Бучацька районна державна адміністрація
48400, м.Бучач, майдан Волі, 1
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

На головну

Антимонопольний комітет України інформує


Тернопільське обласне територіальне відділення

Антимонопольного комітету України Інформує: 

               

                                                                            

ІНФОРМАЦІЯ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО ВІДДІЛЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ

 

Зловживання монопольним становищем:

·  Тернопільське обласне територіальне відділення Комітету оштрафувало на 68 тис. грн. комунальне підприємство «Тернопільводоканал» за зловживання монопольним становищем. Як дослідило Відділення, підприємство встановило для мешканців вул. Верхня Підлісна, Підлісна, Фестивальна (с. Великі Гаї) додаткові зобов’язання при видачі технічних умов на підключення до мереж водовідведення. Відповідача зобов’язано сплатити штрафні санкції до державного бюджету.

Недобросовісна конкуренція:

·        Тернопільське обласне територіальне відділення Комітету оштрафувало на 15 тис. грн. ПАТ «Комерційний банк «Надра» за недобросовісну конкуренцію у вигляді поширення інформації, що вводить в оману. Як встановило Відділення, товариство поширювало не повні відомості у рекламних листівках щодо сплати всіх фінансових зобов’язань по кредиту «Швидка готівочка». Така інформація вводила споживачів в оману та могла вплинути на їх намір щодо придбання (замовлення) послуг цього банку. Відповідача зобов’язано сплатити штрафні санкції до державного бюджету.

·        Тернопільське обласне територіальне відділення Комітету оштрафувало на 68 тис. грн. ПАТ «Галичина» за недобросовісну конкуренцію у вигляді поширення інформації, що вводить в оману. Як встановило Відділення, товариство поширювало на пакуванні молочних продуктів власного виробництва та вебсайті неправдиві відомості щодо території походження сировини товару «З чистих Карпат». Така інформація вводила споживачів в оману та могла вплинути на їх намір щодо придбання (замовлення) товару. Відповідача зобов’язано сплатити штрафні санкції до державного бюджету.

Антиконкурентні дії органів влади і управління:

·                Тернопільське обласне територіальне відділення Комітету припинило антиконкурентні дії з боку Бережанської районної державної адміністрації. Як встановило Відділення, райдержадміністрація встановлювала різні орендні ставки для розрахунку плати за передані в оренду земельні ділянки однакового цільового призначення.

«Інформаційні» порушення конкуренційного законодавства:

·               Тернопільське обласне відділення Комітету оштрафувало ПП  «М-Буд» на 1 тис. грн.. за не подання інформації на запит Відділення у встановлений законодавством термін.

 

 

тернопільске обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України

м. Тернопіль, вул. Лисенка, 20 а

 тел/факс: 22-06-86,

 тел.52-14-37,

       e-mail:  te.amc@ukrpost.ua.   

 

 

 

Ділова репутація під захистом Антимонопольного комітету України.

Одними із найпоширеніших порушень законодавства про захист від недобросовісної конкуренції є використання суб'єктами господарювання чужої ділової репутації.                                            

Більшість товаровиробників розширюють коло споживачів та, тим самим, збільшують обсяги продажу свого товару завдяки власним зусиллям підвищенням якості продукції, виваженою ціновою політикою, проведенням рекламних акцій, яскравим оформленням та позначенням свого товару, упаковки.   В результаті формується певна репутація товару та виробника.

Проте, окремі підприємці не хочуть чесно змагатись із конкурентами в наданні споживачам найвигідніших умов та намагаються скористатись чужими досягненнями. Такі дії визнаються чинним законодавством недобросовісною конкуренцією.

До них, зокрема, відноситься використання без дозволу уповноваженої на те особи чужого імені, фірмового найменування, знаків для товарів та послуг, інших позначень, а також рекламних матеріалів, упаковки товарів, зазначень походження товарів.

За допомогою наведених позначень споживачі можуть відрізнити той товар, який вони бажають придбати від товару іншого виробника. Використовуючи їх недобросовісний конкурент прагне продати свій товар під виглядом товару конкурента, що користується попитом.

Окремі підприємці пробують набути переваг в конкуренції шляхом дискредитації своїх конкурентів або розміщення порівняльної реклами.

Порівняння з товаром конкурента у рекламі, як правило, супроводжується приниженням або замовчуванням його дійсних якостей, що окрім впливу на конкуренцію є некорисним для інформування споживачів.

Дискредитацією суб'єкта господарювання вважається поширення у будь-якій формі неправдивих, неточних або неповних відомостей, пов'язаних з особою чи діяльністю суб'єкта господарювання, які завдали або могли завдати шкоди його діловій репутації.

Особи, права яких порушені внаслідок таких дій, можуть протягом шести місяців з дня коли вони дізнались або повинні були дізнатись про порушення своїх прав, звернутись до органів Антимонопольного комітету України з відповідною заявою. При цьому, слід зазначити, що виключно органи Комітету мають право визнавати певні дії суб'єктів господарювання недобросовісною конкуренцією.

 

Порядок подання та розгляду заяв органами Антимонопольного комітету України

Одним із напрямків роботи органів Антимонопольного комітету України є розгляд звернень субєктів господарювання, громадян щодо порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

При цьому з кожним роком кількість отриманих заяв зростає, що свідчить про більшу обізнаність громадян з діяльністю Комітету та про дієвість заходів, вжитих за результатами таких звернень.

Антимонопольний комітет України затвердив та постійно вдосконалює порядок подання та розгляду заяв про порушення конкуренційного законодавства.

Подавати заяву до органів Комітету мають право фізичні та юридичні особи, які можуть підтвердити, що дії на які вони скаржаться, безпосередньо та негативно впливають на їхні права. Заяви осіб, які не мають право їх подавати не розглядаються, що не є перешкодою для проведення у разі необхідності розслідування щодо фактів викладених у такій заяві за власною ініціативою органів Комітету.

Заяви також можуть бути подані представниками юридичних чи фізичних осіб. В такому випадку обов'язково додається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника.

Заяви подаються в письмовій формі та окрім найменування та реквізитів сторін мають містити виклад обставин, якими заявник обґрунтовує свої вимоги; зазначення того, яким чином права заявника порушуються внаслідок дії чи бездіяльності відповідача, визначених законом як порушення законодавства про захист економічної конкуренції; зміст вимог, зокрема очікувані заявником від органів Комітету рішення; інформацію стосовно звернення до будь-якого іншого органу державної влади, зокрема до суду, з питань порушених у заяві.

До заяви додаються наявні у заявника документи та інші матеріали, що підтверджують викладені у заяві обставини.

Інформація з обмеженим доступом подається окремо в опечатаному печаткою конверті; на кожній сторінці документів проставляється напис «інформація з обмеженим доступом» . Необхідно також зазначити категорію інформації з обмеженим доступом (конфіденційна чи таємна) та її характер (комерційна, банківська, державна таємниця) а також пояснити причини, з яких ця інформація вважається заявником інформацією з обмеженим доступом.

Недотримання вищенаведених правил подання заяви, якщо це перешкоджає її розгляду, є підставою для залишення заяви без руху, а у разі не усунення недоліків у встановлений термін, заява залишається без розгляду.

Конкуренційне законодавство встановило для заявників додаткові гарантії від переслідування осіб, на яких вони скаржаться. При необхідності заявник одночасно з поданням заяви може подати мотивоване клопотання про розслідування за заявою за власною ініціативою органів Комітету через можливість настання негативних для заявника наслідків, пов'язаних із поданням заяви.

Заяви про порушення законодавства про захист економічної конкуренції розглядаються протягом ЗО календарних днів.

Дотримання порядку подання заяв в органи Комітету прискорює їх розгляд та сприяє захисту прав та інтересів громадян та  юридичних осіб від порушень конкуренційного законодавства.

 

Рішення,що впливають на конкуренцію необхідно погоджувати з територіальним відділенням Антимонопольного комітету України.

 

При проведенні перевірок органів влади та місцевого самоврядування працівники Тернопільського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України постійно виявляють в прийнятих рішеннях порушення конкуренційного законодавства.

В основному такі рішення стосуються надання окремим суб'єктам господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, створення несприятливих або дискримінаційних умов діяльності підприємцям, порівняно з їх конкурентами, встановлення не передбачених законами України заборон та обмежень самостійності підприємств.

Виявлення наведених рішень тягне за собою розгляд справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, інколи і судові спори, та в кінцевому результаті призводить до скасування рішень, як незаконних.

Проте цього можна уникнути, оскільки законодавством України передбачена процедура попереднього погодження проектів рішень органів влади та органів місцевого самоврядування, які можуть вплинути на конкуренцію, з органами Антимонопольного комітету України.

Положенням про порядок погодження з органами Антимонопольного комітету України рішень органів державної влади, органів адміністративно-господарського управління та контролю, органів місцевого самоврядування щодо демонополізації економіки, розвитку конкуренції та антимонопольного регулювання, затвердженим розпорядження Антимонопольного комітету України від 01.04.94 №4-р , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.04.94 за №78/287 із змінами, визначено конкретні види проектів рішень, які потребують погодження та порядок такого погодження.

До них, зокрема, віднесені рішення з питань:

-        затвердження регіональних програм розвитку регіонів, галузей, ринкових перетворень, підтримки підприємництва, залучення іноземних інвестицій, місцевих програм
приватизацій

регулювання підприємницької діяльності;

централізованого розподілу товарів, зобов'язування суб'єктів господарювання до пріоритетного укладання договорів, першочергового постачання товарів певному колу споживачів, встановлення заборон на міжрегіональну реалізацію товарів, інших обмежень прав суб'єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів;

надання, обмеження або скасування пільг для суб'єктів господарювання;

-     установлення обсягів виробництва або ринку, розподілу ринків з визначенням споживачів та постачальників товару;

-        установлення порядку визначення цін і тарифів, граничних нормативів рентабельності;

-      інші рішення, які можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження конкуренції.

В Тернопільському обласному територіальному відділенні Антимонопольного комітету України проекти рішень розглядаються оперативно, не більше 2-3 днів, за результатом розгляду надається письмовий висновок щодо відповідності документу вимогам законодавства про захист економічної конкуренції.

Антимонопольний комітет України і держзакупівлі.

 

Проведення процедур державних закупівель вимагає жорсткого контролю. На жаль, попри суттєве вдосконалення законодавства задля прозорості закупівель, ця сфера залишається ласою для бажаючих відхопити шматок бюджетного пирога.

Тільки контроль, попередження зловживань і принципова правова оцінка порушень можуть забезпечити добросовісність та ефективність держзакупівель.

Серйозні  перепони  недобросовісним  закупівлям  поставив  і  Антимонопольний комітет  України, який на  даний   час   є   органом   оскарження   процедур   закупівлі.

Окрім того, одним із пріоритетних напрямків роботи органів Антимонопольного комітету України є виявлення та припинення анти конкурентних узгоджених дій суб'єктів господарювання що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, тендерів.

Відповідно до чинного законодавства процедури закупівлі товарів, робіт, послуг на державні кошти побудовані на конкурентних засадах, тобто при їх проведенні учасники торгів мають змагатись між собою за надання замовнику кращих пропозицій, в тому числі, і за ціною.

У випадках, коли особи, які бажають прийняти участь у торгах, змовляються між собою щодо умов тендерних пропозицій, між ними усувається конкуренція, а відтак, замовник втрачає можливість вибору товарів за найпривабливішими цінами, а результати торгів спотворюються.

Звичайно такі підприємці не укладають між собою договорів чи інших письмових документів про наміри спотворити результати торгів, проте сліди змов завжди можна виявити при аналізі діяльності їх учасників та тендерної документації.

Окремими ознаками антиконкурентних узгоджених дій суб'єктів господарювання під час проведення конкурсних процедур можуть бути наступні.

1.«Карусель переможців». Вона може мати місце при проведенні протягом певного часу сукупності конкурсних процедур із закупівлі однакових або схожих товарів, робіт чи послуг (наприклад, у межах реалізації тих або інших програм розвитку комунальної інфраструктури, підготовки санаторно-курортних закладів, установ до сезону відпочинку, дитячих таборів до літнього сезону, навчально-виховних закладів до навчального року тощо). При цьому, аналіз складу учасників торгів та їхніх результатів виявляє наступні особливості: в усіх конкурсних процедурах бере участь одна й та ж чи майже одна й та ж група учасників; члени цієї групи почергово виграють різні конкурси із закупівлі однакових чи майже однакових товарів, робіт, послуг.

2.   Компенсація співучаснику з боку переможця. Має місце, коли учасники змови, які погодились поступитись іншому учасникові, отримують компенсацію від переможця, зокрема, у вигляді частини замовлення, що було предметом конкурсу.

3.   Завищення цінових пропозицій. Ця ознака антиконкурентних узгоджених дій при проведенні тендерів полягає в тому, що всі учасники конкурсу, подають цінові пропозиції, істотно вищі, ніж звичайна ціна відповідних продукції, робіт, послуг. Звичайна ціна може бути визначена шляхом порівняння з цінами, що на час проведення конкурсної процедури мали місце на ринку, особливо, якщо цей ринок є конкурентним.

При цьому, пропозиції, що перевищують ціну переможця торгів, є завідомо нереальними, так званими «пропозиціями прикриття», які, як правило, готуються менш ретельно, ніж реальні, тому, здебільшого мають недоліки в оформленні, не мають розрахунку витрат або інших даних, що обґрунтовували б ціну тендерної пропозиції.

4.             Необгрунтована різниця цінових пропозицій. Додатковою ознакою
антиконкурентних узгоджених дій при Проведенні конкурсних процедур закупівель, у випадку завищення цінових пропозицій усіма учасниками конкурсу, може бути істотна різниця між ціновими пропозиціями учасників за однакового чи майже однакового рівня собівартості.

5.              Неправдоподібна схожість запропонованих рішень. Має місце, як правило, при закупівлі   робіт,   які   можуть   бути   виконані   в   різний   спосіб   і   різними   шляхами.

 

 

З питань порушень законодавства про захист економічної конкуренції якщо порушник знаходиться в межах Тернопільської області звертатись в Тернопільське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України ( вул. Лисенка 20а м. Тернопіль, 46002, контактний телефон 23 62 35) .

 

 

Начальник  управління економіки

і  розвитку  інфраструктури

райдержадміністрації                     

                      Р.Б. БАБ?ЮК

 

.



Дивіться також

Шановні відвідувачі!

Ми раді вітати Вас на нашому сайті. Тут Ви зможете дізнатись про основні соціально-економічні та суспільно-політичні події в житті району, ознайомитися з інформацією про діяльність районної державної адміністрації.
Сподіваємось, що  інформація, представлена на нашому сайті буде для Вас корисною і цікавою!

Анонси подій

Інформаційні послуги

 

 

 

.

Актуальна тема