Бучацька районна державна адміністрація
48400, м.Бучач, майдан Волі, 1
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

На головну

01.10.2015 Проект ЗУ „Про внесення змін до деяких ЗА України щодо запровадження накопичувальної системи"


Проект Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій" розроблено у рамках виконання положень Коаліційної угоди депутатських фракцій у Верховній Раді України VIII скликання та Програми діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2014 № 695, і схваленої постановою Верховної Ради України від 11.12.2014 № 26-VIII, а також на виконання абзацу другого пункту 4 Розділу ІІІ Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" № 213 від 02.03.2015.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту акта є створення справедливої системи пенсійного забезпечення шляхом переходу на єдиний принцип нарахування пенсій.

Проект акта передбачає призначення всіх видів пенсій за нормами єдиного закону, а також скасування спеціальних пенсій, крім спеціальних пенсій для військовослужбовців.

Проектом акта пропонується пенсію державним службовцям, працівникам органів місцевого самоврядування, податківцям, митникам, прокурорам, суддям та науковим і науково-технічним працівникам призначати на загальних підставах з 1 січня 2016 року, у зв'язку з чим внесено зміни до Закону № 213 від 02.03.2015.

Призначені до 1 січня 2016 року спеціальні пенсії, виплачуватимуться у розмірах, визначених законодавством, яке діяло до вказаної дати.

За сплату державними службовцями підвищеної ставки внеску (2,5 відсотка) передбачається виплачувати при виході на пенсію за віком разову компенсацію за стаж державної служби не менше 10 років, наявний в особи на 1 січня 2016 року, у таких розмірах:

від 10 до 15 років - 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

від 15 до 20 років - 15 прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

понад 20 років - 20 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

З 1 січня 2016 року державні службовці, працівники органів місцевого самоврядування, податківці, митники, прокурори, судді, наукові і науково-технічні працівники сплачуватимуть підвищену ставку внеску (2,5 відсотка від зарплати), яку спрямовуватимуть до Накопичувального пенсійного фонду.

Пропонується з 1 січня 2016 року запровадити накопичувальну професійну пенсійну програму накопичувальної системи пенсійного страхування для осіб, яким виповнилося не більше 35 років, та які зайняті на:

роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах;

посадах, що дають право на призначення пенсії за вислугу років;

незалежно від віку для державних службовців, працівників органів місцевого самоврядування, податківців, митників, прокурорів, суддів та наукових і науково-технічних працівників.

Джерелом фінансування пенсійних виплат із накопичувальної професійної пенсійної програми для вказаних категорій осіб стануть підвищенні розміри страхового внеску, які сплачуватимуться:

-          роботодавцем на користь працівників, зайнятих на:

роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, у розмірі 15 відсотків (вихід на пенсію на 10 років раніше);

на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, у розмірі 7 відсотків (вихід на пенсію на 5 років раніше).

на роботах та посадах, що дають право на призначення пенсії за вислугу років, у розмірі від 4,2 відсотків до 6 відсотків (вихід на пенсію незалежно від віку за наявності 30 років вислуги);

-          працівником - державними службовцями та прирівняними до них особами, а також прокурорами, суддями та науковими і науково-технічними працівниками у розмірі 2,5 відсотків від зарплати.

Підвищений розмір внеску спрямовуватиметься до Накопичувального пенсійного фонду з метою інвестування залучених коштів у економіку держави.

Запровадження професійної пенсійної системи дозволить формувати заощадження, якими особа зможе скористатися до досягнення загального пенсійного віку у разі:

наявності необхідної тривалості спеціального та страхового стажу роботи і досягнення певного віку;

наявності необхідної вислуги років. А також особа зможе скористатися власними накопиченнями після досягнення пенсійного віку, незалежно від умов виплати пенсії із солідарної системи.

З 1 січня 2017 року запроваджується другий рівень системи пенсійного забезпечення.

Учасниками накопичувальної системи пенсійного страхування будуть особи, яким на вказану дату виповниться не більше 35 років. Водночас надається право застрахованим особам, яким станом на 1 січня 2017 р. виповниться не більше 55 років добровільно прийняти рішення до 1 січня 2018 р. щодо добровільної участі у накопичувальній системі пенсійного страхування.

Розмір внеску у перший рік становитиме 2 відсотка та щороку збільшуватиметься на один відсоток, до досягнення 7 відсотків.

По мірі збільшення розміру внеску для застрахованої особи, починаючи з 2018 року, відповідно зменшуватиметься розмір єдиного внеску для роботодавця, тобто відбудеться частковий перерозподіл сплати розміру єдиного внеску від роботодавця до працівника (по 1 відсотку щорічно), і вже у 2022 році ставка єдиного внеску для роботодавця буде зменшена на 5 відсотків.

Законопроектом пропонується звільнити солідарну систему від невластивих для неї виплат шляхом перекладення на Державний бюджет України фінансування:

доплат до мінімального розміру пенсій (різниця між розміром пенсії виходячи із тривалості страхового стажу і заробітку та мінімальним розміром пенсійної виплати) щодо пенсій, які будуть призначатися після 1 січня 2016 року. При цьому, Пенсійний фонд України продовжуватиме фінансувати вказані витрати щодо пенсій, які призначені до 01.01.2016;

дострокових пенсій за віком за вислугу років;

доплат, обумовлених існуванням пільгових пенсій;

втрат за працюючих інвалідів та підприємств УТОГ, УТОС;

поліпшення матеріального становища інвалідів війни.

 

3. Правові аспекти

Перелік нормативно-правових актів, що діють у відповідній сфері правового регулювання:

закони України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", „Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", „Про охорону праці", „Про карантин рослин", „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", „Про державну службу", „Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні", „Про жертви нацистських переслідувань", „Про статус гірських населених пунктів в Україні", „Про донорство крові та її компонентів", „Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів", „Про наукову і науково-технічну діяльність", „Про виконавче провадження", „Про статус народного депутата України", „Про службу в органах місцевого самоврядування", „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", „Про дипломатичну службу", „Про насіння і садивний матеріал", „Про недержавне пенсійне забезпечення", „Про соціальний захист дітей війни", „Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи", „Про Кабінет Міністрів України", „Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні", „Про Національне антикорупційне бюро України", „Про запобігання корупції", „Про прокуратуру", „Про судоустрій і статус суддів";

Митний кодекс, Бюджетний кодекс та Податковий кодекс.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту акта не потребує додаткових коштів із Державного бюджету України.

Бюджетом Пенсійного фонду України на 2015 рік передбачено перевищення обсягу видаткової частини над доходною у розмірі 15,1 млрд гривень. Оскільки законопроектом пропонується перекласти на Державний бюджет України витрати солідарної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, які не містять страхових ознак (не забезпечені страховими внесками) у сумі 6 млрд грн, на цю суму відповідно буде зменшено видаткову частину бюджету Пенсійного фонду України і, як наслідок, знижено дотаційність Пенсійного фонду України за рахунок коштів Державного бюджету України.

 

5. Позиція заінтересованих органів

Проект акта погоджено без зауважень Пенсійним фондом України; із зауваженнями, які враховано, - Міністерством фінансів України, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку та Міністерством юстиції України; із зауваженнями, які враховано частково, - Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Державною фіскальною службою України.

 

6. Регіональний аспект

Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

6?. Запобігання дискримінації

Проект акта не містить положень дискримінаційного характеру.

 

7. Запобігання корупції

Проект акта не містить правил і процедур, що можуть містити ризики виникнення корупційних правопорушень.

 

8. Громадське обговорення

Проект акта не потребує проведення консультацій із громадськістю.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта погоджено без зауважень всеукраїнськими громадськими організаціями інвалідів, їх спілками відповідно до статутної діяльності; із зауваженнями, які враховано частково, - Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об'єднань профспілок на національному рівні.

Відповідно до параграфа 39 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950 (зі змінами), проект акта вважається погодженим за умовчанням Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект акта є регуляторним актом.

 

10?. Вплив реалізації акта на ринок праці

Прийняття акта не впливає на ринок праці.

 

11. Прогноз результатів

Реалізація проекту акта дозволить поступово уніфікувати обчислення спеціальних пенсій в єдиному законі, а також запровадити накопичувальну систему пенсійного страхування, в тому числі за відповідними професійними пенсійними програмами для працівників, які, зокрема, мають право на призначення пенсії на пільгових умовах та за вислугу років з поступовим скороченням доступу до вказаних пільгових пенсійних систем.

Передбачається, що поступове запровадження накопичувальної системи пенсійного страхування за відповідними професійними пенсійними програмами дозволить звільнити солідарну систему від невластивих для неї виплат.




Шановні відвідувачі!

Ми раді вітати Вас на нашому сайті. Тут Ви зможете дізнатись про основні соціально-економічні та суспільно-політичні події в житті району, ознайомитися з інформацією про діяльність районної державної адміністрації.
Сподіваємось, що  інформація, представлена на нашому сайті буде для Вас корисною і цікавою!

Анонси подій

Інформаційні послуги

 

 

 

.

Актуальна тема