Тернопільська обласна державна адміністрація
46021, м.Тернопіль, вул.М.Грушевського, 8
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Корисні посилання

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/prezident.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/uk.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/vu1.jpg

 

Опитування

 
На головну / Міжнародна діяльність

Транскордонне співробітництво


          

У контексті прийнятого Європейською Комісією рішення від 17 грудня 2015 року № C(2015) 9138 про затвердження Програми Транскордонного Cпівробітництва Європейського Інструменту Сусідства „Польща-Білорусь-Україна 2014- 2020” (далі - Програма) Тернопільська область входить в Програму у статусі додаткового регіону.

Загальна мета Програми - підтримка транскордонних процесів розвитку на прикордонних територіях Польщі, Білорусі та України.

Співпраця в рамках програм транскордонного співробітництва здійснюється за допомогою проектів, відібраних у відкритому конкурсі - представлених місцевими органами влади, місцевого самоврядування, неурядовими організаціями, медичними закладами, вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами, які входять в територію дії програми.

Інструментом розвитку транскордонного співробітництва в області є затверджений розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 21 жовтня 2016 року № 615-од план дій щодо забезпечення розвитку транскордонного співробітництва Тернопільської області на 2016-2020 роки, що передбачає заходи на середньострокову перспективу, відповідальних виконавців та строки виконання.

З метою підвищення поінформованості про можливості Програми, особливості підготовки проектних ідей протягом 2016 року збільшено кількість проведення навчальних семінарів, тренінгів для представників об’єднаних територіальних громад, райдержадміністрацій, сільських та селищних рад, неурядових організацій та вищих навчальних закладів області.

Також, забезпечено участь зацікавлених представників області у Форумі пошуку партнерів (м. Люблін, Республіка Польща), конференції-відкритті 1-го конкурсного набору проектів (м. Буковель, Івано-Франківська область). Цільовій аудиторії представлено інформацію про новий фінансовий період Програми, надано рекомендації щодо шляхів покращення якості підготовки концептуальних нот та бюджету. Розглянуто широкий спектр питань практичного застосування Програми, що сприяло плідному обміну досвідом у сфері транскордонного співробітництва та налагодженню транскордонних зв’язків.

Про ефективність проведення широкої інформаційної кампанії свідчить наступне. З 11 жовтня по 31 грудня 2016 року тривав конкурсний набір проектів на всі тематичні цілі та пріоритети Програми: Спадщина, Доступність, Безпека та Кордони. Із 733 концептуальних нот отриманих Спільним Технічним Секретаріатом Програми - 49, в яких представлена Тернопільська область у партнерстві із Мазовецьким, Люблінським, Підкарпатським та Підляським воєводством Республіки Польща.

Крім того, подано 7 концептуальних нот, в яких головним партнером виступають представники Тернопільської області, зокрема Тернопільська міська рада (2), Тернопільський медичний університет ім. І.Горбачевського (1), Мельнице-Подільська об’єднана громада (1), Національний заповідник Замки Тернопілля (1), Микулинецький районний Фізіотерапевтичний та реабілітаційний госпіталь (1), сільська рада Більче-Золоте (1).

Це свідчить про готовність наших представників очолювати проекти, нести повну відповідальність про їх імплементацію та результати.

14-15 березня 2017 року у місті Варшава Республіка Польща відбудеться засідання комітету з відбору концептуальних нот проектів, до складу якого включено заступника голови-керівника апарату Тернопільської обласної державної адміністрації Вонса І.В. по 3 пріоритетному напрямку Безпека.

З огляду на проведення у вересні ц.р. конкурсного набору для малих проектів Тернопільською обласною державною адміністрацією заплановано збільшити кількість проведення семінарів для залучення якнайширшого кола учасників транскордонного процесу до проектної діяльності.

Довідково:

Графік проведення наступних конкурсних наборів проектів

Конкурсний набір для малих проектів:

1 вересня (орієнтовно) 2017 р. - 28 лютого 2018 р., бюджет - 5,2 млн. євро

Тематична ціль СПАДЩИНА- 5,2 млн. євро.

Сума гранту від 20 000 до 60 000 євро.

Другий конкурс проектних заявок:

1 жовтня - 31 грудня 2018 р., бюджет - 28,06 млн. євро.

Конкурс включатиме дві тематичні цілі:

·  СПАДЩИНА- 13,535 млн. євро

·   БЕЗПЕКА- 14,525 млн. євро

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Довідка про міжнародну технічну допомогу, транскордонне співробітництво за перше півріччя 2016 року

На офіційній Інтернет-сторінці обласної державної адміністрації у розділі ,,Економіка регіону/Грантові конкурси і Програми на постійній основі розміщується інформація про грантові конкурси та програми.

Управлінням міжнародного співробітництва та фанрайзингу здійснюється моніторинг виконання галузевих програм за рахунок впровадження проектів (програм) із залученням міжнародної технічної допомоги. Реалізовується Третя фаза Проекту Європейського Союзу та Програми розвитку ООН „Місцевий розвиток, орієнтований на громаду” і підписано угоду про партнерство між Тернопільською облдержадміністрацією, обласною радою та Програмою розвитку ООН.

Реалізація Проекту на території області дозволяє отримувати та ефективно використовувати технічну допомогу для вирішення найважливіших потреб, допомагаючи громадам у самоорганізації, розбудові їх потенціалу та впровадженні невеликих за обсягом громадських ініціатив (міні-проектів).

У квітні 2016 року в Тернопільському регіональному центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації управлінням організовано семінар на тему: „Робота з міжнародними донорськими програмами: специфіка, акценти, обмеження” за участю інвестиційного та фінансового аналітика Володимира Василевського. 50 учасників заходу (представники районних державних адміністрацій, голови об’єднаних територіальних громад) отримали ґрунтовну інформацію щодо заповнення заявки на отримання гранту, аналіз проекту та перелік донорських організацій які надають гранти.

В рамках проекту Європейського союзу "Соціально-економічна адаптація тимчасово переміщених осіб у місті Тернопіль”, бенефіціаром якого виступає облдержадміністрація, на базі Тернопільського  міськрайонного центру зайнятості організовано 7-денне навчання з відкриття та ведення малого бізнесу. В рамках проекту технічної допомоги вищезазначеного проекту одному із представлених за результатами навчання бізнес-планів надано фінансову підтримку. Станом на сьогодні сімейною парою переселенців з АР Крим функціонує у місті Тернополі кафе татарської національної кухні «Кримська підкова».

Розпочато реалізацію проекту ЄБРР „Централізоване опалення м. Тернополя – Програма корпоративного розвитку” (дата реєстрації у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України 27.04.2016 р.), бенефіціаром за яким є облдержадміністрація. Станом на сьогодні здійснюється надання КП «Тернопільміськтеплокомуненерго» консультаційних послуг з розробки директиви з встановлення тарифів, проекту Договору про надання комунальних послуг.

 

Транскордонне співробітництво

Нові можливості відкриває для Тернопільської області міжнародне міжрегіональне співробітництво на рівні транскордонної та міжрегіональної кооперації з іноземними країнами – партнерами. Обласна державна адміністрація є бенефіціаром наступних проектів в рамках Програми транскордонного співробітництва “Польща-Білорусь-Україна 2007-2013”:

- “Інвестиції в культуру. Системні заходи з метою сприяння культурній освіті”, номер проекту IPBU.03.01.00-06-470/11;

- “Створення представництва Спільного технічного секретаріату програми прикордонного співробітництва “Польща-Білорусь-Україна на 2007-2013 роки у м. Львів, Україна”.

Заходи, в рамках проектів, сприяють налагодженню транскордонного співробітництва шляхом об’єднання зусиль різних сторін – населення, установ та організацій, підприємств і спільнот, їх зближення з метою кращого використання можливостей, які дає спільний розвиток транскордонних територій.

У контексті прийнятого Європейською Комісією рішення від 17 грудня 2015 року № C(2015) 9138 про затвердження Програми Транскордонного Cпівробітництва Європейського Інструменту Сусідства Польща-Білорусь-Україна 2014- 2020 Тернопільська область спільно з Івано-Франківською та Рівненською областями продовжує входити в Програму у статусі додаткового регіону, але у новій Програмі для додаткових регіонів більше можливостей ніж у попередній.

Програмою створено унікальні передумови та перспективи для розвитку прикордонної інфраструктури, людського капіталу, інституційної співпраці.

Загальна мета Програми полягає у підтримці транскордонних процесів розвитку на прикордонних територіях Польщі, Білорусі та України. Стратегія Програми відповідає національним і регіональним стратегіям соціально-економічного розвитку.

23 березня 2016 р. відбулось засідання Спільного Моніторингового Комітету Програми, на якому обговорювались актуальні питання роботи Програми за участю представників областей країн-учасниць Програми. Від Тернопільської області участь у засіданні взяла виконувач обов’язків начальника управління міжнародного співробітництва та фандрайзингу облдержадміністрації Зарицька Н.О. У жовтні 2016 року очікується проведення першого конкурсного набору проектів.

З метою ознайомлення з особливостями підготовки проектних ідей, пропозицій для залучення фінансування проектів в рамках вищезазначеної Програми  25 травня 2016 року управлінням міжнародного співробітництва та фандрайзингу облдержадміністрації за сприяння експертів Львівського Центру «Добросусідство» проведено семінар „Підвищення інституційної спроможності місцевих органів влади. Проектний менеджмент”.

Учасникам семінару надано інформацію, рекомендації щодо шляхів покращення якості підготовки аплікаційних заявок із врахуванням помилок попередніх конкурсів проектів, розглянуто широкий спектр питань практичного застосування програми транскордонного співробітництва «Україна-Польща-Білорусь 2014-2020», що сприяло плідному обміну досвідом у сфері транскордонного співробітництва, інформаційними матеріалами про можливі проекти та розробки.

Загальна мета Програми полягає у підтримці транскордонних процесів розвитку на прикордонних територіях Польщі, Білорусі та України. Стратегія Програми відповідає національним і регіональним стратегіям соціально-економічного розвитку. У Програмному документі на 2014-2020 рр. визначено три стратегічні цілі ЄІС ТКС для транскордонних заходів:

А. Сприяння економічному та соціальному розвитку регіонів по обидві сторони спільного кордону.

В. Вирішення спільних проблем, що стосуються навколишнього середовища, здоров'я мешканців та охорони і боротьби зі злочинністю

С. Сприяння створенню кращих умов та інструментів для забезпечення мобільності людей, товарів і капіталу.

Програма сприяє досягненню всіх вищезгаданих стратегічних цілей і визначених потреб регіонів шляхом фінансування некомерційних проектів, що відносяться до наступних відповідних пріоритетів:

1. Промоція місцевої культури та охорона історичної спадщини Пріоритет 1.1 Промоція місцевої культури та історії

Пріоритет 1.2 Промоція і збереження природної спадщини

2. Покращення доступності регіонів, розвиток надійного та стійкого до кліматичних впливів транспорту, комунікаційних мереж і систем

Пріоритет 2.1 Покращення та розвиток транспортних послуг та інфраструктури

Пріоритет 2.2 Розвиток інфраструктури

3. Спільні виклики у сфері безпеки

Пріоритет 3.1 Підтримка розвитку охорони здоров’я та соціальних послуг

Пріоритет 3.2 Вирішення спільних проблем безпеки

4. Покращення управління кордонами та охорона кордонів, управління безпекою, мобільністю та міграцією

Пріоритет 4.1 Сприяння ефективності та безпеці кордонів

Пріоритет 4.2 Покращення діяльності з управління кордонами, митних і візових процедур

Індикативний бюджет Програми транскордонного співробітництва ЄІС Польща-Білорусь-Україна 2014-2020 складає 175,8 млн. євро з Європейського Інструменту Сусідства та Європейського Фонду Регіонального Розвитку.

Для додаткової інформації завітайте на офіційну сторінку Програми: http://www.pl-by-ua.eu/ua

Довідково:

Із введенням Європейським Союзом в дію нового фінансового інструменту – Європейського інструменту сусідства та партнерства (ЄІСП), що прийшов на зміну програмі ТАСІС для прикордонних регіонів країн СНД, Тернопільська область була учасницею двох програм транскордонного співробітництва “Україна-Польща-Білорусь” (всі райони області) та „Україна-Румунія-Молдова” (12 районів області). В попередніх програмах транскордонного співробітництва Тернопільська область участі не брала. Співробітництво в рамках єврорегіонів не здійснюється.

Оскільки область не є прикордонним регіоном, тому входила в територію дії цих програм в статусі додаткового регіону, що дозволяло брати участь виключно у м’яких проектах (це, в основному, спільні заходи для налагодження контактів – виставки, фестивалі, форуми, видання рекламних брошур тощо, з метою взаємного ознайомлення між партнерами). Завдання м’яких проектів – підготовка та інформування учасників програми транскордонного співробітництва, інституційна та методична підтримка ініціатив, навчання тощо.

Співпраця в рамках програм транскордонного співробітництва здійснюється за допомогою проектів, відібраних у відкритому конкурсі - представлених органами державного управління та місцевими органами самоврядування, неурядовими організаціями, державними і приватними вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами двох або трьох країн, які входять в територію дії програми. Тобто партнерство може бути, як двостороннє, так і трьохстороннє. Але обов’язковою умовою повинно бути партнерство із країною членом Євросоюзу.

(Неурядові організації це: некомерційні компанії, благодійні спілки, церковні, юридичні особи та організаційні одиниці, асоціації місцевих властей, торгові палати і сільськогосподарські палати.)

Щороку по кожній програмі проводились відкриті конкурси на подачу заявок для отримання фінансування.

Таким чином, транскордонне співробітництво здійснюється лише між суміжними територіями, спрямоване на подолання негативних аспектів існування кордонів та наслідків, які виникли на прикордонних територіях через їх розташування на окраїнах держав і має на меті покращення умов життя населення. Серед головних цілей такої співпраці є:

-                     подолання існуючих стереотипів та упереджень по обидві сторони кордону;

-                     усунення політичних та адміністративних бар’єрів між сусідніми народами; створення господарської, соціальної та культурної інфраструктури, за умови формування спільних органів, господарюючих суб’єктів, осередків тощо.

Це специфічна сфера зовнішньоекономічної, політичної, екологічної, культурно-освітньої та інших видів міжнародної діяльності, яка здійснюється на регіональному рівні, і яка, відрізняється низкою особливостей, а саме – наявністю кордону і необхідністю його облаштування, спільним використанням природних ресурсів і, відповідно, спільним вирішенням проблем екологічної безпеки, більш широким взаємним спілкуванням населення сусідніх держав та особистими зв’язками людей, значно вищим навантаженням на інфраструктуру (дороги, зв’язок, сферу обслуговування, придорожня інфраструктура тощо).

Основою транскордонного співробітництва є процес створення зв’язків та договірних відносин у прикордонних територіях з метою пошуку рішень для спільних та ідентичних проблем, а «філософія транскордонного співробітництва» полягає у тому, що два суміжні прикордонні регіони співпрацюють у процесі розробки планів та вибору пріоритетів розвитку, а не працюють окремо, а потім узгоджують плани розвитку за окремими заходами.

Тернопільська область у партнерстві із Львівською, Закарпатською, Івано-Франківсько, Волинською, Рівненською областями бере участь у реалізації наступних проектів:

 - “Інвестиції в культуру. Системні заходи з метою сприяння культурній освіті”, номер проекту IPBU.03.01.00-06-470/11. Виконавець Тернопільська міська рада;

- “Створення представництва Спільного технічного секретаріату програми прикордонного співробітництва “Польща-Білорусь-Україна на 2007-2013 роки у м. Львів, Україна”. Виконавець Інформаційний центр «Добросусідство» м. Львів.

 

Форми Міжнародної Технічної Допомоги

Залежно від кількості країн, що беруть участь у проекті, виділяється двостороння і багатостороння міжнародна технічна допомога.

Двостороння МТД здійснюється за угодами між урядами країни-донора і країни-одержувача допомоги. У бюджетах більшості розвинених країн передбачаються спеціальні засоби на надання технічного сприяння країнам, що розвиваються. Звичайно це не дуже значні суми, яких вистачає на консультації у вузьких галузях, у розвитку яких можуть бути зацікавлені самі країни-донори. У більшості випадків технічна допомога на двосторонній основі передбачає деяку участь одержувача у фінансуванні проектів. Однак у багатьох випадках така технічна допомога виявляється абсолютно безкоштовно для країни, що одержує, або по дуже пільгових, субсидованих цінах.

В економічній і фінансовій сферах найбільш типовими формами технічної допомоги на двосторонній основі є кваліфікація і перекваліфікація кадрів, надання комп'ютерної техніки, електронних систем обліку і керування, засобів банківських комунікацій, напрямок експертів-резидентів.

Багатобічна МТД включає здійснення спільних проектів МТД декількома країнами у відношенні однієї країни-одержувача. У цьому випадку країни-постачальники МТД на основі багатобічного договору надають окремі компоненти технології або технологічного устаткування. До розряду багатобічного відноситься і МТД від міжнародних організацій, фінансована за рахунок внесків країн-членів програми надання технічного сприяння іншим не достатньо розвиненим членам.

Також історично склалися два підходи до донорської допомоги. Перший підхід -- “інтеграційний”, полягає на відповідальності донорів за результати і наголошує на розбудові інституцій та інфраструктур, що відповідають рівню країн-донорів. Це відбувається шляхом запровадження суворих стандартів, які перекладаються на мову конкретних вимог та заходів, що в свою чергу закладаються в календарні плани реформ.

Цей підхід застосовувався лише до країн, що визначені як майбутні члени розвиненого світу -- зокрема, Західної Європи після Другої світової війни та Японії. На сучасному етапі цей підхід застосовується в країнах, що є кандидатами на членство в ЄС.

Цей підхід є завжди успішним. Причинами його успіху є:

- технічна допомога, реалізована в країнах, що вступають в ЄС, забезпечує стратегічну рамку для процесів трансформації.

- країни-кандидати зобов'язані прийняти інституційні стандарти ЄС та розробити необхідні інфраструктури;

- ефективність допомоги безпосередньо пов'язується з календарним виконанням критеріїв інтеграції.

Застосування першого підходу відбувається внаслідок прийняття політичного рішення урядами країн-донорів і не залежить від таких факторів, як історична та культурна схожість; готовність до змін; внутрішня політична воля; рівень багатства.

Друга форма міжнародної допомоги здебільшого нагадує доброчинність і не сприяє довгостроковій відповідальності донорів за результати. Допомога надається бідним країнам, що розвиваються, та країнам з перехідною економікою; але ця допомога ніколи не є успішною.
            Найбільшим донором для України були та залишаються Сполучені Штати Америки. Бюджет допомоги США для України перевищує загальну суму допомоги інших донорів. Із 5,8 млрд. дол. США, виділених донорами з початку надання технічної допомоги, приблизно 3 млрд. дол. США виділено Урядом США. Технічна допомога, яку отримує Україна від США з 1992 року, сприяла створенню базової ринкової інфраструктури, проведенню структурних реформ. Друге місце посідає ЄС. Іншими найбільшими донорами є Канада, Великобританія, ФРН, Нідерланди, Швеція, Швейцарія, Японія, Данія, Корея, ООН, Світовий банк, ЕБРР тощо.




http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/hotline_oda.jpg

 

 

Інформаційні послуги

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/derjava_.png

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/peresel.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/subs.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/dpoato_2.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/image002.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/09122016_2.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/dopomog.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/zk-002_1.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/dv-001_1.png

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/strateg_b.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/program_b2017.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/invest1.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/dfrr.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/ofis_reform.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/ratings_rajony-misto-3.png

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/igo.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/pidrbizn052015.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/17082016.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/zenergo.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/linija5.gif

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/kupuy_ternopilske.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/kopalyny.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/knyg.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/la_strada_d.jpg