Монастириська районна державна адміністрація
48300, м.Монастириська, вул.Шевченка, 19
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

.
На головну

Державна фіскальна служба інформує


 

«Гаряча лінія» на тему декларування доходів громадян отриманих у 2018 році відбудеться в Монастириській Державній податковій інспекції Козівського управ-ління Головного управління Державної фіс-кальної служби у Тернопільській області 

В понеділок  , 15 квітня  з 11.00 до 12.00 год. в Монастириській  Державній податковій інспекції Козівського управління Головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області відбудеться «гаряча лінія» на тему «Декларування доходів громадян отриманих у 2018 році ».

На запитання громадян відповідатиме старший державний податковий інспектор відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб Криськів Наталія Богданівна   за номером телефону 03555  (2-15-90).

 

 

Платники Тернопільщини сплатили 267,4 млн грн єдиного внеску

 

Основним джерелом наповнення фондів соціального страхування є єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Завдяки цьому платежу фінансуються державні соціальні програми, здійснюється виплата пенсій, матеріальної допомоги громадянам тощо.

У січні 2019 року платники податків Тернопілля сплатили 267,4 млн грн єдиного внеску. Це  перевищило результати очікуваного на 8,3 млн гривень. Порівняно з січнем минулого року забезпечено приріст надходжень на 41,1 млн грн або 18,2%. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат.

«Одним з основних пріоритетів у роботі фіскальної служби області є детінізація ринку праці», - констатував він. Відтак цілеспрямована робота з керівниками підприємств та підприємцями щодо погашення заборгованості та підвищення рівня заробітної плати працівникам суттєво впливає на збільшення надходжень єдиного внеску до бюджету.

 

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

 

 

Термін надання документів для підтвердження господарських операцій за результатами перевірки

 

Відповідно до абзацу першого та другого п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами.

Згідно з п. 44.6 ст. 44 ПКУ якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому п. 44.7 ст. 44 ПКУ, платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим і четвертим п. 44.7 ст. 44 ПКУ), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

Відповідно до п. 44.7 ст. 44 ПКУ якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин від врахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який проводить перевірку, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за наявності печатки) та підписом платника податків – фізичної особи або посадової особи платника податків – юридичної особи).

Протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки, платник податків має право подати контролюючому органу, що проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності.

Якщо під час проведення перевірки платник податків надає документи менше ніж за три дні до дня її завершення або коли надіслані у передбаченому абзацом першим п. 44.7 ст. 44 ПКУ порядку документи надійшли до контролюючого органу менше ніж за три дні до дня завершення перевірки, проведення перевірки продовжується на строк, визначений ст. 82 ПКУ.

Коли надіслані у передбаченому абзацом першим п. 44.7 ст. 44 ПКУ порядку документи надійшли до контролюючого органу після завершення перевірки або при наданні таких документів, контролюючий орган має право не приймати рішення за результатами проведеної перевірки та призначити позапланову документальну перевірку такого платника податків.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

 

 

Як виправити помилки у декларації з плати за землю

 

Згідно з п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п. 286.3 ст. 286 ПКУ).

Податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.3 ст. 287 ПКУ).

Відповідно до п. 50.1 ст. 50 ПКУ якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.

Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, зобов’язаний, за винятком випадків, установлених п. 50.2 ст. 50 ПКУ:

а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;

б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов’язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п’яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов’язання з цього податку.

З урахуванням викладеного, оскільки податковим періодом з плати за землю є податковий (звітний) рік, а сплата податкових зобов’язань здійснюється щомісячно, то для виправлення помилок, допущених у податковій декларації на поточний рік, суб’єкт господарювання може подати одну уточнюючу податкову декларацію з уточненням показників як за місяці, строк сплати податкових зобов’язань по яких минув, так і за місяці, строк сплати по яких не настав.

При цьому платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, зобов’язаний, у разі надіслання уточнюючого розрахунку, сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку.

Також при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ, нарахування пені розпочинається після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання.

На суми грошового зобов’язання, визначеного п. п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий п. 129.4 ст. 129 ПКУ).

 

Сектор комунікацій

 

 

 Якщо звіт про суми податкових пільг не подано

 

Відповідно до п. п. 16.1.6 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податків зобов’язаний подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв’язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг), та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг – пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб’єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку).

Оскільки ПКУ передбачено подання відомостей про суми коштів, не сплачених до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг), у вигляді звіту про суми податкових пільг, то за неподання або несвоєчасне подання звіту про суми податкових пільг застосовуються штрафні санкції, передбачені п. 120.1 ст. 120 ПКУ.

Пунктом 113.1 ст. 113 ПКУ передбачено, що суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) зараховуються до бюджетів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки та збори.

Згідно з Порядком надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204 (далі – Порядок №1204), контролюючий орган за несвоєчасне подання (неподання) звіту про суми податкових пільг складає та направляє платнику податків податкове повідомлення-рішення за формою «ПС» (додаток 11 до Порядку №1204), яка містить інформацію щодо реквізитів бюджетних рахунків, на які платник податків здійснює сплату сум штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового законодавства.

Штрафні санкції за неподання або несвоєчасне подання звіту про суми податкових пільг сплачуються за кодом бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» згідно з Класифікацією доходів бюджету, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» зі змінами та доповненнями.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Щодо адміністрування у 2019 році рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» були внесені зміни до Податкового кодексу України щодо ставок рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

Зокрема, з 1 січня 2019 року не оподатковують рентною платою урановмісні корисні копалини, видобуті на стадії геологічного вивчення на підставі спеціальних дозволів, отриманих після 1 січня 2018 року.

Також збільшилися ставки рентної плати за користування надрами для видобування нафти  та газового конденсату з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до 5000 м, ставки підвищено з 29% до 31%, з покладів, які повністю залягають на глибині понад 5000 м, – з 14% до 16%.

При цьому рентну плату за видобуток конденсату зменшено: для покладів на глибині до 5000 м – з 45 % до 31 %, а з покладів, які повністю залягають на глибині понад 5000 м, – з 21% до 16%.

Крім того, протягом усього 2019 року до ставки рентної плати за користування надрами для видобування залізної руди застосовується коефіцієнт 1,1.

Більш детальніше про особливості адміністрування у 2019 році рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин йдеться у листі ДФС  України від 25.01.2019 №2394/7/99-99-12-03-04-18

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Що необхідно для ввезення на митну територію України домашніх тварин?

 

Згідно із ст. 375 Митного кодексу України (далі – МКУ) домашні тварини, що ввозяться громадянами на митну територію України, підлягають письмовому декларуванню та застосуванню до них заходів контролю, визначених законом. При цьому на домашніх тварин не поширюється заборона щодо пропуску на митну територію України товарів, які класифікуються в 1-24 групах УКТ ЗЕД, встановлена частиною першою ст. 378 МКУ.

Разом з цим частиною п’ятою ст. 379 МКУ встановлено, що тимчасове ввезення на митну територію України домашніх тварин в кількості не більше 3 ссавців, 6 птахів, 20 акваріумних риб без застосування до них заходів гарантування, передбачених цим Кодексом, та з поданням органам доходів і зборів документів, які видаються державними органами для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються громадянами через митний кордон України.

Письмове декларування домашніх тварин здійснюється з використанням митної декларації для письмового декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов’язаних з провадженням підприємницької діяльності, форма якої затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №431.

Відповідно до ст. 319 МКУ товари, що ввозяться на митну територію України (у тому числі з метою транзиту), можуть підлягати заходам офіційного контролю.

Перелік товарів (з описом та кодом згідно з УКТ ЗЕД), які в разі ввезення на митну територію України (у тому числі з метою транзиту) підлягають заходам офіційного контролю, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2018 року №960, згідно з якою живі тварини (код товару згідно з УКТ ЗЕД 0106) підлягають ветеринарно-санітарному контролю.

Вимоги до об’єктів державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду, що переміщуються через державний кордон України, визначені Законом України від 25 червня 1992 року №2498-XII «Про ветеринарну медицину» зі змінами (далі – Закон №2498), зокрема, ст. 85 якого встановлено, що вантажі з товарами, що ввозяться на територію України, у тому числі, повинні:

- супроводжуватися оригіналами міжнародних ветеринарних сертифікатів, підписаних державним інспектором ветеринарної медицини країни походження, як це передбачається відповідними ветеринарно-санітарними заходами;

- у разі ввезення на територію України живих тварин – походити з країн або зон, які є вільними від хвороб, що підлягають повідомленню, або у випадках, рекомендованих Міжнародним епізоотичним бюро (Всесвітньою організацією охорони здоров’я тварин), – із зон з низьким рівнем присутності хвороби, що підлягає повідомленню, в межах країни походження та не транспортуватися через територію, щодо якої існують обмеження, підтверджені відповідною міжнародною організацією або ветеринарною адміністрацією країни походження чи транзиту;

- мати прийнятну ідентифікацію.

Крім того, частинами п’ятою-шостою ст. 15 Закону №2498 встановлено, зокрема:

- обіг тварин, які захворіли на хворобу, що підлягає повідомленню, або щодо яких є підозра про захворювання на таку хворобу, забороняється;

- переміщення неідентифікованих тварин або тварин без відповідних ідентифікаційних, ветеринарних та інших супровідних документів забороняється.

Ветеринарні документи включають також ветеринарні картки та/або ветеринарно-санітарні паспорти на тварин (ст. 32 Закону № 2498).

Вимоги до перевезення тварин авіаційним, автомобільним, залізничним, морським і річковим транспортом встановлені Правилами транспортування тварин, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 року №1402.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Чи повинні підприємці-спрощенці видавати квитки при перевезенні пасажирів

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що пунктом 6 ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненням (далі – Закон №265) передбачено, що реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та розрахункові книжки (далі – РК) не застосовуються при продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу України до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Разом з тим, згідно з п. 15 ст. 3 Закону №265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України від 12 травня 1991 року №1023-ХІІ «Про захист прав споживачів» (далі – Закон №1023). Порушення цього правила тягне за собою відповідальність, передбачену зазначеним законом, але не може бути підставою для застосування до порушника адміністративних чи фінансових санкцій, передбачених законодавством з питань оподаткування.

Враховуючи викладене вище, фізичні особи – підприємці платники єдиного податку, які здійснюють перевезення пасажирів, не зобов’язані застосовувати РК та книги обліку розрахункових операцій.

Водночас на вимогу пасажирів такі особи зобов’язані видавати відповідні документи.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Туристичний збір у 2019 році

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема, до ст. 268 ПКУ щодо розміру ставки, бази оподаткування, порядку сплати туристичного збору (далі – збір).

Так, ставка збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі) у розмірі до 0,5 відсотка - для внутрішнього туризму та до 5 відсотків - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення (п. п. 268.3.1 п. 268.3  ст. 268 ПКУ).

Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених п. п. 268.4.1 п. 268.4 ст. 268 ПКУ.

Податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому - до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

Податкові агенти, які сплачують збір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду (п. п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ).

Більш детально про це йдеться у листі ДФС України від 15.01.2019 №1249/7/99-99-13-03-02-17.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Приховані податки повернули державі

 

Співробітники податкової міліції Головного управління ДФС у Тернопільській області, під процесуальним керівництвом прокуратури області, у січні 2019 року направили до суду кримінальне провадження за підозрою в умисному ухиленні від сплати податків у великих розмірах головного бухгалтера одного із підприємств, яке здійснює виробництво продуктів харчування.

Слідством встановлено, що впродовж 2016-2018 років урезультаті протиправних дій службової особи зазначеного підприємства до державного бюджетуне надійшло 2,7 млн грн податків

Завдяки вжитим у ході досудового слідства заходам завдані державі збитки відшкодовані у повному обсязі. Відтак до суду внесено клопотання про звільнення підозрюваного від кримінальної відповідальності.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

 

 

 

Показники, що відображають у графі 3 таблиці 1 додатка 5 Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що у графі 3 «Сума чистого доходу (прибутку), заявлена в податковій декларації/Самостійно визначена сума доходу/Частка розподіленого доходу» таблиці 1 Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (форма №Д5 річна), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, відображаються:

- фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, – чистий оподатковуваний дохід (прибуток), зазначений у податковій декларації. В рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначається середньомісячний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом ділення річного чистого доходу (прибутку) на кількість місяців, протягом яких такий платник перебував на обліку як платник єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок);

- фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування, – самостійно визначена сума доходу. В рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначається сума доходу, яка не може бути меншою за розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць;

- членами фермерського господарства – частка розподіленого доходу, отриманого такими платниками від чистого прибутку фермерського господарства у звітному році, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. В рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначається середньомісячний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом ділення річного розподіленого доходу на кількість місяців, протягом яких такий платник перебував на обліку як платник єдиного внеску.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Податкова накладна: готуємо коригування до помилкової податкової накладної, яка не підлягала наданню отримувачу

 

Згідно з п. 24 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі – Порядок №1307), при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) двох і більше податкових накладних, складених на одну операцію з постачання товарів/послуг, постачальник (продавець) складає розрахунок коригування до податкової накладної, зайво складеної на операцію, за якою в ЄРПН вже зареєстрована податкова накладна, у такому порядку:

- у верхній лівій частині розрахунку коригування у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причин» зазначається тип причини 20, при цьому позначка «Х» не проставляється;

- у заголовній частині розрахунку коригування у полі «до податкової накладної» зазначаються дата і номер податкової накладної, зайво складеної на операцію, за якою в ЄРПН вже зареєстрована податкова накладна;

- в інформаційному полі «Інформаційні дані щодо складеної та зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної» розрахунку коригування зазначаються дані щодо податкової накладної, правильно складеної та зареєстрованої в ЄРПН;

- в інформаційному полі «Інформаційні дані щодо складеного та зареєстрованого в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної, зайво складеної на операцію, за якою в ЄРПН вже зареєстрована податкова накладна» розрахунку коригування зазначаються дані щодо розрахунку коригування, складеного до зайво складеної податкової накладної, яка зареєстрована в ЄРПН. Зазначене поле не заповнюється, якщо такий розрахунок коригування не складався.

Розрахунок коригування, особливості складання якого визначені у п. 24 Порядку №1307, складається окремо до кожної податкової накладної, зайво складеної на операцію, за якою в ЄРПН вже зареєстрована податкова накладна, у тому числі до податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю).

Відповідно до п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України складені платником податку розрахунки коригування до податкових накладних, зокрема, які не підлягали наданню отримувачу (покупцю) – платнику податку, підлягають реєстрації в ЄРПН постачальником (продавцем).

Отже, розрахунок коригування, що складається до зайво складеної податкової накладної, яка не підлягала наданню отримувачу (покупцю) підлягає реєстрації в ЄРПН постачальником (продавцем). При цьому у верхній лівій частині такого розрахунку коригування у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причин» проставляється позначка «Х» та зазначається тип причини 20.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Переобладнали транспортний засіб на газ – приходьте за податковою знижкою

 

Згідно з п. п. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

Відповідно до п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

При цьому процедура переобладнання транспортних засобів, зокрема, для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива, встановлена Порядком переобладнання транспортних засобів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2010 року №607 із змінами та доповненнями, відповідно до п. 13 якого після переобладнання транспортного засобу власник або його представник обирає організацію з оцінки відповідності та подає заяву про проведення оцінювання відповідності транспортного засобу, що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження (далі – заява про проведення оцінювання). За результатами такого оцінювання видається:

- сертифікат відповідності – для переобладнаних автобусів та транспортних засобів, які переобладнані (за винятком транспортних засобів, переобладнаних для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива) суб’єктом господарювання, що має нормативно-технічну документацію на відповідний вид переобладнання, узгоджену з Міністерством внутрішніх справ України та Міністерством інфраструктури України, і свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху;

- акт технічної експертизи або сертифікат відповідності – для транспортних засобів, що переобладнані в індивідуальному порядку, а також для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива.

Отже, фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива) з метою отримання податкової знижки повинна подати документи, які підтверджують витрати, здійснені для переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Пеня при несвоєчасній сплаті єдиного податку підприємцями першої – третьої групи

 

Відповідно до п. 295.1 ст. 295 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності (п. 295.2 ст. 295 ПКУ).

Платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал (п. 295.3 ст. 295 ПКУ).

Платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до ПКУ за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій (п. 300.1 ст. 300 ПКУ).

За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовується, зокрема, фінансова відповідальність (п. 111.1 ст. 111 ПКУ).

Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 ПКУ).

Пунктом 129.1 ст. 129 ПКУ визначено, що нарахування пені розпочинається:

- при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов’язаних з проведенням податкових перевірок, – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ);

- при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ, – зокрема, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання.

Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПКУ на суми грошового зобов’язання, визначеного, зокрема, п. п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог ПКУ, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

На суми грошового зобов’язання, визначеного п. п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), зокрема, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Таким чином, при несвоєчасній сплаті єдиного податку фізичними особами – підприємцями першої – третьої груп контролюючим органом нараховується пеня.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

На Тернопільщині сплатили майже 84 мільйони податку на нерухоме майно

 

Впродовж січня-грудня 2018 року суб’єкти господарювання та громадяниТернопілля сплатили 83 млн 885,4 тис. грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Порівняно з 2017 роком надходження цього платежу зросли на 31 млн 750,1 тис. грн або на 60,9 відсотків.

 Варто зазначити, що юрособи сплатили 53 млн 292,8 тис. грн податку на нерухомість, що на 17 млн 127 тис. грн більше, ніж позаторік. Фізичні особи у 2018 році перерахували до місцевих бюджетів 30 млн 592,7 тис. грн цього платежу, що на 14 млн 623,1 тис. грн більше порівняно з 2017 роком.

Лише у грудні минулого року платники сплатили 3 млн 854 тис. грн податку на нерухомість. Порівняно з відповідним періодом 2017 року надходження цього платежу зросли на 1 млн 414,7 тис. грн. або 58 відсотків.

 

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Коли підприємець подає річний звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску двічі

 

Пунктом 3 частини першої ст. 7 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) визначено, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для платників, зазначених у п. 4 частини першої ст. 4 Закону №2464,- підприємців - платників єдиного податку нараховується – на суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом №2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Розмір єдиного внеску складає 22 відсотків до визначеної ст. 7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску.

Згідно з п. 2 частини першої ст. 7 Закону №2464 особи, які провадять незалежну професійну діяльність, нараховують єдиного внеску у розмірі 22 відсотків на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

Якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

Платники єдиного внеску – підприємці - платники єдиного податку та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок .

Відповідно до п. 2 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок №435), зокрема, підприємці - платники єдиного податку формують та подають Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом, за формою таблиці 1 додатка 5 до Порядку №435.

Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, формують та подають Звіт самі за себе один раз на рік до 01 травня року, наступного за звітним періодом, за формою таблиці 1 додатка 5 до Порядку №435 .

Згідно з п. 16 розділу ІV Порядку №435 фізичні особи – підприємці, які мають ознаку незалежної професійної діяльності, формують та подають до контролюючих органів окремі Звіти за формою таблиці 1 додатка 5 до Порядку №435.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

За продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім підприємців позбавили ліцензій

 

Протягом січня-грудня 2008 року управлінням контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Тернопільській області проведено 412 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. До порушників застосовано фінансові санкції на суму 8 млн 572,5 тис. гривень.

За результатами проведених перевірок в усіх випадках встановлено порушення  Закону України від 19.12.95 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Зокрема, 125 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних  цін; 51 факт реалізації алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці; 31 факт продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років; 11 фактів роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів; 5 фактів роздрібної торгівлі алкогольним напоями та 21 факт роздрібної торгівлі тютюновими виробами без ліцензії.

 Крім того, встановлено 27 порушень Закону України  «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». 

Також впродовж минулого року анульовано 389 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, в тому числі 43 ліцензії за порушення вимог Закону України № 481 в частині продажу алкогольних напоїв особам, які не досягли 18 років.

Анульовано 297 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробними, в тому числі 26 ліцензій за порушення вимог Закону України № 481 в частині продажу тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.

Загалом станом на початок 2019 року на території області є 4 530 діючих ліцензій, з них 2 484 – на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 2 046 на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами.

 

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

 

 

Єдиноподатники Тернопілля поповнили бюджет на 560,5 млн гривень

 

Впродовж 2018 року суб’єкти господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 560 млн 454,8 тис. грн єдиного податку. Порівняно з 2017 роком надходження цього платежу зросли на 123 млн 754,7 тис. гривень.

Значна частка сплаченого податку – внесок приватних підприємців. Впродовж січня-грудня минулого року вони сплатили 331 млн 512,9 тис. грн єдиного податку, шо на 77 млн 87,1 тис. грн більше, ніж позаторік.

Юрособи-спрощенці перерахували у 2018 році 76 млн 697,5 тис. грн єдиного податку. Порівняно з 2017 роком надходження зросли на 15 млн 377,5 тис. гривень.

Платники фіксованого сільськогосподарського податку, а це четверта группа спрощенців, сплатили минулоріч 152 млн 244,4 тис. грн єдиного податку, а це на 31 млн 290,1 тис. грн більше, ніж у січні-грудні 2017 року.

Нагадаємо, що спрощена система оподаткування – це особливий механізм справляння податків і зборів, що замінює сплату окремих податків і зборів на сплату єдиного податку з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності. Спрощена система оподаткування регулюється гл. 1 р. XIV Податкового кодексу.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Документ для резидента, що підтвердить сплату податків закордоном

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що відповідно до підпунктів 170.11.1 та 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, та оподатковується за ставкою, визначеною в п. 167.1 ст. 167 ПКУ, крім доходів, визначених п. п. 167.5.4 п. 167.5 ст. 167 ПКУ, які оподатковуються за ставкою, визначеною п. п. 167.5.4 п. 167.5 ст. 167 ПКУ, а також крім доходів, визначених п. п. 165.1.27 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

Якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.

Згідно з п. 13.3 ст. 13 ПКУ доходи, отримані фізичною особою – резидентом з джерел походження за межами України, включаються до складу загального річного оподаткованого доходу, крім доходів, що не підлягають оподаткуванню в Україні відповідно до положень ПКУ чи міжнародного договору, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України.

Пунктом 13.4 ст. 13 ПКУ встановлено, що суми податків та зборів, сплачені за межами України, зараховуються під час розрахунку податків та зборів в Україні за правилами, встановленими ПКУ.

Відповідно до п. 13.5 ст. 13 ПКУ для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов’язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Враховуючи вищевикладене, фізична особа – резидент, яка отримала іноземний дохід та сплатила податки за межами України, для отримання права на зарахування сплачених податків повинна надати довідку від державного органу країни, де отримувався такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області області повідомляє, що 18 січня 2019 року набрав чинності Наказ Міністерства фінансів України від 15.11.2018 №897 (далі – Наказ №897), яким оновлено форму податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №408 (далі – Декларація).

Оновлена форма Декларації містить два окремих додатки для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки щодо об’єктів житлової і нежитлової нерухомості.

Також уточнено, що Декларація подається до фіскальної служби за місцезнаходженням об’єкта (об’єктів) оподаткування, тобто за основним та/або неосновним місцем обліку.

Наказ №897 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 18.01.2019 №5.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області 

 

Зміни екологічного податку в частині викидів двоокису вуглецю

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що законодавчими змінами (Закон України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон №2628)) змінено визначення платників, які справляють екологічний податок (далі – податок) за викиди двоокису вуглецю в атмосферне повітря (далі – викиди двоокису вуглецю), так і ставки податку.

При цьому за зобов’язаннями податку за викиди двоокису вуглецю, що виникають за результатами діяльності у 2019 році, до платників податку в частині викидів двоокису вуглецю належать суб’єкти, у яких сукупний річний обсяг викидів двоокису вуглицю за даними форми статистичної звітності 2-ТП повітря за 2018 рік, копія якої подається до органу ДФС за місцезнаходженням стаціонарного джерела викидів перевищує 500 тонн.

Крім того, з 1 січня 2019 року ставка податку за викиди двоокису вуглецю стаціонарними джерелами з 0,41 грн/тонну підвищено до 10 грн/тонну, тобто збільшено у 24,4 рази.

Разом з тим Законом України від 22 листопада 2018 року №2621-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» змінено склад доходів Державного бюджету України, що визначений ст. 29 Бюджетного кодексу України (далі – БКУ), в частині розподілу між бюджетами коштів від податку.

Зокрема, згідно із п. 16? ст. 29 БКУ запроваджено особливий порядок розподілу коштів податку за викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, який полягає у тому, що надходження податку в частині викидів двоокису вуглицю зараховуються до загального фонду державного бюджету у розмірі 100 відс., тоді як надходження податку від викидів інших видів забруднюючих речовин зараховуються до загального фонду державного бюджету лише у розмірі 45 відсотків.

Отже, з урахуванням припису п. 16? ст. 29 БКУ, платникам необхідно скласти окремий додаток 1 до податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1052/27497 (далі – Декларація), в частині зобов’язань за викиди двоокису вуглецю, починаючи за зобов’язаннями з податку за ІV квартал 2018 року.

Нагадаємо, що граничними термінами подання Декларації та сплати податкових зобов’язань з податку вважаються за:

- за ІV квартал 2018 року – 11 лютого 2019 року, а останнім днем сплати податку – 19 лютого 2019 року;

- І квартал  2019 року – 10 травня та 20 травня 2019 року відповідно;

- ІІ квартал  2019 року – 09 серпня та 19 серпня 2019 року відповідно;

- ІІІ квартал 2019 року – 11 листопада та 19 листопада 2019 року відповідно;

- ІV квартал 2019 року – 10 лютого та 19 лютого 2020 року відповідно.

Про це можна більш детально дізнатися у листі ДФС України від 16.01.2019 №1422/7/99-99-12-03-04-17.

 

Кому належить право на податкову знижку на оренду житла

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що право платника податку на доходи фізичних осіб на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат платника податку-резидента у зв'язку з придбанням товарів, робіт чи послуг у резидентів-фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у відповідних випадках.

Зокрема, відповідно до п. п. 166.3.9 п. 166.3 ст. 166 ПКУ, до податкової знижки дозволено включати суму коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи.

Платник податку має право скористатися зазначеною податковою знижкою виключно за умови, що він та/або члени його сім’ї першого та другого ступенів споріднення:

- не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;

- не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.

Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року, тобто 125190 грн у 2019 році.

Зауважимо, що отримання податкової знижки за орендоване житло застосовується з 1 січня 2019 року.

Для отримання податкової знижки за результатами 2018 року необхідно подати декларацію за місцем реєстрації до 31 грудня 2019 року. У декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення. Податок підлягає поверненню протягом  60 календарних днів з дня подання декларації.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

 

Об’єднати зусилля, щоб зменшити заборгованість

 

Своєчасна сплата єдиного соціального внеску суб’єктами підприємницької діяльності, погашення заборгованості з даного платежу – тема зустрічі фахівців фіскальної служби області з представниками Пенсійного фонду. Адже надходження від єдиного внеску залежать насамперед від належного розміру заробітної плати та легалізації найманої праці. Відтак в обговоренні проблемних питань щодо справляння ЄСВ взяли участь заступник начальника Головного управління ДФС у Тернопільській області Петро Якимчук, начальники управлінь податків і зборів з фізичних осіб Лариса Березюк, погашення боргу Михайло Манастирський, а також начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області Ігор Москалик та  перший заступник начальника цього ж відомства Алла Якубовська.

Петро Якимчук зазначив, що впродовж 2018 року працедавці Тернопільської області спрямували на соціальні потреби 3 млрд 313 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на  718,4 млн гривень більше, ніж у позаторік. «За грудень минулого року надходження внеску склали 356,3 млн грн, що на 63,3 млн грн більше, ніж у грудні 2017», - розповів він.

Проте не усі суб’єктигосподарювання сумлінно сплачують єдиний внесок. Адже станом на початок 2019 року несплата з ЄСВ становила 90,6 млн гривень. «Варто зауважити, що за останні два місяці заборгованість зменшилась на 15,1 млн грн, зокрема, за грудень - на 10,4 млн гривень. Позитивна тенденція продовжується і в цьому році. Так, за дві декади січня 2019 року несплата з цього платежу зменшилась ще на 2,2 млн грн та на становить 88,3 млн гривень», - деталізував Петро Миколайович.

Засідання пройшло в руслі конструктивного діалогу. Учасники вирішили активізувати спільну роботу з платниками та органами Державної виконавчої служби області щодо погашення заборгованості та в частині легалізації трудових відносин і продовжити виконання заходів, спрямованих на забезпечення дотримання фізичними особами-підприємцями сплати єдиного внеску.

 

Розпочався ІІ Всеукраїнський Мистецький конкурс на податкову тематику

 

За ініціативи Університету Державної фіскальної служби України в січні–лютому 2019 року в Головному управлінні ДФС в Тернопільській області проводитиметься перший відбірковий етап ІІ Всеукраїнського Мистецького конкурсу «Податкова абетка» - для учнів 1-4 класів та «Сьогодення та майбутнє податкової та митної справи» - для учнів 5-9 класів.

Метою конкурсу є популяризація податкової та митної грамотності, сприяння творчому підходу до виховання та формування свідомого ставлення до сплати податків у дітей та молоді шкільного віку.

На Конкурс приймаються роботи у форматі А2, А3, А4, а також сюжетні композиції виконані за допомогою: аплікації, колажу, вишивки, в’язання, батику, бісероплетіння, випалювання, художньої різьби, чеканки, ліплення, вітражу тощо.

Конкурсні роботи можуть бути підготовлені до експонування (укомплектовані паспарту, підрамником, рамкою). Відповідно до Положення про конкурс, не прийматимуться роботи дітей працівників органів ДФС.

Конкурс проводитиметься в два етапи. Перший етап – у січні – лютому 2019 року на регіональному рівні, другий – у березні 2019 року на базі Національного університету ДФС України.

Творчі роботи необхідно надсилати до 22.02.2019 року на адресу Головного управління ДФС у Тернопільській області: м. Тернопіль, вул. Білецька,1, к.1002.

 Детальнішу інформацію про проведення Конкурсу можна отримати за телефоном (0352) 43-46-01 (контактна особа - Наталя Сорока) або на сайті Університету за посиланням: www.nusta.edu.ua.

 

Запрошуємо громадян до декларування доходів

04.01.2019 - Головне управління ДФС у Тернопільській області

Головне управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу громадян, що з 1 січня 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року. Деклараційна кампанія буде тривати до 1 травня 2019 року.

Нагадаємо, що громадяни, які отримували у 2018 році доходи від надання в оренду рухомого і нерухомого майна, продажу акцій і інших цінних паперів, отримали спадок, подарунки, іноземні доходи та інші доходи, що підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб, та доходи від осіб, які не є податковими агентами, зобов’язані подати до органу державної фіскальної служби за місцем реєстрації річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. 

 

 

Запрошуємо громадян до декларування доходів

04.01.2019 - Головне управління ДФС у Тернопільській області

Головне управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу громадян, що з 1 січня 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року. Деклараційна кампанія буде тривати до 1 травня 2019 року.

Нагадаємо, що громадяни, які отримували у 2018 році доходи від надання в оренду рухомого і нерухомого майна, продажу акцій і інших цінних паперів, отримали спадок, подарунки, іноземні доходи та інші доходи, що підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб, та доходи від осіб, які не є податковими агентами, зобов’язані подати до органу державної фіскальної служби за місцем реєстрації річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. 

 

 

Продукція власного виробництва: застосовування РРО при її реалізації

04.01.2019 - Головне управління ДФС у Тернопільській області

Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, при проведенні розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання.

Нагадаємо, до продукції власного виробництва відноситься продукція, яка виробляється та реалізується самим підприємством в єдиному технологічному процесі з використанням власної або найманої робочої сили.

 

 

Сплата єдиного податку підприємцями

08.01.2019 - Головне управління ДФС у Тернопільській області

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Закон України про Державний бюджет України на 2019 рік встановлено нові розміри мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму з 1 січня, що відповідно впливає на фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців.

Так, відповідно ст. 293 Податкового кодексу України фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

- для першої групи платників єдиного податку - у межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня 2019 року, тобто до 192,10 грн;

- для другої групи платників єдиного податку - у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня 2019 року, тобто до 834,60 грн.

А відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі 3 відсотки доходу (у разі сплати ПДВ) або 5 відсотків. А  для четвертої групи (виключно підприємці-сільгоспвиробники) ставка податку встановлюється залежно від кількості використовуваних сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду.

 

 

Інформація

Зарплату підвищили- місцеві скарбниці наповнили

Понад 4 млн грн транспортного податку сплатили на Тернопільщині

Що зміниться у Податковому кодексі

01.04.2016

16.12.2015

29.10.2015

09.10.2015

07.10.2015

05.10.2015

29.09.2015

24.09.2015

23.09.2015

09.09.2015

01.09.2015

28.08.2015

20.08.2015

13.08.2015

12.08.2015

05.08.2015

24.07.2015

23.07.2015

16.07.2015

15.07.2015

13.07.2015

10.07.2015

09.07.2015

06.07.2015

03.07.2015

01.07.2015

30.06.2015

26.06.2015-2

26.06.2015-1

23.06.2015

22.06.2015

15.06.2015

12.06.2015

10.06.2015

09.06.2015

08.06.2015-2

08.06.2015-1

04.06.2015

18.05.2015

14.05.2015

07.05.2015

05.05.2015

30.04.2015

21.04.2015

20.04.2015

15.04.2015

07.04.2015

03.04.2015

02.04.2015

31.03.2015

27.03.2015

25.03.2015

24.03.2015

19.03.2015

18.03.2015

17.03.2015

12.03.2015

11.03.2015

10.03.2015

06.03.2015-1

06.03.2015

04.03.2015-2

04.03.2015-1

02.03.2015

24.02.2015

10.02.2015

03.02.2015

02.02.2015

29.01.2015

20.01.2015




УВАГА! З метою поширення позитивного досвіду щорічного Всеукраїнського конкурсу «Кращий державний службовець» створено веб-сайт «Спільнота кращих державних службовців» - www.kds.org.ua, який є корпоративною соціальною мережею учасників, організаторів та партнерів Конкурсу. Сайт дозволяє спілкуватися групі професійних користувачів, об’єднаних спільними інтересами

Інформаційні послуги

 

 

Актуальна тема