованим особам – повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за визначеною формою роботодавці подають упродовж місяця з дня здійснення виплат матеріального забезпечення, окремих виплат потерпілим на виробництві.

Крім того, з жовтня 2018 року Фондом було впроваджено систему попереднього контролю правильності нарахування виплат, яка дозволила мінімізувати можливі помилки при визначенні страхувальниками розміру допомоги та страхових виплат. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надають рекомендації страхувальнику щодо усунення недоліків ще до фінансування виплат. Це дозволяє уникнути частини штрафів, які раніше могли накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів Фонду під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.

Нагадаємо, під час всеукраїнської наради в.о. директора виконавчої дирекції ФССУ Сергій Нестеров зазначив, що Фонд соціального страхування України є однією з найбільш важливих соціальних інституцій країни та щомісяця виплачує українцям 2 млрд гривень страхових виплат.

 

 

Розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності зріс на 31,9%

Середньоденний розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності, що надається Фондом соціального страхування України, у 2018 році склав 224,4 грн. Це на 54,2 грн, або 31,9% більше, ніж у 2017 році.

Збільшення середнього розміру компенсації втраченого заробітку за час перебування на лікарняному пов’язано з ростом мінімальної заробітної плати, а також загальним зростанням фонду оплати праці по країні.

Загальні витрати Фонду на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності у порівнянні з 2017 роком збільшились на 1 679,4 млн грн, або на 27,7% та склали за підсумками 2018 року понад 7 млрд 747 млн грн.

Нагадаємо, підставою для нарахування Фондом матеріального забезпечення є подана роботодавцем заява-розрахунок. З 01.10.2018 страхувальникам надано можливість надсилати заяви-розрахунки в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису з метою оптимізації та пришвидшення фінансування.

Упродовж 2018 року Фонд соціального страхування України профінансував здійснення виплат матеріального забезпечення, враховуючи допомогу по тимчасовій втраті працездатності і по вагітності та пологах, для більш ніж 2,5 млн застрахованих осіб.

 

 

 

 

Видатки на фінансування допомог по вагітності та пологах зросли

на 13,7% у 2018 році

Упродовж 2018 року Фондом соціального страхування України профінансовано 200,7 тис. допомог по вагітності та пологах. За оперативними даними загальна сума видатків склала 3,77 млрд грн, що на понад 456 млн грн або 13,7% більше, ніж у 2017 році. Право на отримання допомоги по вагітності та пологах від Фонду має кожна застрахована особа у разі настання страхового випадку в період роботи. Нагадаємо, застрахованою є особа, що сплачує та/або за яку сплачується ЄСВ, тобто кожна працевлаштована особа або фізична особа-підприємець. На сьогодні в Україні застрахованими є понад 12 млн осіб. Допомога по вагітності та пологах у розмірі 100% середнього доходу надається працюючим жінкам за весь період відпустки у зв’язку із вагітністю та пологами.

Для обчислення її суми необхідно помножити розмір середньоденної заробітної плати на кількість днів фактичного перебування у відпустці у зв’язку із вагітністю та пологами. Підставою для призначення допомоги по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, що видається лікувально-профілактичним закладом, у якому застрахована особа перебуває на обліку.

 

Прес-служба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

 

 

 

Розмір лікарняних  через нещасні випадки та профзахворювання
зріс на 30,4%

Розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності, що настала внаслідок нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань, за оперативними підсумками 2018 року склав у середньому 12,4 тис. грн, що на 30,4% більше, ніж у 2017 році. Загалом упродовж минулого року Фонд соціального страхування України здійснив виплату зазначеної допомоги для 9,16 тис. потерпілих на виробництві.

Сума видатків за листками непрацездатності, виданими внаслідок професійного захворювання або травми, пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, склала понад 104 млн грн.

Фонд компенсує потерпілим на виробництві 100% втраченого середнього заробітку за час лікування і реабілітації після отриманої травми чи набутої хвороби. Розмір допомоги для потерпілих не залежить від тривалості страхового стажу.

Підставою для надання допомоги по тимчасовій непрацездатності, пов’язаної з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням, є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності та наявність акта розслідування нещасного випадку, пов’язаного з виробництвом, або акта розслідування хронічного професійного захворювання (отруєння).

 

 

 

 

 

Фонд профінансував 501,5 тис. лікарняних по догляду за хворимидітьми

Упродовж 2018 року за рахунок коштів Фонду соціального страхування України було надано 501,5 тис. допомог по тимчасовій втраті працездатності по догляду за хворим членом сім’ї, у тому числі, за хворими дітьми до 14 років. Загалом за оперативними даними на цю статтю видатків спрямовано 786,6 млн грн.

Фінансування зазначених листків непрацездатності здійснюється Фондом починаючи з першого дня догляду за членом родини. Розмір допомоги залежить від тривалості страхового стажу та складає від 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років) і до 100% (якщо стаж – понад 8 років).

Надання допомоги з тимчасової непрацездатності подоглядузахвороюдитиноювікомдо 14 років здійснюється за весь період, протягомякогодитиназависновкомлікаряпотребуєдогляду, аленебільше 14 календарнихднів. А в разі стаціонарного лікування – завесьчасперебування застрахованої особи встаціонаріразом ізхвороюдитиною.

Допомогапотимчасовійнепрацездатностіподоглядузахворимчленомсім’ї виплачується небільшякзатрикалендарнідні, аувинятковихвипадках, зурахуваннямтяжкостіхворобитапобутовихобставин, – небільш ніж засімкалендарнихднів.

 

 

 

 

 

Лікування та реабілітацію за кошти Фонду пройшли 10,6 тис. потерпілих на виробництві

За оперативними даними упродовж 2018 року в закладах охорони здоров’я було проліковано та забезпечено медичною реабілітацією понад 10,6 тис. потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання. Медико-соціальні послуги надаються потерпілим за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Фонд проводить оплату лікування всіх прямих наслідків страхового випадку, що пов’язаний із виконанням службових обов’язків, з метою якнайшвидшого відновлення здоров’я застрахованої особи.

Зокрема, окрім лікування в закладах охорони здоров’я та відновного лікування, за рахунок коштів Фонду соціального страхування України також фінансуються витрати на додаткове харчування, придбання ліків, спеціальний медичний, постійний сторонній догляд, побутове обслуговування, протезування, санаторно-курортне лікування, придбання спеціальних засобів пересування тощо, якщо потребу в них визначено висновками МСЕК та індивідуальною програмою реабілітації особи з інвалідністю (у разі її складення).

Крім того, на час лікування застрахованій особі призначається допомога по тимчасовій втраті працездатності, яка виплачується Фондом в розмірі 100% середнього заробітку (оподатковуваного доходу), починаючи з шостого дня непрацездатності. При цьому перші п’ять днів тимчасової непрацездатності оплачуються власником або уповноваженим ним органом за рахунок коштів підприємства, установи, організації.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до листа від 06.02.2019

 

Допомога по вагітності та пологах постраждалим від Чорнобильської катастрофи1–3 категоріїпризначається з 27 тижня вагітності

 

Допомога по вагітності та пологах надається за кошти Фонду соціального страхування України у розмірі 100% середньої заробітної плати за весь період відпустки у зв’язку із вагітністю та пологами. Право на виплати мають усі офіційно працевлаштовані жінки.

У загальних випадках тривалість відпустки по вагітності та пологах складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів), листок непрацездатності видається з 30 тижня вагітності.

Водночас, у разі вагітності жінок, віднесених до 1–3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, тривалість листка непрацездатності у зв’язку із вагітністю та пологами складає 180 календарних днів (90 днів до передбачуваного дня пологів і 90 днів після пологів). Листок непрацездатності видається з 27 тижня вагітності.

Жінкам, віднесеним до 4 категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, допомога надається на загальних підставах за період, тривалість якого становить 126 календарних днів.

У випадку передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді, додатково до основного видається листок непрацездатності у зв’язку з вагітністю та пологами тривалістю 14 календарних днів.

Нагадаємо, для отримання допомоги по вагітності та пологах за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, отриманий листок непрацездатності необхідно передати роботодавцю не пізніше 12 календарних місяців з дня закінчення відпустки у зв’язку із вагітністю та пологами. У разі роботи за сумісництвом надається копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи.

Комісія (уповноважений) із соціального страхування, що створюється на кожному підприємстві, в установі чи організації будь-якої форми власності, приймає рішення про призначення допомоги по вагітності та пологах.

Документи для призначення допомоги по вагітності та пологах розглядаються комісією із соціального страхування (уповноваженим) підприємства не пізніше десяти днів з дня їх надходження.

Протокол засідання комісії із соціального страхування або рішення уповноваженого передаються бухгалтеру підприємства разом із листком непрацездатності, на підставі чого здійснюється розрахунок суми допомоги по вагітності та пологах, що фінансується Фондом соціального страхування України.

Для надання матеріального забезпечення застрахованій особі за рахунок коштів ФССУ, на підставі здійснених розрахунків, роботодавцем заповнюється заява-розрахунок за встановленою формою і передається до робочого органу Фонду за місцем обліку страхувальника. Заяву-розрахунок також можна подати у електронному вигляді із застосування електронного цифрового підпису.

Прес-служба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

 

 

Додаток до листа від 01.02.2019р

У 2018 році Фонд надав допомог на 2,6 млн грн переселенцям та працівникам підприємств зони АТО

Фондом соціального страхування України упродовж 2018 року для 286 застрахованих осіб, які раніше не реалізували свого права на отримання матеріального забезпечення, призначено та виплачено 593 допомоги по тимчасовій втраті працездатності, по вагітності та пологах і на поховання на суму 2,6 млн гривень.

Зазначені виплати було профінансовано для таких категорій осіб:

1) які перебувають (перебували) у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями чи фізичними особами, або були добровільно застраховані, та переселилися з тимчасово окупованої території, районів проведення антитерористичної операції або зони надзвичайної ситуації;

2) фактичне місце проживання яких знаходиться в населених пунктах, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі, та які перебувають (перебували) у трудових відносинах із:

– підприємствами, установами, організаціями чи фізичними особами, що зареєстровані на тимчасово окупованій території України, в районі проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях, або в зоні надзвичайної ситуації;

– бюджетними установами, підприємствами та організаціями, що належать до сфери їх управління, які переміщені з населених пунктів, на території яких органи державної влади не здійснюють свої повноваження, в населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження у повному обсязі, та відомості щодо зміни їх місцезнаходження внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, але які не забезпечили провадження своєї діяльності;

3) стосовно яких страхувальником не виконано обов'язків щодо нарахування та виплати матеріального забезпечення за страховими випадками, які настали у період роботи застрахованих осіб, у зв'язку з відсутністю можливості встановлення місцезнаходження цього страхувальника відповідно до абзацу третього частини першої статті 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (крім страхувальників, що зареєстровані на тимчасово окупованій території України, в районі проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях, або в зоні надзвичайної ситуації).

Для отримання матеріального забезпечення зазначені категорії застрахованих осіб мають звернутись особисто або через законного представника до відповідного відділення управління виконавчої дирекції Фонду за фактичним місцем проживання (перебування) або місцем реєстрації із заявою, яка повинна містити реквізити банківської установи та номер поточного рахунку застрахованої особи для зарахування матеріального забезпечення.

Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому законодавством порядку листок непрацездатності.

Допомога на поховання застрахованої особи призначається члену її сім'ї або особі, яка здійснила поховання, на підставі свідоцтва про смерть, виданого органом державної реєстрації актів цивільного стану, та витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання (у разі реєстрації смерті виконавчим органом сільської, селищної, міської ради – довідки).

Фінансування відбувається відповідно до Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування України деяким категоріям застрахованих осіб, затвердженого постановою правління Фонду від 24.01.2017 № 8 зі змінами, внесеними постановою правління Фонду від 10.10.2017 № 53.

Прес-служба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до листа від 29.01.2019

У 2018 році Фондом призначено 614 одноразових допомог у разі смерті потерпілого

За оперативними даними упродовж 2018 року Фондом соціального страхування України було призначено614 одноразових допомог в разі смерті застрахованої особи внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання. Загальна сума видатків склала понад 64 млн гривень.

Зокрема, одноразову допомогу в разі смерті потерпілого призначено 315 сім’ям. Сума видатків сягаємайже 54 млн грн, середній розмір виплат одній родині склав 171,8 тис. грн.

Також одноразова допомога була призначена 299 утриманцям. Виплати профінансовано на суму 10 млн грн, середній розмір допомоги на одного утриманця становить 34,6 тис. грн.

Одноразовадопомога сім’ї потерпілого виплачується у сумі, що дорівнює 100 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права на страхову виплату. Одноразова допомога кожній особі, яка перебувала на його утриманні, а також на його дитину, яка народилася протягом не більш ніж десятимісячного строку після смерті потерпілого, виплачується у сумі, що дорівнює 20 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права на страхову виплату.

Зазначимо, у разі смерті потерпілого особам, які мають на це право, також призначається щомісячна страхова виплата, сума якої визначається із середньомісячного заробітку потерпілого. Витрати на поховання компенсуються за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

 

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

За підсумками 2018 року кількість нещасних випадків зменшилась на 3,2%,

професійних захворювань – на 3,7%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Страхувальники мають подати звіт по заборгованості зі сплати страхових коштів до 25 січня

Рішенням правління Фонду соціального страхування України від 12.12.2018 № 28 затверджено оновлену форму звіту по заборгованості страхувальника зі сплати страхових коштів до Фонду до повного погашення заборгованості.

Водночас, за підсумками 2018 року страхувальники мають подати звіт щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за формою, що діяла до кінця 2018 року. Звітність необхідно подати роботодавцям, що мають непогашену заборгованість, в строк до 25.01.2019.

Звіт по заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду за оновленою формою подається щоквартально, починаючи з 2019 року. Зазначимо, нова форма звітності була прийнята з метою оптимізації і передбачає скорочення на 48 показників. Документом об’єднано звіти про заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності й на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.

 

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

Додаток до листа від 21.01.2019 №01-04-1521

 

Понад 10,7 тис. осіб з інвалідністю пройшли санаторно-курортне лікування за кошти Фонду

За оперативними даними санаторно-курортним лікуванням упродовж 2018 року було забезпечено 10 763 особи з інвалідністю внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та їх супроводжуючих осіб. Фінансування проходження курсу лікування здійснюється за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, загалом у минулому році на зазначені цілі спрямовано 144,04 млнгрн.

Зокрема, лікуванням у санаторно-курортних закладах за їх вибором забезпечено 10 059 осіб з інвалідністю, що на 38% більше, ніж у 2017 році. Також санаторно-курортне лікування профінансувано для 287 осіб з ушкодженням хребта та спинного мозку, що на 22% більше показників 2017 року. Компенсація вартості самостійно придбаної санаторно-курортної путівки проведена для 36 осіб з інвалідністю.

Періодичність отриманнясанаторно-курортного лікування за кошти ФССУ:

– особи з інвалідністю І групи – щороку;

– особи з інвалідністю ІІ групи – один раз на два роки або щороку на підставі індивідуальної програми реабілітації (ІПР);

– особи з інвалідністю ІІІ групи – один раз на три роки, один раз на два або щороку на підставі ІПР.

 

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

Додаток до листа від 17.01.2019 №01-04-1341

До 21 січня роботодавці мають востаннє подати звіт по коштах Фонду

Звіт по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, за формою Ф4-ФСС з ТВП за підсумками 2018 року страхувальники мають подати до 21.01.2019. Відповідно до рішення правління Фонду соціального страхування України від 12.12.2018 № 28 зазначена звітність скасована з 2019 року.

«Зведений звіт за 2018 рік по використанню коштів Фонду роботодавці подадуть востаннє. З 2019 року цю форму звітності повністю замінять альтернативні, спрощені і прозорі інструменти. З 01 жовтня минулого року страхувальники подають до Фонду повідомлення про виплату коштів своїм працівникам за фактом перерахування їм допомог від Фонду соціального страхування України, а форма заяви-розрахунку для отримання матеріального забезпечення розширена додатковими відомостями. Ці документи дозволяють контролювати обіг страхових коштів і, водночас, суттєво скорочують час і кошти, які витрачають роботодавці на формування звітності», – зазначив голова правління ФССУ Володимир Саєнко.

Зазначимо, з 01 жовтня страхувальникам надано можливість подачі заяв-розрахунків і повідомлень про виплату коштів застрахованим особам у електронному вигляді із застосування електронного цифрового підпису. Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за визначеною формою роботодавці подають упродовж місяця з дня здійснення виплат матеріального забезпечення, окремих виплат потерпілим на виробництві.

 

Прес-служба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

За 2018 рік щомісячні страхові виплати профінансовано на суму 7,6 млрд грн, середній розмір зріс на 31%

За оперативними даними розмір щомісячних страхових виплат, що фінансуються Фондом соціального страхування України для потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві та членів їх сімей, упродовж 2018 року зріс у середньому на майже 31%. Виплати здійснювались для понад 208 тис. осіб, з яких понад 47 тис. є внутрішньо переміщеними особами. Загальна сума видатків склала 7,6 млрд грн.

У минулому році Фонд соціального страхування України провів три етапи перерахунків щомісячних страхових виплат. За підсумками першого етапу осучаснення з 01.01.2018 сума виплат збільшилась для майже 170 тисяч осіб. Крім того, з 01.03.2018 розмір страхових виплат збільшено на 20% для всіх потерпілих на виробництві. Під час третього етапу перерахунків виплати було підвищено для 4,2 тис. потерпілих з низьким розміром заробітної плати перед настанням страхового випадку, середній розмір щомісячних виплат у них збільшився на 49,5%.

Нагадаємо, Фонд соціального страхування України здійснює страхування на випадок тимчасової або стійкої втрати працездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, а також смерті потерпілого. У кожному із зазначених випадків передбачено страхові виплати безпосередньо потерпілимабо членам їх сімей.

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

Хочетебагатоілюмінації ? Спочаткупрочитайтепро вимоги безпеки та електротравматизм».

Нехтування вимогами нормативно-правових актів з охорони праці призводить до нещасних випадків. Причому при легковажній експлуатації електроінструменту вони, як правило, мають високий ступінь тяжкості.

 В Україні  зафіксовано нещасні випадки із смертельним наслідком, що сталися внаслідок незадовільної експлуатації електроінструменту, підіймальних пристроїв, механізмів в охоронних зонах повітряних ліній електропередач.

 Чітке дотримання інструкції з охорони праці (робота з переносним електроінструментом) - це основна запорука життя Вашого і оточуючих. Важливо знати загальні положення:

·                       Незнімний гнучкий кабель електроінструменту класу І повинен мати жилу, яка з’єднує заземлювальний затискач електроінструменту із заземлювальним контактом штепсельної вилки.

·                    Забороняється експлуатація електроінструменту (кабелів – подовжувачів) з вичерпаним терміном перевірки (періодичність перевірки 1 раз на 6 місяців)!

·                    Довжина кабелю повинна бути такою, щоб не відбувалося його натягування і ослаблення контактів у штепсельному з’єднанні, оскільки це може призвести до короткого замикання на корпус електроінструмента. Необхідно вжити заходів щодо недопущення механічного пошкодження при його прокладанні на території будівельних майданчиків, виробничих приміщень чи інших територій, де проводять роботи.

·                    Забороняється підключення електроінструменту до мережі навішуванням захищених проводів або їх скручуванням.

·                    Штепсельні розетки на номінальні струми до 20А, призначені для живлення переносного електроустаткування і ручного електроінструменту, що застосовуються поза приміщеннями, повинні бути обладнані пристроями захисного відключення (ПЗВ) зі струмом спрацювання не більше ніж 30 мА або кожна розетка повинна живитися від індивідуального розподільного трансформатора з напругою не більше ніж 25 В.

·                    Вимикачі, рубильники та інші комутаційні електричні апарати, що застосовуються на відкритому повітрі або у вологих цехах, повинні бути у пожежовибухозахищеному виконанні.

·                    Для роботи з електроінструментом необхідно одягти передбачений нормами спецодяг, справні та перевірені засоби захисту, а в разі небезпеки пошкодження очей — захисні окуляри.

М. Лизуникстраховий експерт з охорони праці Бучацького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області.

 

Наше спільне завдання-збереження життя і здоров'я працівників

Фонд профінансував понад 591млн гривень

Фонд соціального страхування інформує

При нарахуванні допомоги по вагітності

Виробничі травми і профзахворювання

Охорона праці в зимовий період

Звітищодо використання коштів Фонду та заборгованості зі сплати страхових коштів мають бути подані до 20 жовтня

Профілактика виробничого травматизму та стан готовності до осінньо-зимового періоду 2018-2019 років

Постраждалі учасники Революції Гідності мають право на отримання лікарняних у розмірі 100% заробітної плати

Сезонні віроусні захворювання вже близько та прості речі можуть зберегти ваше здоров'я

 Змінився порядок призначення страхових виплат потерпілим на виробництві

Зміни у фінансуванні страхувальників набудуть чинності в понеділок

Природа потребує нашого захисту і бережливого ставлення до неї

Особи з інвалідністю через професійні травми мають право на забезпечення медичним доглядом і побутовим обслуговуванням за рахунок коштів Фонду

Розмір виплат за лікарняними і допомоги по вагітності та пологах зріс на 34% і 28,6% відповідно

Дисципліна на дорозі- запорука безпеки 

У першому півріччі виплати за лікарняними листками, допомогу по вагітності та пологах і на поховання отримали 1млн 658 тис осіб.

Бучацьке відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області інформує

Правління Фонду затвердило нову форму заяви-розрахунку

Потреба в забезпеченні ліками потерпілих на виробництві покривається 100%

Фонд соціального страхування профінансував допомогу на поховання 5 599 осіб

 Потерпілим на виробництві профінансовано страхових виплат на 3,8 млрд грн

Фонд соціального страхування профінансував допомогу на поховання 5599 осіб

Потерпілим на виробництві профінансовано страхових виплат на 3,8 млрд грн

Потреба в забезпеченні ліками потерпілих на виробництві покривається 100%

Зернозбиральні роботи: пам"ятка для аграріїв

Безпечний відпочинок дітей, запорука їхнього життя та здоров'я

Всеукраїнська спартакіада "Сила духу"

Фонд соціального страхування фінансує догляд за потерпілими на виробництві

15 тис.порушень законодавства про охорону праці

 До  відома роботодавців та застразованих осіб

Захищене і здорове покоління

Безпека праці під час весняно-польових робіт

Про службу охорони праці на підприємствах, установах та організаціях

Дії роботодавця при виникненні нещасного випадку на виробництві

Лікування в реабілітаційних відділеннях санітарно-курортних закладів застрахованих осіб

Економічна ефективність охорони праці

Медичні огляди працівників : підстави та порядок проведення

Інформація



Дивіться також

УВАГА! З метою поширення позитивного досвіду щорічного Всеукраїнського конкурсу «Кращий державний службовець» створено веб-сайт «Спільнота кращих державних службовців» - www.kds.org.ua, який є корпоративною соціальною мережею учасників, організаторів та партнерів Конкурсу. Сайт дозволяє спілкуватися групі професійних користувачів, об’єднаних спільними інтересами

Інформаційні послуги

 

 

Актуальна тема