Кременецька районна державна адміністрація
47000, м.Кременець, вул.Шевченка, 56
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Корисні посилання

  • http://ogp.gov.ua/sites/default/files/president.gif
  • http://ogp.gov.ua/sites/default/files/kmu.gif
  • http://www.vin.gov.ua/web/vinoda.nsf/actbanersnet/Ban11/$FILE/vru.jpg 
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/predstav2.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/kremenetska/ua/posilbody/cp9wldlwaaan2iu.jpg
  • http://cs614727.vk.me/v614727785/158da/fV7SlKtK6Wc.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/kremenetska/ua/posilbody/10_big.jpg 
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/kremenetska/ua/posilbody/8030251sm.jpg
  • http://eacs.com.ua/img/m65_0_ru.jpg 
  • http://vodolaga.org/Dizayn/pub-inf.jpg
  • http://www.minjust.gov.ua/static/images/bann/publicinfo-1.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/berezhanska/ua/posilbody/lustraition_160_102.gif
  • http://comin.kmu.gov.ua/img/Anti_kor_Portal.gif 
  • http://www.itk.ua/files/partners/middle_image_37.png?r=1359587582
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/rnbou2.jpg
  • http://www.vinoblzem.gov.ua/wp-content/uploads/2012/12/kn-ap.png
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/54_antimonopol.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/spfu.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/nads.gif
  •  http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/nadu1.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/cvk.jpg 
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/drv_bane.jpeg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/sud.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/konst.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/333.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/baner3.jpg  
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/10_1.jpg  
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/61_ternop.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/logotyp_gu_dfs_ternopil.jpg
  •  http://comin.kmu.gov.ua/img/ukrinform.gif
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/62_baner_gus.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/14122012.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/temp1.gif
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/mp29.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/kremenetska/ua/posilbody/111

             http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/kremenetska/ua/posilbody/222.png

              

На головну

Процедура підготовки проекту


 Підготовка проекту проходить декілька етапів:

1. Розробка ідеї проекту

Подавати пропозицію до уповноваженого органу необхідно за формою, затвердженою наказом Мінекономрозвитку від 16.08.2011 №40 «Про затвердження форми подання пропозиції  щодо здійснення державно-приватного партнерства».

Зверніть увагу: пропозиція подається після підготовки Техніко-економічного обґрунтування (ТЕО). ТЕО додається до пропозиції як обов’язковий документ
(п.4 Порядку проведення аналізу ефективності, затвердженого постановою КМУ від 11 квітня 2011 року №384 «Деякі питання здійснення державно-приватного партнерства».

Форма ТЕО затверджена наказом Мінеконорозвитку від 27.02.2012 № 255 «Про затвердження форми ТЕО та Методики аналізу ефективності проведення ДПП».

2. Розробка ТЕО

В пункті 4 Порядку проведення аналізу ефективності, затвердженого постановою КМУ від 11 квітня 2011 року № 384 "Деякі питання здійснення державно-приватного партнерства", зазначено, що до пропозиції проекту ДПП додається, серед іншого, техніко-економічне обґрунтування проекту ДПП за формою, затвердженою наказом Мінеконорозвитку від 27.02.2012 № 255.

Відповідальність за розробку ТЕО несе потенційний державний партнер. Підготовлювати ТЕО не може організація, яка в подальшому братиме участь у конкурсному відборі приватного партнера за проектом ДПП, щодо якого складено ТЕО.

Техніко-економічне обґрунтування – це документ, який достеменно та комплексно досліджує усі аспекти підготовки та впровадження проекту в розрізі економічних, фінансових, соціальних, правових, технічних та екологічних параметрів з метою виявлення потреби у ДПП, можливості його здійснення, необхідних вкладень (ресурсів) та очікуваних результатів, а також дає висновки, за якими кожен із партнерів може прийняти рішення щодо здійснення чи відмови від запропонованого проекту ДПП.

В залежності від потреби, може проводитись попереднє ТЕО (ідентифікаційне дослідження) або інші вузькоспеціалізовані дослідження для виявлення чи перевірки певних параметрів, що сприяють рішенню подальшої розробки проекту чи заперечують його.

ТЕО підсумовує всі попередні чи паралельні дослідження за всіма суттєвими аспектами в результаті розгляду можливих варіантів і надає рекомендації та/або поради як державному, так і приватному партнеру щодо прийнятності чи неприйнятності проекту ДПП та їх подальших можливих дій.

Слід виділити деякі особливі завдання ТЕО з огляду специфіки проектів ДПП:

- продемонструвати порівняні переваги (як стратегічні, загальносуспільні, так і технічні (виробничі) такого проекту, які можливі тільки за умов ДПП;

- виявити функції та зобов’язання, які на поточний момент здійснює/виконує організація, що представляє державного партнера, його поточні витрати (вкладення) та вимірювані результати;

- визначити, які з цих функцій та зобов’язань, можуть бути передані приватному партнеру, не порушуючи норм законодавства та державних пріоритетів;

- обґрунтувати запропоновану форму реалізації ДПП як найбільш відповідну;

- продемонструвати, що державний партнер спроможний виконати свої фінансові зобов’язання за запропонованим договором, забезпечити ефективність капіталовкладень, та забезпечити покладання (трансфер) відповідних технічних, операційних та фінансових ризиків на приватного партнера;

- показати, яким чином організація, що представляє державного партнера, забезпечить ефективне впровадження проекту, тобто виконання запропонованого договору, включаючи спроможність регулярно відстежувати та регулювати процес впровадження проекту та показники виконання договірних зобов’язань приватним партнером.

3. Прийняття рішення про здійснення ДПП

Послідовність проведення аналізу ефективності здійснення ДПП

Методика проведення аналізу ефективності здійснення ДПП, затверджена наказом Мінекономрозвитку від 27.02.2012 № 255 «Деякі питання проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства», передбачає аналіз ТЕО за послідовними етапами, кожний подальший з яких веде до більш глибокого аналізу та опрацювання проекту ДПП. Послідовність етапів наведена нижче:

Рис. Послідовність етапів проведення аналізу ефективності здійснення ДПП

При підготовці до проведення аналізу необхідно перевірити комплектність одержаного ТЕО, тобто ознайомитись зі змістом ТЕО та змістом кожного його розділу, звіряючи його склад із затвердженою Формою. Крім того, необхідно упевнитись, що надане ТЕО не є чорновим варіантом, орієнтовним, скороченим тощо, тобто є повноцінним підписаним відповідальними особами документом (опрацювання ТЕО є трудомістким процесом і в разі невиконання зазначених дій, доведеться витрачати зайві зусилля, оскільки суб’єкти можуть постійно змінювати дані на «більш остаточні», офіційні, виправляти помилки, доповнювати тощо). Про виявлені некомплектність та неправильне оформлення ТЕО необхідно повідомити суб’єкта подання ТЕО та можливо запитати відповідні доопрацювання, якщо інші процедури не будуть офіційно встановлені.

Враховуючи великий обсяг інформації у ТЕО, необхідно організувати декількох спеціалістів для його опрацювання, один з яких координуватиме роботу інших. Він перевіряє комплектність, оформлення та резюме ТЕО, далі роботу розподіляють за відповідною кваліфікацією.

Методика передбачає заповнення контрольних таблиць (check-lists) на кожному етапі. Ці контрольні таблиці є опорою для оцінювачів ТЕО та складовою звіту про проведення аналізу ТЕО, який називається «Висновок про результати проведення аналізу ефективності здійснення ДПП».

В процесі аналізу експерт робить нотатки, які увійдуть до текстової частини висновку чи до приміток. Якщо у ТЕО викладено важливу інформацію, не охоплену контрольними таблицями, коментар щодо неї необхідно скласти у примітках.

4. Підготовка та проведення конкурсу

Висновок про результати проведення аналізу ефективності здійснення ДПП рекомендується лаконічно викласти відповідно до орієнтовної форми.

Ці рекомендації відображають вимоги Методики оцінки ефективності здійснення ДПП, затвердженої наказом Мінекономрозвитку від 27.02.2012 №255 «Деякі питання проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства».

Залучення приватного партнера можливе тільки на засадах конкурсного відбору претендентів – потенційних приватних партнерів. Конкурс організовує місцевий орган самоврядування відповідно до положень Постанови КМУ від 11.04.11 № 384 «Деякі питання організації здійснення ДПП».

Важливо зазначити, що приймаючи рішення щодо організації конкурсного відбору приватного партнера на засадах ДПП, орган місцевого самоврядування керується результатами підготовки проекту, а саме висновками Техніко-економічного обґрунтування проекту ДПП та результатами аналізу ефективності проведення ДПП відповідно до вимог наказу Мінекономрозвитку від 27.02.2012 № 255 «Деякі питання проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства».

5. Вибір приватного партнера

Правова форма здійснення державно-приватного партнерства має в ідеалі відповідати двом основним вимогам: забезпечити для інвестора привабливість, безпеку інвестування в державну власність та реалізовувати основну ціль проекту. Враховуючи, що в рамках здійснення державно-приватного партнерства можуть укладатися договори про: концесію; спільну діяльність; а також і інші договори, дуже важливо на етапі підготовки ТЕО максимально точно визначитися з юридичної концепцією майбутнього ДПП. Це дозволить уникнути ризиків того, що проект не відбудеться або буде суттєво змінений в процесі підготовки, що, в свою чергу, вплине на фінансово-економічну частину ТЕО.

 

Вид договору, що буде укладений в рамках державно-приватного партнерства, визначається органом, який приймає рішення про здійснення державно-приватного партнерства.

1. Концесія – надання з метою задоволення громадських потреб уповноваженим органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування на підставі концесійного договору на платній та строковій основі юридичній або фізичній собі (суб'єкту підприємницької діяльності) права на створення (будівництво) та (або) управління (експлуатацію) об'єкта концесії (строкове платне володіння), за умови взяття суб'єктом підприємницької діяльності (концесіонером) на себе зобов'язань по створенню (будівництву) та (або) управлінню (експлуатації) об'єктом концесії, майнової відповідальності та можливого підприємницького ризику.

Принципи концесійної діяльності:

- державні гарантії капіталовкладень концесіонера;

- оплатне використання об'єкта концесії;

- забезпечення законних прав та інтересів споживачів товарів (робіт, послуг), що надаються концесіонером;

- стабільність умов концесійних договорів;

- розподіл ризиків між сторонами концесійного договору.

Рис. Модель концесії

Щодо особливостей концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг:

- Кабінет Міністрів України визначає об'єкти концесії у сфері будівництва та/або експлуатації автомобільних доріг і затверджує їх перелік.

- Рішення щодо будівництва та/або експлуатацію автомобільних доріг на умовах концесії приймає Кабінет Міністрів України на підставі техніко-економічного обґрунтування.

- Концесієдавцем виступає держава в особі Кабінету Міністрів України або орган виконавчої влади, уповноважений ним на проведення концесійного конкурсу, укладення концесійного договору та виконання зобов'язань, що випливають з нього.

 

2. Спільна діяльність

За договором про спільну діяльність сторони (учасники) зобов'язуються спільно діяти без створення юридичної особи для досягнення певної мети, що не суперечить законові. Причому спільна діяльність може здійснюватися на основі об'єднання вкладів учасників (просте товариство) або без об'єднання вкладів учасників.

Такі договори можуть бути як двосторонніми, так і багатосторонніми, тобто без обмеження кількості учасників спільної діяльності.

Умови договору про спільну діяльність, у тому числі координація спільних дій учасників або ведення їхніх спільних справ, правовий статус виділеного для спільної діяльності майна, покриття витрат та збитків учасників, їх участь у результатах спільних дій та інші умови визначаються за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено законом про окремі види спільної діяльності.

Законодавство не дає вичерпного переліку необхідних умов договору. Тому всі умови, які, на думку сторін, мають відношення до регламентації їх стосунків під час здійснення спільної діяльності, можуть бути визнані ними суттєвими і включені в текст договору.

 

Цивільним Кодексом України зокрема Главою 77 (Спільна діяльність) регулюються відносини між сторонами угод, які можуть застосовуватися в сфері державно-приватного партнерства.

 

Під час укладення договорів про спільну діяльність розмір частки державних підприємств, установ і організацій, а також господарських товариств, у статутному капіталі яких частка держави перевищує 50%, має становити не менш як 50% спільного майна учасників спільної діяльності.

 

 

Що стосується іноземного досвіду, найпоширенішою моделлю реалізації проектів ДПП у різних країнах світу є ВОТ (Built-Operate-Transfer) та його різновиди.

ВОТ – Build–Operate–Transfer (збудувати-експлуатувати-передати) – це така форма проектного фінансування, за якою приватний партнер отримує концесію від державного партнера з правом фінансування, проектування, будівництва та експлуатації об’єкта, зазначеного у договорі концесії, впродовж визначеного періоду, за який приватний партнер відшкодовує свої інвестиції, а також витрати на експлуатацію та обслуговування, понесені впродовж проекту до кінця дії договору. Далі, після закінчення проекту ДПП (договору концесії) об’єкт передається державному партнеру і продовжує свою життєдіяльність.

Деякі різновиди ВОТ:

BOOT(build–own–operate–transfer) (будувати-володіти-експлуатувати-передати) – відмінністю від ВОТ є те, що приватний партнер володіє об’єктом поки діє договір концесії.

DBOT(design–build–operate–transfer) (проектувати-будувати-експлуатувати- передати) – відмінністю від ВОТ є зобов’язання приватного партнера здійснити проектування.

BOO(build–own–operate) (будувати-володіти-експлуатувати) – особливість полягає у тому, що об’єкт знаходиться у володінні приватного партнера впродовж проекту ДПП. Буває так, що завершення проекту ДПП є кінцем життєдіяльності об’єкту (наприклад, телекомунікаційні проекти, телерадіокомпанії).

 

Конкурс з відбору приватного партнера для здійснення ДПП складається з двох етапів:

І етап – Аналіз ефективності здійснення державно-приватного партнерства та погодження проекту Міністерством економічного розвитку і торгівлі:

- пропозиція приватного партнерства до органу управління щодо здійснення державно-приватного партнерства;

- висновок про результати проведення аналізу ефективності;

- аналіз висновку з боку Мінфін та Мінекономіки;

- погоджений Міністерством економіки висновок про результати проведення аналізу ефективності надсилається органам управління особі, яка подала пропозицію.

ІІ етап – Проведення конкурсу із визначення приватного партнера:

- прийняття місцевою радою рішення про проведення конкурсу;

- місцева рада утворює комісію з питань проведення конкурсу;

- затвердження і оприлюднення конкурсної документації;

- місцева рада надсилає рекомендованим листом оголошення про проведення конкурсу Міністерству економіки;

- публікація оголошення про його проведення;

- подання заявок на участь у конкурсі;

- попередній відбір претендентів з урахуванням кваліфікаційних та інших вимог, визначених конкурсною документацією.

- подання конкурсних пропозицій;

- розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями учасників конкурсу;

- проведення оцінки конкурсних пропозицій;

- визначення переможця конкурсу.

 

 

 

Схема реалізації проекту на умовах ДПП

1. Галузеве міністерство проводить аналіз ефективності здійснення ДПП та виявлення можливих ризиків, пов’язаних з його реалізацією в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2011 № 384, та за результатами якого готує висновок, що повинен містити:

1) загальну характеристику здійснення ДПП (інформація про об’єкт партнерства, мета та результати ДПП, способи їх досягнення, учасники ДПП, форми здійснення ДПП);

2) результати проведеного аналізу ринку (кількісні характеристики попиту та пропонування, у тому числі інформація про рівень забезпечення, тенденції попиту, вплив здійснення ДПП на конкурентне середовище);

3) план здійснення ДПП (етапи та графіки робіт);

4) фінансовий розділ (джерела і графіки фінансування, аналіз фінансово-економічної ефективності, об­ґрунтування необхідності державної підтримки);

5) соціально-економічний розділ (вплив здійснення ДПП на суміжні галузі; можливі негативні соціальні наслідки або переваги здійснення ДПП);

6) екологічний розділ;

7) звіт про можливі ризики здійснення ДПП та управління ними;

8) розділ про істотні умови договору.

 

2. Підготовлений висновок про результати аналізу ефективності здійснення ДПП галузеве міністерство надсилає:

- Мінекономрозвитку – на погодження;

- Мінфіну – для подання пропозицій стосовно можливих фінансових ризиків та доцільності надання державної підтримки, передбаченої пропозицією щодо здійснення державно-приватного партнерства.

 

3. Мінфін аналізує висновок галузевого міністерства на предмет можливих фінансових ризиків відповідного ДПП та доцільності надання державної підтримки із державного та місцевих бюджетів (пункт 13-14 Порядку проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства, за­твердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2011 № 384). Якщо проект передбачає надання державної підтримки, Мінфін відповідно до пункту 12 Порядку надання державної підтримки здійсненню державно-приватного партнерства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2011 р. № 279, погоджує критерії та умови надання державної підтримки, визначення її форми та обсяги. Свої висновки Мінфін подає Мінекономрозвитку.

 

4.Мінекономрозвитку перевіряє висновок галузевого міністерства та розглядає висновки та пропозиції Мінфіну. У разі позитивного рішення Мінекономрозвитку надсилає галузевому міністерству погоджений висновок, який є підставою для підготовки рішення про проведення конкурсу з визначення приватного партнера. У разі непогодження висновку Мінекономрозвитку надсилає відповідне рішення галузевому міністерству з обґрунтуванням причин відмови.

 

5.Рішення про проведення конкурсу приймає Кабінет Міністрів України або уповноважений ним орган (ст. 13 Закону України «Про державно-приватне партнерство») на підставі позитивного висновку Мінекономрозвитку.

 

6.Для проведення конкурсу утворюється комісія у складі не менше семи осіб. До складу комісії включаються представники органу управління (галузевого міністерства), Мінекономрозвитку, Мінфіну, Фонду державного майна та Державного агентства земельних ресурсів.

 

7.Укладення договору в рамках ДПП здійснюється Кабінетом Міністрів України або галузевим міністерством (ст.17 Закону України «Про державно-приватне партнерство»).

 

8.Контроль за виконанням договорів ДПП здійснюють відповідні галузеві міністерства та Мінекономрозвитку.




 

 

 

Актуальна тема

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/kremenetska/ua/actualbody/311424_1.jpg 

Імплементація Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/agolova/images76.jpeg

Інформацію про Європейський Союз можна отримати:

Міністерство закордонних справ України
www.mfa.gov.ua

Представництво Європейської Комісії в Україні
www.delukr.ec.europa.eu

Державний комітет телебачення та радіомовлення України
www.comin.kmu.gov.ua
www.ukraine-nato.gov.ua

 Європейський простір
www.eu.prostir.ua

Місцеве РАДІОМОВЛЕННЯ

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/berezhanska/ua/oprosbody/uk.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/berezhanska/ua/informbody/4564

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/berezhanska/ua/oprosbody/gu2.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/berezhanska/ua/oprosbody/children.gif

Про сплату податку на доходи фізичних осіб відокремленим підрозділом

Запобігання проявам корупції

Детінізація економіки

Почесне звання "Мати-героїня"